napszemüveg

Ray-Ban 2013.

2013. január 03. - Winkler Róbert

3025.JPG 

3025

Ez itt a kedvencem a jövő évi Ray-Banek közül. A legnépszerűbb márka egyébként annyi újdonsággal jön ki jövőre, hogy másoknak az alapítás óta nem született ennyi modelljük. Azért is időzítettem a posztot az ünnepekre, hogy legyen idő alaposan megnézegetni; van mit. Mire végigfotóztam, rendesen megfájdult a hátam.

DSC_0559.JPG

4125, szintén a Flash kollekcióból, áttetsző műanyag kerettel

21401138.JPGA 2140, azaz az Original Wayfarer 1138-as változata a Rare Prints Series-ből: volt már New York-i metrótérképes belsejű, ez most kívül fa, belül káosz-virágmintás.

21401135.JPGAz Original Wayfarer Rare Prints a 1135-ös változatban, de vannak még csíkos megoldások is.

DSC_0556.JPGA 3025-ös, vagyis a klasszikus Aviator érdekes pasztellszínekben is kijön. 

DSC_0555_1.JPGÉs persze minden Aviator továbbra is G15-ös üveglencsét tartalmaz.

4179.JPG4179

4180_1.JPG4180

4180a_1.JPGA 4180-as három színe

A klasszikus Aviatoron nem csak színekkel lehet újítani, de a drága anyagok is lehetnek érdekesek. A 8029-es titán keretét 18 karátos arannyal vagy fehér arannyal futtatják, de a lencsék is érdekesek. A P3plus lencsék polarizáltak, víz és portaszítók, de nyilván a titán meg az arany az igazán érdekes.

titaniump3plus.JPG

8029

DSC_0569.JPG8029 kicsit közelebbről

DSC_0571.JPG8029, titán keret fehérarany futtatással, P3Plus lencsékkel

8312_1.JPG

8312: új karbon modell, szintén Tech kategória része, a Liteforce-ra és a karbonra is igaz, hogy ők viszont a csúcsmodelljei a RB márkának minőségben és árban is.

3498_1.JPG

3498: alumínium száras modell

4188_1.JPG4188

4188a_1.JPG4188

4189_1.JPG4189

4188-4189: extra fényes anyagból készültek

4186_1.JPG

Az eredeti Ray-Ban Clubmaster már 1986-os bemutatásakor is retró volt - a 60-as évek elejét idézte. Az eredeti Clubmastert 2013-ban az Original Wayfarerhez hasonlóan kihozzák Rare Prints-kollekcióban is, de ez persze nem Clubmaster, csak hasonlít. Ez most a retró retrója, kicsit azért áttervezve a 2013-as évre, 4186-os cikkszámmal. A barna teknőc leginkább retró szín.

4186a_1.JPG

A 4186-os, mint a Youngster Collection része természetesen vadabb színekben is kapható. A Youngster Collection a Ray-Ban belépő kategóriája, 30.000 Ft alatti ajánlott fogyasztói áron.

 

4187_1.JPG4187, ugyancsak a Youngster kollekcióból

 4187a_1.JPG

 A 4187 színskálája

3475_1.JPG

3475, félúton Harry Potter és John Lennon között

 

3497_1.JPG3497, egy könnyűszerkezetes polikarbonát konstrukció

 

 3497a_1.JPG

A 3497 apró attrakciója hozzáértőknek: csavaros lencserögzítés. Ebből is látszik, hogy nem üveg a lencse, hiszen azt kifúrni nem a hosszú élet titka.

