napszemüveg

Extrém marhaságok

2012. március 19. - Winkler Róbert

Az Irigylem a problémáidat kategóriában életerős versenyző a koreai 3D Blick. Az irigylésre méltó probléma, hogy miközben Afrikában éheznek, bántóan sokan vesznek Ferrarit lélegeztetőgépek helyett. Az otthoni 3D-s tévézést pedig kissé stílustalanná teszi, hogy kicsi a választék passzív szemüvegekből.

 

Nagyon nem kontárkodnék a részletekbe, mert nem igazán értettem, mire fel volt ez a nagy felhajtás a standon: különböző kereteket próbálhatva nézték az emberek a 3D-s tévét. Hogy mi ebben a truváj, két polárszűrős lencse, az egyik 90 fokkal elfordítva, és beszerelve mindenféle keretbe, nem tudom. Én látatlanban elhiszem, hogy a rendszer wayfarer, aviator, vagy 714-es stílusú keretbe foglalva is háromdimenziós képet eredményez.

A Crocs Eyewear vitrinjétől villámgyors pánikreakcióval kergettek el. Nem is nagyon erőszakoskodtam - ha rejtegetni akarják az optikai műanyagklumpáikat, hát rejtegessék, de akkor minek erőltetik a kiállítási részvételt? Crosc Eyewear-re a Google is csak egy Facebook-oldalt dob ki elsőre, azt is négy hónapja frissítették utoljára. További jó bujkálást!

 

A Monodesign koreai cég, ők fix száras napszemüvegeket hoztak, amik felstócolva jól néztek ki, de én azért még jobban hiszek a behajtható szárakban. Róluk végképp csak a patinás, ázsiai gagyira szakosodott alibaba.com-on találtam bármit is.

 

A technológiai pavilon szürke eminenciása volt a biológiailag lebomló tokokat forgalmazó kiállító. Volt még egy akváriuma is, amiben fekete humuszba dugdosva éppen néhány napszemüvegtok bomladozott. Azóta is vertem a fejem a falba, miért nem fényképeztem le. 

Ezt a kakasnyalóka-piros csodát viszont lefényképeztem, csak a lázas kattogtatásban azt felejtettem el kideríteni, mi az ördög is lehet. Nagyon közel van ahhoz, amikor azt mondja az ember, bármi légyen is, maximum ötezerért mindenképpen kéne.

 

Az ausztrál gyártók nagyszerűsége eddig elkerülte figyelmemet, most annál elementárisabb erővel csapott arcon a Sass and Bride, a Ksubi és a Henry Holland kínálata. Kéne ezeknek valami jó kis magyar forgalmazó. A MIDÓn csak vitrinekben lehetett őket fotózni, én mindenképpen ajánlom, hogy kattintsanak a linkekre, és nézegessenek - nagyon más cuccok, mint amikhez Európában szoktunk.

 

Egyszer aztán azt hittem, látomásom támadt. Az egyik stand abból állt, hogy a mennyezetről egy biedermeier szobaberendezés lógott fejjel lefelé, mellette pedig kovácsoltvas csigalépcső forgott méltóságteljesen. A lépcsőn elrendezett gezemicében pedig napszemüvegek, de milyen napszemüvegek is? Ej, de ismerős! Mi van? Cazal?! A Cazal még létezik?

 

 

A napszemüveges bakancslistámon mindenesetre előkelő helyet foglal el egy Cazal beszerzése - a Cazal az Cazal. A honlapon webáruház is van, külön vintage részleggel, ahol inkább 3 és 400 euró között vannak az árak, a kortárs Cazalok inkább 250-300 euró között mennek. Egy jó kis Cazal, mmm! Cari Zalloni továbbra is osztrák villájában alkot, és a stand mérete alapján nem megy rosszul a német székhelyű cégnek.

 

Star Wars optikai, vagy napszemüvegben megjelenni bárhol - nem is tudom, mi az az életkor, amire nyugodtan kijelenthetjük, hogy nem gáz. A pavilon mellett állt egy életnagyságú Darth Vader, de Robert Capa óta tudjuk, hogy Vader nagyurat félhomályban fotózni maximum egy jedinek sikerülhet. Star Wars Eyewear, Obi Van, Darth Maul, esetleg Anakin Skywalkeres törlőkendővel.

 Levezetésül tekintsék meg a fotózást ugyancsak ellenző Histoire de voir néhány szép modelljét - jóféle vonalak, meggyőző megmunkálás, minőségi anyagok, és nyilvánvalóan horrorisztikus árak. Volt még továbbá a Kowalski nevű márka, ami szép standot épített, de a mű-öregített keretei nagyon nem győztek meg. A milánói napszemüveg világkiállítás öt hatalmas pavilonjának végtelen számú kiállítójához pedig jövőre visszatérünk.

 

 

 

A MIDO a Napszemüveg Blogon

 

Gyűlnek a jobbnál jobb pojácák

Jézus segíts! Jönnek a kínaiak!

Polaroid - 75 év bugi

Dübörög az átlátszó, színes retró

Szörf és arany halálfejek

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr614316563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Treeger 2012.03.21. 15:01:15

Igen a Cazal király. Valahol én is belebotlottam pár hete.

A de Voir-ok szépek nagyon, de a többit nem értem. Hihetetlen hogy ennyi semmire sem jó és stílustalan dolognak van piaca.
Tényleg, bemegy valaki leveszi a polcról azt mondva, hogy nekem ez tetszik és megveszem.
A veréb vs. lovacska melléktermék combo még mindig működik.

ratsche (törölt) 2012.03.21. 22:27:05

Részletes elemzést követelünk a klipben előforduló napszemüvegekről:
www.youtube.com/watch?v=isTkDSIyc6Q
(Főleg a felcsapós modell gyártója érdekelne.)

mangalor 2012.03.21. 22:48:39

Jövőre elkísérhetlek? Csöndes vagyok (ha kell), keveset fogyasztok, ülve is tudok aludni, mindössze a tisztálkodási körülményekre vagyok kissé háklis, de egyébként pár napig könnyű kijönni velem:D
Á, viccen kívül, nagy élmény lehetett.

@Mr.Treeger: nem olyan hihetetlen. tudom, hogy ez egy ilyen sznob téma, de ha csak magamat veszem, imádom nézegetni a szép kereteket, megvenni viszont valszeg soha nem fogok egy 3-400 dolláros keretet. Ezt nevezheted igénytelenségnek akár, de nem hiszem, hogy ez egyértelműen erről szól. Ma már mindennek van piaca, nézz fel egy aukciós oldalra, szó szerint mindent megkapsz, amit akarsz. Képzeld, ha mindenki Cazalban és Persolban és Histoire de Voire-ban járna, mit csinálnának a sznobok??:) Kell a gagyi is, meg a selejt, a kínai cucc is, hogy aki egy igazán remek termék tulajdonosa, érezhesse, hogy legalább egyvalamitől különleges.

Mr.Treeger 2012.03.22. 21:26:41

@mangalor:

az igénytelenek vesznek egy Aviator, vagy Wayfarer utánzatot:)))
süti beállítások módosítása