napszemüveg

Mit hord a csávó a Drive-ban?

2011. szeptember 26. - Winkler Róbert

Király az új napszemüveges blogod, lassan többet olvasom mint a totalcart… ;) szóval tegnap láttam ezt a Drive c. filmet és a főszereplőnek elég penge napszemüvege van, szerintem megérne egy posztot a blogodra, főleg hogy akkor megtudnám milyen modellről is van-e szó. Amúgy a film sem rossz, szóval ha még nem láttad, mindenképp nézd meg.

 

üdv

robi

Oké,lehet, hogy megnézem a hétvégén. Erre a Selima Optique Money 2-re gondolsz? 

 

 

Nem ismerem, szerintem senki sem ismeri. Illetve van itt egy-két félelmetesen tájékozott illető a törzskommentelők között, de még azt sem hiszem. Ez a Selime Optique még a kisebb cégek között sem számít jelentősnek, Európában egyetlen üzletük van, Párizsban. Selima Salaun a francia Riviérán született optikus-optometrista, a mesterséget Párizsban tanulta. A Royal Optique-nél kezdett dolgozni, ami az európai luxus-szemüvegek világának nem is tudom, mije. Zászlóshajója? Lenin atomjégtörője? Edmund Hillaryja?

 

Selima New Yorkban az Alain Mikli-üzletet vezette, és a sorsa akkor dőlt ez, amikor munkaügyben Tokióba utazhatott. Mindazonáltal New Yorkban él, nem is bírna máshol, hiszen e soha nem alvó városból merít ihletet, blablaba, férj, két gyerek, két macska, négy kutya, lakás a Sohóban. Selima Salaun ars poeticája, hogy a szemüveg tükrözze viselőjének személyiségét tükrözze, s egyben vetítse ki. Na, ennyi a rizsa.

 

1993-ban nyitotta első saját üzletét a Sohóban, hamar oda is szoktak mindazok, akiket lenyűgöztek a kézművesremek keretek,és persze Selima dinamikus személyisége. Készített személyre szabott kereteket Bonónak, Liv Tylernek és Madonnának. Nem elég, hogy Semimáról a mi éghajlatunkon egyáltalán nem hallottunk, neki is van már két al-brandje, a Jack Spade és a J. Crew. Selima hobbija mi más lehetne, mint a régi szemüvegek gyűjtése – nyilván ezekből legalább annyi ispiráció meríthető, mint a Soho legendás atmoszférájából. Képtelenség, hogy annyira fasza legyen. Szóval hülyeség. Summa summárum, 400 dollár sok érte, szerintem.

 

DG4099

Főleg úgy, hogy fel sem tudod próbálni. Akkor már inkább egy barna Smith Nolte tizedannyiért, az is finom cucc, vagy az új Dolce Gabbana 4099-est, 45 ezerért.  Vagy egy bármilyen ilyen acetát aviatort. Van a Ray-Ban-nek is 135 dollárért,

 

 

Vagy a Marc jacobs-nak, 275-ért, ha egy kicsit kevésbé ismert, de azért létező márkára vágysz:

 

 

Vagy, ha még Selimánál is ismeretlenebb kell, itt egy jó Raf Simmons, 270-ért.


 

Esetleg egy sajátosan retró Carrera, 129-ért?


   

És persze lássuk be, ez a monolit hangulatú Gucci sem rigófütty:

 

De persze ha legalább olyan hülye vagy, mint én, vidd el az asszonyt Párizsba egy görbe hétvégére, és intézd úgy, hogy merő véletlenségből belebotoljatok a Selima Salaun butikba a rue Vieille du Temple 46-ban. És legyen meglepetés, mennyibe kerül ott egy Amerikában is 400 dolláros napszemüveg. Én mindenesetre nem foglak emiatt elítélni, sőt, igazából támogatom az akciót.

***

Közben megnéztem a Drive-ot (magyarul Gázt!). Senkinek nem ajánlom. Ryan Goslingnak vannak sokkal jobb filmjei, mint például a Törés (Fracture), amit ellenben ajánlok. A Drive-ban van néhány érdekes autó, de alig mutatják őket. A pénzt például egy Pontiac GTO-ban tartják, de abban sincs köszönet, mert csak a farát mutatják egy pillanatra, de be sem indítják, pedig a GTO-nak egészen különleges hangja van.

Gosling egy, a fogyatékosság határáig egyszerű kaszkadőrt alakít, aki időnként gengszterszállítást is vállal, de az nem derül ki, hogy honnan van egészen meggyőző kommandósrutinja. A jó csaj sem túl jó, még a tengernyi anyajegyet sem sminkelték le rajta, amit egy mozibéli jócsaj esetében én elvárnék. A történetnek se füle, se farka, a rendező meg azt képzeli, csinált egy kultuszfilmet, csak mert Dirty Dancing-stílusú lila betűk, meg rettenetes, 80-as évekbeli szinti a főcím.

