Köddé vált a napszemüvegszponzor

2012. március 05. - Winkler Róbert

Sipos kolléga megkérdezte, mit tudok a Harley Davidson és a Marlboro Man egykori napszemüveg-szponzoráról, melynek neve Soleis. Semmit. Ez még hagyján, hiszen nem kell nagy agnosztikusnak lennem, hogy megállapítsam, a világon sokkal több az olyasmi, amiről nem tudok semmit, mint amiről valamit azért tudok, van azonban valami, ami ennél lényegesen kétségbeejtőbb: a Soleis-ről a Google se tud. Semmit!

 

 Nem szeretnék zavargásokat kiváltani, de sose tartoztam a film rajongói közé. Igen, Mickey Rourke állat egy fazon, Don Johnson is jó karakter a maga módján, de ez ebben a formában még kultuszfilmnek nézve is gyenge. Vannak persze barátaim, akik ettől függetlenül imádják, de még nem sikerült megértenem, miért. Egyébként is, maga az IMDB, vagyis a nézők, 8500 néző tömege sem értékelje többre egy tízes skálán, mint 5,5 pont. Ettől függetlenül azért Mickey Rourke, illetve karaktere, harley bőrdzsekijének replikáját a mai napig kapni a neten.

 

Ellenben a Soleis Solarwear eltűnt, mint Oakley a kesztyűtartóból: a Soleis-szel szemben viszont tehetetlen a Google, hogy nem is érti, mi a büdös francot akarunk tőle. Megkérdezi, hogy ugye Solarist akartunk írni, vagy kérdés nélkül listázza a solarisokat. Ugyanerről a listáról a Ghurka Collection még létezik, nem beszélve Gianni Bulgariról.

 

 

Ha termékelhelyezésnek fogom fel az egészet, akkor persze azt kell mondjam, a Harley Davidson és a Marlboro Man maga a fullextra. Harley az egy Harleyval jár (és dohányzik), Marlboro pedig főállásban cigarettázik, egyébként egy Kawasakival, egy átépített Kawa Police KZ 1000-rel motorozgat. És micsoda termékelhelyezés! Volt már ilyen valaha, hogy a két főtámogató a címben jelenik meg? Persil és OB Tampon kalandjai szárazon és vízen? Prostamol Uno, bumm a seggbe?

Ezt kuksizd, Marlboro!

 

Soleis tehát nincs, és amennyit a filmben láttunk belőle, nem is feltétlenül nagy kár érte. Végigtúrtam az általam ismert nagyobb, régi napszemüvegekkel foglalkozó online boltot, nulla találattal. De hogy a jó büdös francba' szívódhat fel valami ennyire az internet előtti korban?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr564288466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2012.03.06. 09:48:13

a film határeset.... akár lehetett volna belőle jó is. a két színész nagyon jól fogta meg a karaktereket. pörgősebb és hihetőbb történettel és kevésbé ostoba gonoszokkal jobb lenne....

Winkler Róbert 2012.03.06. 09:54:51

@W_Pooh: Szép találat! A cégnek tehát van nyoma, csak a termékeknek nincs.

Mr.Treeger 2012.03.06. 10:18:22

Múltkor újra néztem, és most nekem fogyaszthatóbbnak tűnt. Bár most úgy tekintek rá mint egy trash klasszikusra, nem mint akció filmre. De valóban, az egész filmben a karakterek érnek valami, sokkal jobb sztorit is lehetett volna rá fűzni.

De szemüveg termékelhelyezésben továbbra is Miami Vice, főleg hogy itt is épp Don szerepel.

pitybull 2012.03.06. 10:56:16

Itt egy bővebb cégbejegyzés-szerű cucc...
www.logosdatabase.com/logo/solarwear_74041162
Érdekes az ilyet vadászni, de ami bay-en nincs, az gyakorlatilag nem létezik... :)
Ha valaki bejelentkezik a bay-re, keressen rá a lezárt aukcióknál, hátha.

mizie 2012.03.06. 16:19:06

Nem napszemüveg, de most szpottingoltam Simicska Lajos retro-aviatorát 2004-ből, nagyon hipszter:

static.nol.hu/media/picture/21/00/01/000010021-9583-330.jpg

Using your money before it was cool

töröltprofil (törölt) 2012.03.08. 10:46:33

Az egyszerűsége miatt imádom ezt a filmet.

A szabadságot, a barátságot és a kalandot kell látni illetve keresni és nem mint akciófilmet nézni, annak ez gyenge. Viszont a két főszereplő, Rourke és Johnson olyan laza és olyannyira tele vannak szabadságvággyal, hogy lehetetlen nem beleélni magad, te is ott motorozol velük keresztül a városokon...nos, talán ezért is érdemes megnézni a filmet, hogy kiugrasszon a hétköznapokból. Erre mondhatnátok, hogy sok mozi képes erre, és talán így is van...de ez más, hiszen ez egy olyan életforma és egy olyan világ, melyet megkockáztatom minden ember -ha csak egy kis időre is- de kipróbálna.
Hiperlaza és kőkemény macsómozi a 90-es évekből

ratsche (törölt) 2012.03.11. 14:14:04

@pitybull: Fent van a neten az ügyvezető neve/címe is, akit annyira érdekel a márka sorsa, keresse meg:
businessprofiles.com/details/NAVA_SOLEIS_INC/CA-C1647813
Egy szabadalma is van a faszinak:
www.patentgenius.com/patent/4953967.html

Szerintem valamelyik filmes egyik haverjának a napszemüveges projektje volt ez, és nem egy világmárka. Ha én Bivalybasznád-Alsón 2-3 év alatt legyártok párszáz napszemüveget saját márkanévvel, aztán lehúzom a rolót, annak mennyi nyoma lesz 20 év múlva az interneten?