 

3499_1.JPG3499

 

3499a_1.JPGA 3499-hez egy garnitúra cserelencse jár 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr584973342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mentolosmájkrém 2013.01.03. 11:45:50

Pont most ment at egy auto a lassan 20 eve hasznal "Ray"-en, legalabb lesz miböl valogatni. Kösz a cikket.

hungarisztan 2013.01.03. 12:32:40

Otthon felejtettem a jól bevált Polaroidot, ezért betértem Olaszországban egy optikushoz, hogy mindegy mi, csak polárszűrős legyen, és mivel ez csak amolyan pót státuszú lesz, nem kell nagyon drágának lennie.
Egy Ray-Ban lett a vége – lehet képzelni, hogy a többi mennyibe került. Ez se volt óccsó, de nyilván nem is a legdrágább Ray-Ban.
Nomármost a meglepi utólag jött: kiderült, hogy plasztik a lencséje. Leginkább abból derült ki, hogy karcolódott, de nagyon durván. No nem a szélfútta homoktól, hanem saját magától. Ahogy a szárát ráhajtottam, a végei (mindkettő! azért ez nem kis mérnöki bravúr!) szépen hozzáértek a lencse felszínéhez, és teljesen felkarcolászták a felületét egy-egy fél négyzetcentis területen.
Nem voltak illúzióim a reklamáció sikerességét illetően, de azért bepróbálkoztam, hátha.
Rutinos játékosként nem is utcáról beténfergő hülyeügyfélként próbálkoztam: optikus barát tette fel az ominózus kérdést a márka általa személyesen ismert képviselőjének, hogy hát ezt így mégis hogy. A válasz borítékolható volt: így jártam.

No, a Ray-Ban meg úgy járt, hogy soha többé.
Nekem meg egy tanulsággal több: napszenya vásárláskor 2 fontos szempont: 1) a szára ne záródjon a lencsére, 2) ne műanyag legyen a lencse.

Winkler Róbert 2013.01.03. 13:11:35

@hungarisztan: De mi a cikkszám? Egyébként a polikarbonát tényleg sokkal könnyebben karcolódik, mint az üveg, de a szárvégnek nem lenne szabad a lencséhez érni. Pedig több drága szemüvegnél futottam már bele ilyenbe. Szerencsére ezt azért lehet ellenőrizni már a vásárlásnál.

samot 2013.01.03. 15:20:10

@hungarisztan: Talàn,ha vàsàrlàsnàl mondtad volna,hogy karcolàsmentes üvegböl szeretnéd a lencsét,akkor ez nem fordult volna elö!Azt nem àllitom,hogy hülye ügyfél voltàl,de tudatlan mindenképpen!Szerinted miért kéne egy alapàras szemüvegnek minden opcios dologgal rendelkeznie?
Van karcolàs mentes,csak azért külön fizetni kell!
Vagy gondolod,hogy elég pl.-ul egy prémium autot venni és nem kell hozzà benzin vagy gàzolaj?
Igy jàr az aki csak az àrat kérdezi,de azt màr nem,hogy mivan az àrban!

Jokerpofa 2013.01.03. 15:21:10

3025 és 4125 azért elég jó lesz egy-egy medencés partynál :P

Negrogo 2013.01.03. 15:32:10

@hungarisztan: Nekem a polarizalt uveglencsesem eleg jol birja. Egy baj volt nekem ezzel a RB 3358 -al, hogy a sorozatos le vetelek miatt egy ido utan meglazul a keretet osszefogo csavarozas, nyilvan az elentetes oldalan azzal amelyik kezzel leveszed a szemuveged es 1x csak ugy jartam, hogy ki esett a lencsem a keretbol. Persze metlakira fej magassagbol igy megrepedt. Csere. Hozzatesze, akkor mar 3. eve nyuztam, tehat nem 3 honap hasznalat utan jott ez elo...

Erdekes a 4180 de el tudnam kepzelni.

hungarisztan 2013.01.03. 17:14:59

@Winkler Róbert: 3386

@samot: Annyira okos vagy, de annyira! Opciós dolog, hogy egy szemüveg ne karcolódjon. Ja. Úgy szeretném látni azt is, amint arról osztod az észt, hogy az is különfizetős, opciós dolog, hogy egy autó kereke ne essen ki. Vett volna E osztályú merdzsót a tudatlan ügyfél, hiszen tudhatná, hogy az A osztályú merdzsónak kijár a kereke ennyi pénzért. A nem túlárazott fagyasztónak meg megengedhető, ha fűt, miképp a 10000 forint alatti kriminek is megbocsátható, ha hiányzik belőle az utolsó fejezet.
Te, te marketingesek öröme! Veled lehet megetetni, hogy a karcmentes üveg feláras extra – egy szemüveg esetében, baszod, aminek az a dolga, hogy keresztülnézz rajta!
Mert az egy dolog, hogy minden gyártó ilyen bullshitekkel eteti a vásárlókat, na de hogy valaki magától nyalja fényesre az őt lehúzó cég seggét... Hát, ez már aztán bölcsesség a javából. Iszom szavaidat.

