napszemüveg

Nekrológ: Kim Dzsong Il napszemüvege

2011. december 19. - Winkler Róbert

2011. fekete év a napszemüveges diktátorok klubjában. Alig temették el Kadhafit, most Kim Jong Il halt meg. Illetve, a kötelező észak-koreai forráskritikai elemek közbeiktatásával az állami televízió közlése szerint vidéki útján elhunyt.

 

Kim Dzsong Il napszemüvegeiről elmondhatjuk, hogy a kollekció ugyanolyan sivár és érdektelen, mint maga a Szeretett Vezető. Kadhafi bármennyi emberiség elleni bűnt követett is el, stílusa az volt neki. Igaz, a stílus Líbiában nemzeti sajátosság, a metroszexualitást egyenesen Líbiában találták fel. Szombathely mellett, Vépen már a 80-as évek elején rengeteg líbiai diák tanult a mezőgazdasági szakközépiskolában, és már évek óta csajoztak, mire az első szombathelyi elhitte róluk, hogy heterók. Adtak magukra, és gondosan belőtték a sérót, hazájuk legfontosabb exportcikkével: olajjal.

 

Hogy Kim mennyire nem volt stílusikon, arról bárki meggyőződhet a Kim Dzsong Il dolgokat néz című zseniális mikroblogon. Hat magán-luxusvonat, ahhoz volt esze, de egyébként mintha egy kínai turkáldából öltözködött volna, ami geopolitikailag igazából elég kézenfekvő is. A napszemüvegeit pedig egyáltalán nem váltogatta olyan fantáziadúsan, mint Kadhafi a magáéit: vagy optikai keretet visel, vagy ezt az elágazó szárú, szemellenzős borzalmat.

A neten időről időre felbukkannak híres emberek szemüvegének-napszemüvegének kópiái. Kapható például igen olcsón Harry Potter-szemüveg, ami a gyerekeknek nagy áldás, hiszen egy eredeti Berkshire Chase Savile Row 250 dollár körül van.

Na, hát hogy Kim Dzsong Ilen milyen napszemüveg volt, azt sose tudtam kideríteni. Először is Kimről nincsenek a neten akkora képek, hogy ki lehessen sillabizálni a márkajelzést. Másodszor amit Kim Dzsong Il hordott, hát, nem sok emberen látni ilyen, talán nem is véletlenül. A szokásos helyek, ahol hírességek napszemüvegeit taglalják, teljes a reménytelenség. Kim csak Kardashian lehet,esetleg Kim Cattrall a Szex és New Yorkból.

Szerencsére az internetes kereskedelem állatkertje van olyan nagy, hogy lehessen kapni Kim Dzsong Il-napszemüveget is. A 28 dolláros napszemüvegről kevés információt közölnek, de az mind létfontosságú. A 80-as évekből származik, beragadt készletből, uniszex, márkajelzés nélküli, és DOPE DOPE DOPE. Vagyis háromszor is menő. És sajnos mind elfogyott. Tegnap, amikor Kim még élt, bevallom, nem nézegettem ezt a honlapot, így most meg nem mondhatom, a halálhír lendítette-e fel a kereskedelmet, vagy egyszerűen csak kettő volt, az meg elvitte egy harmadik ligás rapper. Elfogyott, mint a Szíj Melinda-táska.

 FRISSÍTÉS: Kommentelőnk, GRMBL kitúrta a blogot, ami kitúrta, hogy Kim Dzsong Il kedvenc napszemüvege a 80-as években népszerű, vagy legalábbis létező Courreges terméke. A Courreges a jelek szerint szívesen kelne újra életre, de a courreges.com pillanatnyilag csak azt ígéri, hogy hamarosan lesz rajta valami, de elsősorban mindenféle ruházati termék. Az Ebay-en sokféle Courreges napszemüveget kapni, a Kim-féle viszont hiánycikk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr473474934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mizie 2011.12.19. 11:04:48

Amikor olvastam a halálhírt egyből arra gondoltam hogy kéne a blogra poszt a szemüvegéről. Köszi Robi! :)

A srácnak amúgy egész jól áll az utolsó képen :)

földes82 2011.12.19. 11:06:44

Jó látni, hogy a zindexnél van egy normális ember, és Kim Dzsong Il-nek írja a nevét, nem Dzsongil-nek. Az apját hogy írja a zindex, Kim Irszen?

GRMBL 2011.12.19. 11:11:02

Ez egy francia Courreges.
Ennek a blognak a szerzője szerint:
bimbhoe.blogspot.com/2009/06/kim-jong-il.html
(Hátha segítettem a fanoknak)

suo tempore 2011.12.19. 11:18:59

tök mindegy,h magyarul hogyan írják nem? ha már beleteszik azt az ominózus dzsébetűt :D

a napszemcsije meg nagyon gáz, de a borzalmas szürke ruháihoz mont megfelelően ótvar volt, legalább a stílusokat nem keverte :)

is 2011.12.19. 11:24:51

a Kimet azért nem találod nemzetközileg, mert az _vezetéknév_ :). Kim Dzsong Il apja Kim Ir Szen, fia pedig Kim Dzsong Un. még egy ilyen hülye nemzet van, ahol előre írják a vezetéknevet: a magyarok.

