Hollywood napszemüvegeit emberemlékezet óta a Luxottica konszern szolgáltatja, nagy hozzáértéssel. A Mission Impossible 2-ben például lazább jelenetekben Ray-Ban volt a szereplőkön, Tom Cruise öltönyhöz Persolt viselt, a nagyon sportos jelenetekben pedig Oakleyt. Az Expendables 2 viszont feladta a leckét a Napszemüveg Blog szerkesztőségének. Az első részben egy jelenetben volt ugyan Stallonén egy Ray-Ban Outdoorsman 2, az új Expendables-t viszont a főgonosz, a bányában is ebben szemétkedő Jean-Claude Van Damme napszemüvege uralta. Ami ránézésre biztos, hogy nem Ray-Ban, nem is Oakley, és a legkevésbé sem Persol. De akkor mi?
Chuck Norris egy ismeretlen napszemüveget vesz le, mielőtt beleakadna a festett szakállába
Ha egy vállalat pénzért bevásárolja magát egy filmbe, fel szokták tüntetni a stáblista végén, az apró betűs részben. Az Expendables 2 végén azonban csak a következőket láthatjuk:
Az Ultimate Yogi jógaszalon, ahol a sok természetellenes izmot Stallonéra pakolhatták, hiszen kizárt, hogy a növekedési hormonkészítméányektől, meg a szteroidoktól lett volna ilyen. A Canada goose minőségi outdoor-ruházat, a nevébe foglalt kanadai lúdtollat a kabátjaikba tömködik. Több szereplőn is volt Canada Goose kabát, bár én inkább Alpha Industries-bombereket véltem látni, és mintha Stallonén is az Alpha kétsoros tengerészkabátja lett volna.
A Blackhawk nagyon adja magát, mint katonai felszerelés-forgalmazó - tokok, kevlársisak, bakancs, esetleg westerncsizma szárára szerelhető dobókés-tartó. Farmerszponzorból pedig van nekik a stáblistán kettő is, a Levi's és a Rising Sun Denim, Előbbit nemigen kell magyarázni, a Rising Star ultra drága amerikai farmermárka, a webáruházukban is 250 dollár körül jár egy-egy nadrág, de a Yukon nevű modelljük, ami semmi különös, csak egy farmer, már legalábbis nálam, az 400. Az ausztrál Uggs kizárólag lábbelikkel foglalkozik, tradicionálisan birkaből, kényelmes, bumfordi csizmák formájában, de mostanra elég erős outdoor részlegük is van.
Terry Crews a fimbemutatón Panerait villogtat, mondjuk oda illik is
A leglátványosabb talán egyben a legviccesebb. Nem tudom, mennyit fizetett a klasszikus óramárka, a Panerai, de a filmben szembeötlően bénán nézegetik az óráikat a szereplők. Ráadásul csillogó-villogó Panerai-ok annyira kilógnak ebből a szakadt, kommandós szubkultúrából, hogy az tényleg borzasztó, viszont pénz beszél, kutya ugat.
Városi harcban nélkülözhetetlen egy csillogó Panerai
Stallone az Expendables 2 motorépítő-szponzorával. Érzékenyebb szeműen most csukott szemmel tekerjenek egy kicsit, mert a következő kép A G. Smith motorsport kreációit csak Zámbó Jimmy bírná elviselni retinaleválás nélkül.
A G Smith Motorsport többek között choppereket épít, de szokatlanul alacsony színvonalon, valamivel az Orange County-féle idősebb Paul színvonala alatt. Ezt a magyar motorépítő bajnokságra tán be se engednék, de azt nem túlzás kijelenteni, hogy mifelénk legalább tíz műhely épít különbeket.
Stallone a főszereplő-producer ugyanabban a Gargoyles-ban, csak neki szarul áll
Van Damme-on ugyanaz a szemüveg kis retusálás után szebben csillog
A Smart nem szerepel a szponzorlistán, valószínűleg csak egy vicc, mert Schwarzeneggert és Bruce Willist egy ilyenbe ültetni önmagában is őrületes poén.
Akkor tehát mi ez? Formára engem nagyon emlékeztet a Napszemüveg Blog múzeumának első becses darabjára, a Rusty Conman-re, de amennyire kivenni az oldalán a logót, az sokkal jobban hasonlít egy kanyarodó kutyakakára (ld. legfelső kép), mint a Rusty R-jére. A Rusty amúgy se nagyon létezik. És hát akkor jöhetnek az összeesküvések, hogy mégis miért Gargoyles, vajon azért-e, mert Schwarzenegger ilyet viselt a Terminator 1-ben, csak egy másikat?
Statham a filmbemutatón egy ismeretlen téglalapban, ami szokás szerint jól áll neki.
Miért lenne már francia? Még ma is Milánóban van a központjuk.
Különben a Panerai a kezdetek óta partnere az olasz hadseregnek, nyilván innen jött, hogy privát harcosok viseljék az óráik. Egyébként Sylvester Stallone-ról el is neveztek egy órát "Slytech", amit a Daylightban viselt.
A Panerai FIRENZÉBŐL származik, (nem Milanoból), most viszont a Richemont Group tulajdona a brand, ezek mellett:
- A. Lange und Söhne
- Baume et Mercier
- Cartier
- IWC Schaffhausen
- Jaeger LeCoutre
- Montblanc
- Officine Panerai
- Piaget
- Ralph Lauren
- Roger Dubuis
- Vacheron Constantin
- Van Cleef & Arpels
Amúgy a Richemont SVÁJCI cég, tehát nem francia, hiába ez a hivatalos nyelvük...
A filmhez meg annyit, hogy a Panerainak százegyféle harcias(nak kinéző) órája van, fasság volt a zöld számlapos, aranytokos modellekben futtatni a papákat. :(