Dolce-Gabbana 2013.

2012. december 26. - Winkler Róbert

2592.JPG4152 - két réteg acetát között selyemmel

Az új Dolce&Gabbana kollekció bemutatása a legtöbb keményvonalas napszemüveg-nördnél már-már a karácsony szinonimája. Nem is csoda. Amin az átlagember elborzad, és gondolkodás nélkül legiccsezi, a konkurencia, mármint a napszemüveggyártó konkurencia már azt nézi, mit hogyan lehetne lenyúlni. A DG extremitása azonban nem feltétlenül szélsőség, inkább előremutató dizájn; a megoldásaik néha csak több év alatt szivárognak át a kommerszbe.

4149.JPG

A 4149-es technikai érdekessége az acetátba bekevert selyem. Nem igazán értem, mire jó, hiszen az acetát önmagában is a drágább keret-anyagok közé tartozik, és a legtöbb márka nagyjából a műanyag/acetát különbségnél húzza meg a 30 és 40 ezer forintos kategóriát elválasztó határvonalat. A Ray-Ban például az Original Wayfarert gyártja acetátból, a New Wayfarert műanyagból. Műanyagból már régóta gyakorlatilag bármilyen textúrájú felületet ki lehet hozni. Elég hosszasan fogdostam és simogattam ezt a rózsaszín példányt a Matt Silk, vagyis matt selyem kollekcióból, és arra jutottam, ez csak egy marketingkísérlet, ami akár be is jöhet.

4149a.JPG

Nem ám egyszerűen clear glasses lesz ez, más néven pojácaszemüveg, amiről korábban már írtunk. Azóta a clear glasses-divat leszivárgott a H&M, meg talán még a CBA akciós polcaira is. A csajok adott esetben megspórolják a sminket, hiszen mindenki azt nézi, milyen viccesen áll nekik a szemüveg, és hogy jé, ez csak sima ablaküveg, nincs is dioptriázva.

4166.JPG

A Dolce&Gabbana ennél azért tovább ment. A 4166-os rendes acetát keret, nem valami hitvány fröccsöntvény, és a lencsék fényre sötétednek. Meg persze annyira súlyos a formája, hogy bármiről simán eltereli a figyelmet. Nem csak cikkszáma van, de rendes nevet is kapott, úgy hívják, Fashion Show. 

A 6072-es a Gym Collection-ból a Dolce&Gabbana hozzájárulása a színes üveg-trendhez.

6072.JPG6072a.JPG6072c.JPG6072

Na jó, eddig bírtam, tovább nem spájzolhatom egyik kedvenc 2013-as napszemüvegemet, melynek cikkszáma 4168, a kollekció fantázianeve Szicíliai barokk, mellyel sikerült létrehozni a hiányzó evolúciós láncszemet a napszemüveg és a sírkő között. Ha jól látom, egyelőre csak nőiben van, de szívből remélem, e bátor esztétikai ökölcsapás lassan megjelenik férfi kollekcióban is. Ha esetleg így szólóban nem adná ki, ajánlom a gyári honlap reklámfotóit.

4168.JPG

4168a.JPG4168b.JPG

4168 Sycilian Baroque, a rózsa kézi gyártás.

4156.JPG4156a.JPG4156b.JPG

4156, Sicily kollekció

 

2106.JPG
2106-K 18 karátos arany kerettel, polárszűrős üveg lencsékkel, de ha ez nem volna elég,össze is hajtható. Magyarországi fogyasztói ára 180 ezer forint körül várható.

 

6069.JPG6069

4160a.JPG4160

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr474971311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2012.12.26. 13:30:52

az elso parat mar kb. 60 eve lenyulta a Ray-Ban :D

DirtyHarry 2012.12.26. 13:37:42

most mi is itt a giccses meg lenyúlni való? semmi meglepő vagy fura nincs ezeken a design-okon...leszámítva az anyaghasználatot...

mangalor 2012.12.26. 15:13:38

szerintem gyönyörűek ezek a selyembetétes, selyemcukor hatású keretek, bár a fazonban én nem látok túl sok újdonságot. a barokk vonal nálam bukó, de egyébként szépek lennének a keretek, ha nem díszítené őket arany rózsastukkó, nekem ez nagyon bazári. mindenesetre, ha már választani kellene több fokkal elfogadhatóbb, mint a versace-é.

vernarancs 2012.12.26. 17:02:59

Retro. Nincs ezen mit lenyulni, mar szaz eve is volt ilyen.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.12.26. 19:34:39

A feleségem idén nyáron vett a cigányoktól ezer forintért egy tökugyanolyat, mint a második rózsaszín.

itchap 2012.12.26. 20:01:36

Azért az a rózsás... na... azért az tényleg giccs! Kőoroszlános nem lesz?

cso zsi 2012.12.26. 21:18:43

Ezek közül az összehajtható Ray-Ban klón az egyetlen, amit férfiember hordhat.
Mármint az a 20-60 éves korosztály, aki nem a konditeremben kopaszodik, és a nőnemet kedveli.

pupumpa 2012.12.26. 21:39:49

500 évre elég szemüveget terveztek már. Persze hogy alig lehet valami új formát kitalálni. Nem is kell. (Két szem, két fül nagyjából egy helyen.)

Azért tesznek ilyen rózsastukkókat rá (meg fognak még furcsább dolgokat is), hogy legalább beszéljenek róla. Nekem naggyon bejön - szerintem bazzári.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.26. 23:59:02

Majd' mindegyik egy piacbaratabba tett LM (Moss Lipow). Szerintem ot koppintja mindenki, eleg csak kevesbe extravagasabba tenni a modelljeit - az anyagfelhasznalas az mas teszta. Amugy nem a napszemuvegjeink lettek giccsesek hanem maga az eletunk, a divat csak utanna megy.

Winkler Róbert 2012.12.27. 21:56:29

@visszakettopadlogaz: Ez mondjuk egy meglehetősen erős kijelentés. A kiváló New Yorki illetőnek még rendes honlapja sincs. Attól függetlenül nem rossz, de ilyen csodabogarakból azért van bőven.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.27. 23:05:08

@Winkler Róbert: tulzo hasonlat kovetkezik!! : ez olyan mint az elso iphone volt, piaci reszesedese szinte nulla de piacformalo hatasu. Nem nehez ( nekem ) belelatni a tobbi olcsobb szemuveget. En mondjuk nem vagyok nord, evente/ketevente veszek egyet max $300 ert es kesz, szerintem a jo napszemuveg az akkor jo hogy nem veszed eszre hogy hordod - es mas sem veszi eszre rajtad.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.27. 23:06:48

Ilyen utkereso csodabogaraktol nem vennek semmit ( foleg nem $8000 ert ) de szoritok nekik :)