Míg a Dolce&Gabbana általánosságban valami enyhén, vagy erősen túltervezett motyó, ami páncélököllel próbálja átütni a nyárspolgár ingerküszöbét, a Prada azzal ad egy gyomrost, hogy annyira letisztult dolgokat csinál a napszemüvegek között, hogy az embernek néha leesik az álla. Vannak elég bátor cuccok a 2011-12-es kollekcióban is, a Minimal Baroque-on például konkrétan lepetéztem, de azért a nyanyák és a férfi pornószínészek is megtalálják a számításukat.
A dobozban az SPR 04O négy keretszíne látható. A cikkszám-fetisiszták talán örülnek, ha elmondom, hogy a Prada kódolásában furcsa módon raknak a PR elé egy S-t, mint sole, azaz nap, így nyilván könnyebben tudják a nyilvántartásból, kosztüm, edényfogó kesztyű, gumicsizma vagy napszemüveg van-e a dobozban. A szám végi nulla pedig nem meghízott, hanem az valójában egy O betű, ami az évjáratot, vagy inkább a generációt jelzi, ami nem feltétlenül esik egybe az évvel. Az O a legújabb Prada kollekció, az N az előző, persze a Prada Sportnál kicsit máshogy van, de arról majd egy másik posztban. A gyár szerint a símaszk ihlette a formát, én nem bánom: ez szerintem klasszikus, ez harminc év múlva is benne lesz a szortimentben.
És ezt úgy mondom, hogy egy kanyi vásárlási impulzusom nincs, mert egyrészt női, másrészt nem látom magam előtt a nőt, akinek jól áll. Ehhez valószínűleg tisztességesen fel kell öltözni, és hát kell alá egy olyan nő, amelyik nem terem minden bokorban, de az SPR 04O nagy élmény volt, örülök, hogy láthattam élőben. Remélem minél több optikus érzi majd közszolgálatnak, hogy országszerte vitrinben mutogassa. Pihenésnek nézzünk egy kicsit nyanyás Pradát, amit mondjuk Meryl Streep bármikor felvehet, az SPR 52O-t.
A magyar kiszállítások csak most kezdődnek, de a müncheni repülőtéren már láttam a boltban. Arany-fehér, oké, erről ennyit. Nézzünk inkább egy általánosan elegáns nőit, az SPR 09O-t a Swing line-ból.
Szemből annyira diszkrét az üzenet, hogy csak a klasszikus brandbuzik, avagy fashion victimek szúrják ki. Itt van a lényeg kicsit közelebbről:
Igen, a kis háromszög olyan, mint Nike-nak a pipa (ami persze igazából szárny). Ha az SPR 09O viselőjét feltűnés nélkül megkerüljük, oldalról egy igen szép márkajelzést látunk, ami szerintem cseppet sem hivalkodó. Rajta van persze minden, név, székhely, alapítás dátuma és a kézitáskás logo, de olyan aprólékos kidolgozottsággal, hogy az már inkább szép. Tisztelem a Pradát, az a helyzet.
Na eddig az elegancia, most jöjjön a vizuális saller, amit találóan neveztek el Minimal Baroque-nak. Nem szaporítom a szót, bőven elég, ahogy ezek kinéznek, nekem szokás szerint átlátszó cirmosban jobban tetszik, de igazából súlyos ez mindenhogy.
Kíváncsi volnék, Lady Gaga megkezdte-e már a csuklást, mert ez erősen neki való volna. Vannak még a 2011-12-es Prada kollekcióban letisztult férfi-napszemüvegek is. Az SPR 29N még az előző generációhoz tartozik, Magyarországra most jött be, remélem, lesz olyan kultúrlény, aki meg tudja fizetni az árát, és nem szegi kedvét, hogy a márkajelzés a száron megegyezik az apró betűs résszel.
Van az SPR 54O cikkszámú modellben valami pornósztáros, vagy csak én nézem túl gyakran a Hustler TV-t? Ha van is benne, a legmívesebb darabok közül való, melyekben valaha gruppenszex jelenetekben ember szerepelt. Nézzék meg például a második képen a szár folytonossági hiányát - a Prada tervezési osztályán nincsenek híján az invenciónak. És persze kézbe véve is érezni, hogy ez anyagból van, persze 50 ezer+-ért legyen is anyagból.
Még egy érdekes férfi Prada: az SPR 51O-val a jelenkor Wayfarer-mániáját értelmezték át igen érdekes módon, fekete fémből, papírvékonyan. Apró branding-csemege, hogy az előző 54O-hoz hasonlóan ennek a szárán is egy igen diszkrét Prada-dizájnelem, a fekvő L betű domborodik. Jellemző egyébként, hogy a Prada új férfikollekciójának arca Toby Maguire, az én kedvemért a Pókember, aki a hollywoodi daráló kulturáltabb arcai közé tartozik.