Jimmy Choo 2014.

2014. június 25. - Winkler Róbert

untitled-22.jpg

Most már, hogy rég tudjuk, hogyan járt Ted az anyánkkal, a Szex és New York teljesen biztonságosnak tűnik, nem hízhatunk meg tőle, teljesen paleolit. Ugyanakkor azonban a proletariátus, a dolgozók széles tömegei, köztük jómagam is abban hallottam először Jimmy Choo-ról. Vajon mit tudhat egy hülye nevű férfi, hogy egy olyan lófejű szörnyeteg, mint Carrie Bradshaw, ekkora áhítattal ejtse ki a nevét? 

untitled-24.jpg

Kizzi/S 7VHHD

Choo-ról először is érdemes tudni, hogy Malajziában született, és a neve igazából nem Choo, hanem Chow, csak a születési anyakönyvi kivonatán elírták. Ha valaki tényleg emlékszik a Szex és New Yorkra, tudja, mivel vált híressé Choo: a cipőivel. A kis Jimmy már sokadik generációs cipőkészítő, a családja a malajziai Penang-szigeten élt és alkotott. A pajzán hangzású földrajzi nevek szerelmeseit talán pörgeti, hogy Penang magyarul Pinang, komolyan. A kis Jimmy már gyerekként érdeklődött a családi biznisz iránt, édesapja lelkesen tanítgatta, így 11 éves korában elkészítette élete első pár cipőjét. 

untitled-1.jpg

Wigmore/S

Choo a gimi után az 1877-es alapítású Londoni Divatintézetben (London College of Fashion) folytatta tanulmányait, és hogy fedezze a költségeket, szabadidejében éttermekben, és egy cipőgyárban takarított. Egykori iskolájába ma is visszajár tanítani, rajta kívül egyébként óraadó még ott Tom Ford és Donatella Versace is.

untitled-2.jpg

Wigmore/S

 Jimmy Choo 1986-ban nyitotta meg első üzletét, és extrém minőségű termékei olyan szinten váltottak ki lelkesedést, hogy 1988-ban már nyolc teljes oldalt szentelt neki a Vogue. Leghíresebb rajongója Lady Diana volt, de valószínűleg nélküle, és a Szex és New York nélkül is elketyegne a bolt. Napszemüvegeit a Safilo konszern gondozza, a jelek szerint bizonyos modellekben a mester keze is benne lehet, másokról nagy valószínűséggel nem is tud.

untitled-4.jpg

 

Sophia/S DDKHA

untitled-7.jpg

Sophia/S DDKHA

untitled-5.jpg

untitled-8.jpg

Alexis/N/S 1TSZ0

Egy nyilvánvaló tévedés - több más márkája is volna a Safilo konszernnek, melyekhez ezerszer jobban illene ez a modell. Akár a Smith, akár a Carrera jobban állnak ennek márkajelzésként, de nyilván akartak valami sportosabbat. Egyébként jó, a cirkalmas márkajelzés a szárán vicces is, de ez azért nagyon nem Jimmy Choo.

untitled-9.jpg

Alexis/N/S 1TSZ0

untitled-11.jpg

untitled-12.jpg

Ive/S 7VJJ6

untitled-14.jpg

Rea/S D28HD

untitled-15.jpg

Rea/S D28HD

 

untitled-17.jpg

Sybil/S 8JN6Y

untitled-18.jpg

Sybil/S 8JN6Y

untitled-19.jpg

Sybil/S 8JN6Y

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr686405759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy. 2014.06.25. 16:26:07

A kis Jimmy eladta a márkanevet, így vajmi kevés köze van a JC névvel fémjelzett cipőkhöz - és napszemüvegekhez - kivéve a Jimmy Choo Couture brand alá tartozó darabokat.

zupa 2014.06.27. 13:13:39

@tigritigr: Ahogy az osszes tobbi divatmarka sem gyart sajat szemuveget.
Meg az olyan nagyok mint a Nike, is csak a nevet adja, esetleg beleszol(hat)nak a dizajnba.
A tervezest nagy reszet, a gyartast es a disztribuciot a szemuveges cegek (Luxottica, Safilo, Marchon stb.) vegzik, akik aztan fizetnek a markanev tulajdonosanak.
Egy ilyen szerzodes x evre szol, aztan vagy meghosszabitjak, vagy nem.
Pl jovore a Marchon-tol az Emilio Pucci atmegy a Marcolin-hez, a Michael Kors meg a Luxottica-hoz.