biohazard 2013.01.03. 17:37:37

Nekem még a régi Aviator van, de rugós szárral és gyöngyház bevonattal a felső merevítőn, lehet fele fejest ugrani. :)

Egyébként aprócska, de bosszantó dolog, hogy polarizált szemüvegben nem látni a head-up displayt (hál' istennek az Aviator nem az)

Dr. GGG77 2013.01.03. 18:05:56

4188, 4189 érdekes, 3498 rögtön kéne.

kakaszem 2013.01.03. 18:26:18

@hungarisztan:

Üdv!

Nekem meg volt olyan Polaroidom amelynek a szára szintén a lencsére hajlott be és szintén karcolódott tőle.
Akkor soha többet Polaroid (most is van kettőm amit azóta vettem)?
Jajj, hagyjuk már ezt!
Egy darabból egy komplett márkára levonni a következtetést.
Ugyan.

kakaszem 2013.01.03. 18:29:49

@mennyi?husz!:

Kilazul a csavar?
Javaslom meghúzni.:)

Több Ray-Ban Aviatorom is van és ezeknél általában tényleg oda kell figyelni erre.

hungarisztan 2013.01.03. 18:50:23

@kakaszem:
A magam részéről tudatos vásárló vagyok. Aki engem szivat, azt a magam szerény eszközeivel viszont szivatom.

Ha egy nagy és presztizses cég azt mondja nekem, hogy mehetek a sunyiba a reklamációmmal, amit egy olyan termékkel kapcsolatban fogalmazok meg, amelyet a) rendeltetésszerűen használtam (volna), b) ők terveztek meg rosszul (használatot megakadályozó módon) és amelynek a javítása nekik kábé 12 fillérbe kerülne (szemben azzal a 40ezerrel, amennyit amúgy elkérnek a termékért) – nos ebben az esetben nekem egyetlen kis szerény visszavágási lehetőségem marad, nevezetesen hogy legközelebb már nem vágatom át magam velük, sem ezzel a napgéppel, sem egy következővel, sem egy azutánival. És – szíves engedelmetekkel – élek is ezen szánalmas kis lehetőségemmel.

De ki-ki úgy szívatja magát, ahogy neki tetszik.
Amíg van másik márka, addig nekem egyszerűbb vállat vonni: ha ti így, én is így.

Negrogo 2013.01.03. 19:10:31

@kakaszem: Persze, meghuztam en azt de eleinte eleg volt fel evente ranezni es picit rahuzni. Kesobb mar heti szinten kellett utana huzni nyaron, mikor minden nap hordja az ember.

nagyonnagyon 2013.01.03. 19:37:10

A pirosos karbonos nagyon oké és a 3475 is, nekem most pont aktuális.
Minap futni mentem, szokásos 1+ óra körül, 10 percnél szokás szerint bepárásodott a szemüvegem (dioptriás, sötétedős 15k+/lencse, tudom..tudom lekéne' venni futáshoz) levettem betettem a zsebembe. Melós széldzseki volt rajtam, hazaértem kivettem és pont a szemem előtt egyik lencse "lecsiszolódott" alig látható de egyértelmű sűrű összekarcolódás keletkezett. Valami lehetett a zsebemben ami összeveszett a lencsével.. máig talány de már történelem. Optikus reakciója a "mit lehet csinálni vele" kérdésre és hogy "ez a dolog normális-e" az volt hogy "mit gondolsz egy szart adtam el nektek és hogy ilyen karcolódás egy nap alatt nem képződik".. 50 perc volt rakenroll.
Szóval: most csináltatok egy másik optikusnál egy sima szimpi keretbe egy sima akár évenként finanszírozható szemüveget de iziben nem sötétedős nem karcmentesített (rohadtélet) nem semmilyen. Aztán hajtok egy jó kis napszemüveget dioptriásban. BUék !