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr153247011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viktr 2011.09.26. 10:11:43

nekem tetszett a film, hosszú hónapok óta az első olyan mozifilm ahol a közönség csöndben végig ülte pusmogás, zacskó basztatás nélkül

Winkler Róbert 2011.09.26. 10:40:50

A két menekülös jelenet tényleg jó volt, de amikor én láttam, a közönség is végigpofázta-röhögte az utolsó fél órát, mert az már tényleg nevetséges volt.

Espose Rose 2011.09.26. 16:02:37

majdnem ugyanilyen szemüvegem van. Police S8530

www.napszemuvegcenter.hu/custom/napszemuveg/image/data/product/s8530_568b.jpg

kár, hogy nem áll jól és többet hordja húgom mint én :D

Johnny Bravo 2011.09.27. 01:47:56

OFF
A film szerintem is kuka, lehet, hogy egyszerre láttuk Winklerrel, mert ugyan az volt a dramaturgia nálunk is. Szerintem szép képek, sok kibogozatlan, elvarratlan, egyszer csak előkerülő szál. De ahogy hallgattam sötét teremben ülve, a zene elég utazós, ki is fogom próbálni, és beszámolok.
ON

Jokerpofa 2011.09.27. 09:40:41

1, a blog régi designja jobb volt, ez a full fehér háttér vakít :)

2, azért még mindig jó a blog

3. ilyenkor googleba beírod a varázsszavakat, hogy Drive Ryan Gossling sunglasses, és ennyi? :)

Dr. Cica75 2011.09.27. 10:44:23

Szerintem nem volt rossz a film, sot.
Ket dolog:
"de az nem derül ki, hogy honnan van egészen meggyőző kommandósrutinja"
Nem. És? Jézusról se tudjuk mit csinált 8-33 éves korában, ezt is akkor talán kibirom.
"A jó csaj sem túl jó, még a tengernyi anyajegyet sem sminkelték le rajta, amit egy mozibéli jócsaj esetében én elvárnék."
Úgy van! Meg nem is voltak nagy DUDÁI!!!!!

Hegyi 2011.09.27. 10:45:32

valóban nagyon rossz a film

bucbuc 2011.09.27. 10:48:44

A filmekhez sem értesz sajnos.

Mr.Treeger 2011.09.27. 10:49:20

nekem erről egy Carrera jut eszembe.
Szóval ha valaki nem tud egyéni stílust kialakítani, akkor törekedjen a minőségi anyagokra.
Ha már GTO-ba ülne, vegyen fel egy Aviatort, vagy ha már muscle car, akkor McQueen után egy Persolt.
A Carrera stílushoz inkább egy Ferrari illik, mondjuk 288 GTO.

_karmapolice_ 2011.09.27. 11:15:49

+1 oda, hogy a film egy túlhájpolt kaki.
@Espose Rose: ez a szemcsi viszont nekem bejön.

marvlev 2011.09.27. 11:23:09

Elég sok mindent töröltem ki, de a lényeg: nagyon szomorú, hogy ezt gondolod a filmről. Ajánlom a Transformers 3-t, ott jobban ki van sminkelve a jócsaj, hátha az majd tetszik.

cyd 2011.09.27. 11:26:52

@Cica75: "Jézusról se tudjuk mit csinált 8-33 éves korában"
De tudjuk: olvasonaplo.blogter.hu/107045/christopher_moore_biff_evangeliuma

@Theodoro: nekem is ez jutott eszembe, vagy esetleg az imdb, imcdb, imfdb mintájára van imsgdb is :)

@bucbuc: ízlésről vitatkozni? :)

Winkler Róbert 2011.09.27. 11:39:05

@Theodoro: Pontosan. Ez a szolgáltatás lényege.

robill760 2011.09.27. 11:57:08

Akik még nem látták a filmet, azok inkább nézzék meg, ne higgyenek a sok elfogult kommentelőnek: van benne néhány egészen zseniális jelenet, a csaj pedig csodaszép szerintem.

gonzo 2011.09.27. 14:27:48

@Winkler Róbert: A Guccinál nem jó a link, nagyon Carrerás.

gonzo 2011.09.27. 14:33:19

Bocs a duplázásért. Ez nem az én napom.

Mr.Treeger 2011.09.27. 14:45:05

igazi Carrera Ferrariban. (bár az autó csak replika)
solarisvintage.wordpress.com/2011/06/17/miami-vice/
de ezután tarolt is a cég annyit adtak el belőle. Ezen film után nem hiszem, hogy lesz ilyen.

exec 2011.09.27. 15:17:33

azt hittem csak velem van a baj hogy nem tetszett annyira a film, ezek szerint nem vagyok egyedül!

bastian 2011.09.27. 15:31:25

Esetleg zokniról nincs blog vagy sálról, mert azt is hordunk ám? :))

Winkler Róbert 2011.09.27. 15:39:29

@gonzo: Bocs, tényleg. Nem garantálom, hogy az eredeti link lesz, mert az az otthoni gépemen van, de íme, egy másik:
www.mrporter.com/product/301972

gonzo 2011.09.27. 15:53:57

@Winkler Róbert: köcce. Bár 300 ajró sok érte, kétségtelen, hogy a kéne kategória.

