napszemüveg

Sting - 2014.

2014. május 05. - Winkler Róbert

untitled-1.jpg

 

Tudják, miért hívják a Stinget Stingnek? Szerintem nem, mert akkor már nem élnének, én is kis híján feldobtam a pacskert, amikor megtudtam. Szóval a Sting gyártóját, a De Rigo Group elődjét 1978-ban alapította Ennio De Rigo egy észak-olasz kisvárosban, Pieve Di Cadoréban. Ma is itt a központja annak a vállalatnak, ami a világ napszemüveg-iparának egyik legnagyobb szereplője, hiszen a Sting mellett övék a Chopard, az Escada, a Fila, a Givenchy, a Furla, és a korona legfényesebb gyémántja, a De Rigo induló márkája, a Police. Igen, a Police is olasz.

 

 

untitled-3.jpg

SS4857 568X: Fegyverszürke fém keret sötétszürke lencsével. Extraként a felpattintható, pasztellszínű, acetát előlappal kém üzemmódból rocksztárra válthatunk. A Sting egyébként hasonló szerepet tölt be a De Rigónál, mint a Vogue a Ray-Ban-nél, illetve a Luxotticánál: a Sting a Police belépő márkája.

untitled-4.jpg

untitled-6.jpg

SS 4857

A Vogue-gal kapcsolatban talán hangsúlyosabb, hogy nem náluk jelennek meg az újdonságok, a Sting inkább az alacsonyabb árkategóriával céloz a fiatalokra. És talán kevesebb a modelljeik között a súlyos túlkapás, hiszen azért a Police igen gyakran vállal durva dolgokat.

untitled-5.jpg

untitled-7.jpg

A Sting cikkszámai SS-szel kezdődnek, fémmegmunkálásban utazók pedig megkönnyezhetik a szárakba mart emblémát.

untitled-8.jpg

SS4857 579 - Ugyanaz a cikkszám ezüst kerettel, még színes rátétek nélkül. Ezüstszínű fém keret sötétszürke lencsével. Extraként a felpattintható, meggypiros színű, acetát előlappal.

untitled-11.jpg

SS 4858 COL 530R - A Stingnél Fire néven fut a színes tükrös lencse. Matt fekete fém keret mellett felbukkan az idén gyakori tömegsír-motívum az acetát szárakon.

untitled-12.jpg

SS 4858 COL 530R

untitled-14.jpg

SS 6506 COL. 0L00 - A cserélhető szárak a Stinghez is megérkeztek, így variálható az acetát keret. Nagyon hasonló megoldásokat láthattunk tavaly a Smith-nél.

untitled-16.jpg

SS6506 COL. 06G5

untitled-18.jpg

untitled-19.jpg

SS 4858 300: ezüstös fém keret zöldesszürke lencsékkel, grillázs színű sötétbarna szárral.

 

untitled-21.jpg

 A koponyák lehetnek csak a szár belsején is, ha rejtegetnénk tömeggyilkos ambícióinkat.

untitled-22.jpg

SS 6504 COL. 0B31 Fire lencsével szerelt, fényes fekete acetát frontrészű keret, koponyamintás szárakkal.

untitled-25.jpg

0V13-as színkód...

untitled-26.jpg

...és a 2014-es Sting-koponyák

untitled-27.jpg

SS 6502 SS6502 P87: Formáját tekintve nagy visszatérő a 2014-es évben, sötétszürke/fekete/áttetsző, anyagában csíkozott acetát keret.

untitled-30.jpg

SS 6476 SS6476 7TK: Rockabilly ihletésű, klasszikus acetát keret. A Stingnél egyébként elég egészséges az ivararány, nem billen a mérleg mondjuk a női modellek felé, mint mondjuk a Vogue-nál, vagy a férfiak felé, mint a Police-nál.

untitled-31.jpg

SS 6476, a pöttyös idén amúgy is elég jól megy.

untitled-33.jpgSS6476 COL.0Z48 Hasonlóan cica, de kicsit másképp, és belül pöttyös. Viszont az acetát, mint a keret alapanyaga ebben az árkategóriában elég ritka, ez mindenképpen a Sting mellett szól.

untitled-34.jpg

SS6476 COL.0Z48

untitled-35.jpg

 

SS 6481

untitled-37.jpg

SS 6475

untitled-38.jpg

 SS 6475

Nem lógok még valamivel? Dehogynem! Hogy miért hívják Stingnek a Stinget. Na, kapaszkodjanak: ugyanazért, amiért a Police-t Police-nak. Ennio De Rigo óriási Police-rajongó, ezért a legfontosabb márkáját a zenekarról nevezte el. Tényleg. Esküszöm. Nyilván az sem mindegy, hogy a Police nem volt levédetve, hiszen túl sok rendőrautóról kéne levetetni az emblémát, szabad volt a vásár. És persze belépő márkanévként sem találhatta ki mondjuk a Lennont vagy a Jaggert, hiszen egyikük sem énekelt a Polive-ban, szöges ellentétben Stinggel. Hát ennyi. Ugye, mennyivel jobb lett volna, ha sosem tudják meg?