Zsírfeka 2013.01.03. 20:19:50

@samot: nem feláras, hanyag volt az optikus, be lehet úgy állítani, hogy ne érjen hozzá, egy hőfújó kell
amúgy ha olyan a konstrukció (van nagy márkánál is) akkor valóban tervezési hiba, ilyenkor célszerű elmondani az üzletben, hogy tegye oda a törlőkendőt vagy ilyesmi
amúgy olaszországban bizony fogyóeszköz, egy embernek 3-4-5 szemüvege és napszemüvege van, szóval szerintem ők erre nem nagyon adnak, majd kicseréli az ügyfél

kakaszem 2013.01.03. 20:27:16

@mennyi?husz!:

Hát, nálam rutinszerű az utánhúzás.:)
Van mondjuk 5 db RB Aviator(barátnőmével együtt) és azon kívül még egy raklap másik márka, de még így is. Megszoktam.
Az olasznál és az amerikainál (régi B&L) is.

kakaszem 2013.01.03. 20:29:29

@hungarisztan:

Az biztos, hogy én is érzékeny vagyok az ügyfélkezelésre, de napszemüveggel még nem reklamáltam sehol. Karcolódik, karcolódik. Ez van. Valahogy ez nálam nem számít (reklamációs)hibának, maximum konstrukciósnak.

kakaszem 2013.01.03. 20:32:51

@Zsírfeka:

"3-4-5 szemüvege és napszemüvege van"

Szerintem az lófütty, főleg magamból kiindulva és még olasz sem vagyok.

Wolfram 2013.01.05. 11:10:15

@kakaszem: én úgy értelmeztem az olvasottakat hogy nem az egy elhibázott konstrukció miatt írta le a márkát, hanem annak (illetve a képviselőjének) a problémához való hozzáállása miatt.
a minimum, hogy elnézést kér, de akár felajánlhatott volna egy 50%-os kedvezményt is. (el lehet képzelni, mekkora egy ilyen szemüveg gyártási költsége, és mekkora rajta az árrés. szóval a marketing büdzsébe belefért volna...)

két megjegyzés a témához: egy prémium márkánál ne kelljen vásárlás után hőlégfúvóval hajlítgatni (se szigszalagozni, sziloplasztozni stb.).

azt szerintem alapból (genetikusan) tudja az ember, hogy a műanyag (polikarbonát) lencse karcolódik, az üveg nem (ill. kevésbé). cserébe könnyebb és nem törik.

John_Shaft 2013.01.06. 12:40:11

@Wolfram: már ne haragudj, az optikusnak igen is feladata az ember fejére adaptálni a szemüveget hőlégfúvóval, fogóval stb, mert nem gondolod, hogy úgy jön ki a gyárból egy szemüveg, hogy az pont a te fejedre fog passzolni?!?! és lehet szó 1000 Ft-os szemüvegről vagy prémium luxusról is, teljesen mind1...

kzolika 2013.01.20. 11:32:36

@nagyonnagyon: "dioptriás, sötétedős 15k+/lencse"
Ez mikor volt ennyi? A Silhouette-be, ami ugye eleve egy drága keret, végül a keret lett az olcsó, a lencsék többe kerültek.
Most csináltattam egy dioptriás napszemüveget, nem a legdrágább színezett lencse van benne, darabja volt 39 ezer. Ez már polarizált, de ha szerettem volna extra kemény bevonatot is, akkor 43 lett volna darabja. Elinflálódott már a 15k+/lencsék időszaka. :-(

nagyonnagyon 2013.01.20. 18:48:14

@kzolika: megnyugtattál köszi ;) Sajnos rá kell szoknom hogy jobban vigyázok a szemüvegeimre, de pont úgy vagyok vele mint az órákkal egyszerűen rajtam van és kész. Aztán vagy bírja vagy nem. "nem vak ez a ló csak bátor" ..
süti beállítások módosítása