Winkler Róbert 2011.09.27. 16:11:51

Na, valamiért ez történik a tinyurl-lel.

AciDuzzu 2011.09.27. 16:39:21

Dögöljek meg, de nekem a fenti modellek közül a Ray-Ban formája tetszik a legjobban, bár a Gucci-hoz képest az összes többi kétpálcásnak tűnik.
Az meg már milyen, hogy egy filmben van GTO és nem indítják be!?! És ezek után az a címe, hogy Drive??

Winkler Róbert 2011.09.27. 17:08:30

@gonzo: Hát ezt mondom én is. Nálam tökéletesen szolgál, és több árkategóriával feljebb is ritkák az ilyen részletmegoldások.
napszemuveg.blog.hu/2011/07/17/smith_nolte_2009

Winkler Róbert 2011.09.27. 17:10:35

@AciDuzzu: Ezen akadtam ki a legjobban: az mentette volna a többi hibát. Még az autót se mutatták egészben, lehet, hogy este meg is nézem a Vanishing pointot, hogy lefertőtlenítsem az élményt.

karnak 2011.09.28. 18:20:34

@Winkler Róbert: Victory Opticalrol lesz cikk?

VV Handras 2011.09.30. 00:10:32

@Winkler Róbert:
Üdvözletem!
A Wayfarer-storyról mikor lesz poszt?

Winkler Róbert 2011.10.04. 16:00:36

@VV Handras: Már kész van, három is, csak valamiért spájzolom a végtelenségig.

Colossal 2011.10.24. 00:11:20

Nem szoktam kommentelni, de most mégis megteszem!

1, Tetszik a blog! Nem vagyok "napszemüveg buzi", de hetente 1x tuti megnézem van e új írás.

2, A világért sem kötekednék, de találtam egy linket amely szerint a fickó a Drive-ban a Converse Limited Edition "Cruise Control" napszemüvegét hordja:

www.thegoldencloset.com/merchant/merchant.mvc?Session_ID=f45911ddff6dfb8594f452b2ae032a4b&Screen=PROD&Store_Code=TGC&Product_Code=P00818&Category_Code=

Mivel limited edition cirka 1,500$ a honlap szerint...

Colossal 2011.10.24. 00:21:37

Ja és csak azért most írok, mert most láttam a filmet. Elmaradt ma a TC, ezért kénytelen voltam vmit filmezni... :)

gibson 2011.11.06. 00:04:00

@Colossal: a képeken egyértelműen látszik, hogy ez nem az a szemüveg.. a Drive viszont az évtized egyik legjobb filmje, már ha az embernek a FILM, mint olyan, többet jelent az avatárnál, vagy a fesztendöfjúriusz aktuális részénél...

gonzo 2012.02.12. 17:52:01

@Winkler Róbert: mostanra jutottam el odáig, hogy beruházok, ez lett a vége: www.carreraworld.com/img/product/carrera27_xsz9o.png
azzal a csavarral, hogy dioptriás lencsét kértem bele, átmenetes színnel. Most már csak azon parázok, hogy jó legyen az összhatás. Viszont cakkundpakk 42ezerből megúszom. 2 hét para és kiderül:)

Driver78 2012.05.16. 23:24:08

Teljesen egyetértek gibsonnal!
Azok akiknek nem jön be ez a film, az a tipikus mai ember a fogyasztói társadalomból, aki már nem veszi észre a művészi értékeket és a zsenialitást az egyes dolgok mögött. Nekem például nagyon tetszett az Avatar is és a Furious is, de azok csak látványos popcorn mozik.
Van akiknek nem jön be ez a film. Azok az "egyszerűbb" gondolkodású emberek.
Nem attól jó egy film, hogy beindítanak benne egy GTO-t vagy Chargert.
Amúgy meg az etalonnak számító halálos iramban 6.2 pont, az 5. rész 7,3 pont a Drive pedig 8 pont az IMDB-n.
Sajnos akik leszólják a Drive-ot, akár menyire is nehéz elfogadni, de bevonult a filmtörténelembe a nagyok közé és ez tény: A Profi, Bullit, Gengszterek sofőrje, A szamurály stb.
Üdvözlettel!

bpe 2012.06.27. 19:06:50

..oké, h kollaborált a selima és a jack spade napszemü. fronton, de mitől lenne a jack spade selima al-brand? :)

www.jackspade.com/The-History/about-history,default,pg.html
selimaoptique.com/posts/view/349
süti beállítások módosítása