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr916116860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyrusRamsey 2014.05.05. 11:55:35

Phil Collins a Genesis belépőmárkája, Ákos pedig a Bonanzáé :D

Holly Goly 2014.05.05. 18:27:13

Ez max akkor lenne meglepő, ha mondjuk a darázs fullánkjáról nevezi el a márkát, nem pedig Gordon Sumnerről :/

Le Orme 2 2014.05.05. 19:01:50

Tanulj meg fogalmazni, te kis pöcs.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.05.05. 21:35:05

egy kis nyomdahuba:
És persze belépő márkanévként sem találhatta ki mondjuk a Lennont vagy a Jaggert, hiszen egyikük sem énekelt a Polive-ban

:)

na__most__akkor 2014.05.06. 07:28:55

(x)

Ez a reklám helye...

Menjetek a TUDJÁTOKHOVA.

"Rockabilly ihletésű, klasszikus acetát keret"
= egy jelentés nélküli mondat

Tipikus szöveg, ha a betűszám (n) alapján fizetik a hirdetést.

Még egyszer:
Menjetek a TUDJÁTOKHOVA. (mert udvarias vagyok a végsőkig)

Ronald 2014.05.06. 09:25:27

A városban ahol felnőttem, a leg- (kő)gazdagabb ember egy szemüvegkészítő volt.
A családi háza pincéjében gyártotta ezerszámra a kereteket és a kész napszemüvegeket.

Konkrétan drótot vásárolt - és abból hengerelte aztán galvanizálta a profilokat - mindent ott a pincében - összesen két feketemunkással.

(na nem a bőrszínük volt fekete, hanem a munkaviszonyuk. Igaz, mind a kettő luxusautókkal járt pár éven belül - ami egy bejegyzett munkanélkülitől azért szép teljesítmény, nem igaz?)

Szóval azt kell tudni, hogy szinte a világon nincs ekkora haszonnal (extraprofittal) működő legális iparág, mint a szemüveg (keret) készítés.
Mindent kifizetve (adókat is) a megmaradt nettó haszon az 5.000%...20.000 % körül mozog - márkától függően.

Persze csak addig, amíg vannak olyan marhák, akik több száz (vagy akár ezer) dollárokat is kifizetnek egy alig 2,5 dollárt is ritkán elérő keretért, vagy szemüvegért.
.

Mr.Treeger 2014.05.06. 15:12:33

@Ronald:
1. A lencse. Nos jó lencsét nem egyszerű gyártani. Főleg ha valaki nem csak UV A és B, hanem polárszűrőt is szeretne. A polárszűrös lencse nem 2,5 USD.
2. Dizájn. Persze ha valakinek OK a sima kerek drót keret semmi gond. De egy jó keret megtervezése azért megint csak nem 2,5 USD.
3. Igen lehet drótból hengerelve is, de egy jó acetát keret, titán szárakkal szintén nem 2,5 USD-s kategória.
4. Aztán meg van dizájner, melós, optikus, reklámos, esetleg modell és fotós is. Hát őket adózottan szokás fizetni a jobb helyeken. Ezt már 2,5 USD.
5. Ha ezt: Persol PO3046S 204P1 legyártod nem 2,5 hanem 50 USD-ből leszállítva, akkor kezdj bele.

zupa 2014.05.12. 15:25:44

@Ronald:
2,5 dollar az edes keves. Annyibol meg a frocsontottek se nagyon jonnek ki.
Azt elismerem, hogy egy szemuveg aranak nem a gyartasi koltseg a legjelentosebb resze, de ne hasonlitsuk a legalis nagy cegeket (Marchon, Luxottica, Safilo, De Rigo stb.) egy illegalis zuggyartohoz
Ami kimaradt meg Mr.Treeger pontjaibol:
- licenszdij: a legtobbb divatmarka nem sajat maga gyartja a szemuveget, max a tervezesben szol bele. A gyarto/ertekesito meg egy bizonyos dijat fizet minden egyes keret utan (kiveve a sajat markas termekek) Hidd el, ez nem 2,5 USD.
- keszletezes, szallitmanyozas
- kiskereskedok haszonkulcsa (ez mondjuk eleg durva tud lenni)
- a szemuveghez adott doboz, kendo, eredetiseg-tanusitvany talan belefer a 2,5 USD-be ha csak a gyartas koltseget nezzuk es semmi mast.

Ha ezt: CALVIN KLEIN CK7107S kihozod 50 USD alatt leszallitva, (minden adot es licenszdijat kifizetve) akkor kuldj egy oneletrajzot privatbam, es szerzek neked egy allast Amsterdamban. ;P
süti beállítások módosítása