@földes82: a koreai írásjelekből nehezen döntöd el, hogy hol ér véget egy név. van három kriksz-kraksz egymás után, szóköz nélkül.

GGG77 2011.12.19. 11:36:32

@is: Meg a japánok is előre írják.

transistor 2011.12.19. 11:43:49

@is:

Sok helyen jó dolgokat írsz, de hogy lehet ekkora baromságot írni, hogy:
"még egy ilyen hülye nemzet van, ahol előre írják a vezetéknevet: a magyarok."

Magyarországon, Kínában, Japánban, Koreában
(hu.wikipedia.org/wiki/Vezet%C3%A9kn%C3%A9v)

Nem is ez a probléma, hanem...

...én nem érzem semmilyen tekintetben sem problémának, hogy nálunk így van. Akkor kicsit igen, amikor egy külföldi a vezetéknevemen kezd el szólítani. Ettől függetlenül ezt nem tudom a saját nemzetem hibájának tekinteni.

Nem vagyok mélymagyar, de ez a gondolkodásmód bosszant. (ha nem csinálunk valamit úgy mint a többiek, hülyék vagyunk)

okostojgli (törölt) 2011.12.19. 11:50:42

@transistor:

Lemaradt a :).
Mármint @is: hozzászólásának a végéről.

2011.12.19. 11:52:40

@is: szerintem full királyság, hogy a vezetéknév van elöl, nyilván azért, mert megszoktam, de végtelenül logikusnak tűnik így. Először mondjuk azt a nevet, ami megkülönböztet, ami a sajátunk, utána az azt kiegészítő keresztenevet, amiből ugye sok ezer van még. Így a jó, ebben előbbre járunk, mint a nyugat!

okostojgli (törölt) 2011.12.19. 11:54:06

@GGG77:
@József István:

Valóban, a nyugati kultúrák között hatalmas szerepet játszik a japán, a vietnami.

okostojgli (törölt) 2011.12.19. 11:56:19

@shitgun:

Azt a kurva :) -t értse már oda mindenki, könyörgöm!

Ennyire nem lehet idióta egy vezetéknevét előre író nemzet!
Vagy igen? :)

okostojgli (törölt) 2011.12.19. 11:58:43

Egyébként is ez egy napszemüveg-blog.
Ki faszt érdekel, hogy a magyar hova írja a vezetéknevét?! Na ugye.

Gyomláljon ki mindenkit, engem is, a Winkler. Vagy ne. Ezt is leszarom.

2011.12.19. 12:12:55

@okostojgli: talán nem világlott ki soraim közül a finom irónia, és bevallom, nem vagyok nagy smile-hívő, sem read, sem write üzemmódban. lazuljunk együtt, csak semmi komolyság. Plusz: _:)_

Bandibacsi34 2011.12.19. 12:19:50

@is: A Távol-Keleten mindenhol előre írják a nevet te idióta. pl. MAo CE-Tung. Amúgy is így logikus.

Hefe 2011.12.19. 12:57:22

ugy tunik hogy veget ert a napszemuvegkeszitok aranykora, de most majd a cukraszoke jon, az utod kismalacot elnezve...

dr. Közbiztonság Szilárd 2011.12.19. 13:00:59

Nem biztos, hogy épeszű ötlet európai ízléssel írogatni távol-keleti emberek cuccairól. Teljesen más ízlésvilág más esztétikai ideálokkal.

Ennél jobb már csak az lenne, ha valakinek a nevén kezdenél el fikázódni, merthogy magyarul milyen hülyén hangzik.

@is:
Ha legközelebb előbb tájékozódsz, aztán írsz, kevesebben fognak hülyének nézni.
A nevét kb. a világ 1/3-a használja úgy, hogy elöl van a családnév (mivel 2 lehetőségből lehet választani, ez nem akkora csoda).

@GRMBL:
Hát a nagy mindenszakértő megmondóember Winkler megint lyukra futott...
(Ritka irritáló egy pali.)

@okostojgli:
Hát ha te is ennek a nemzetnek a tagja vagy, akkor láthatóan de, lehet.

@Bandibacsi34:
Attól függ, ha katalógust akarsz összeállítani (vagy telefonkönyvet), akkor így logikus.
Hétköznapi beszédben meg sokszor a nyugati sorrend, ha több azonos keresztnevű is van a társaságban.

rolexes 2011.12.19. 13:03:36

A turiból öltözést,hogyan értsem???Akinek stilusa van az igen is ott öltözik mert egyedi!Több boltom is van és amerikából nemrég jöttem haza és ott szinte mindenki second hand boltokból öltözködik.........bocsi Winkler!

Hefe 2011.12.19. 13:09:06

@rolexes: ne viccelj mar, az outlet az nem second-hand shop. Erre rajohettel volna, ha epp most jottel haza amerikabol... bocsi rolexes!

Hefe 2011.12.19. 13:10:14

monnyuk az oregnek a fodrasza is klasszis lehetett.

white zimbabwean 2011.12.19. 13:10:18

Az is érdekelne, hogy miért járt mindig a keki színű cipzáras mackóban?

rolexes 2011.12.19. 13:17:19

Na most ne egymást biráljuk,hanem a stilustalan,okoskodó Winklert.............

csi szi 2011.12.19. 13:23:46

A 2. és a 4. képen látható kínai piacos dzsekiből talán ajándékba kaptak egy nagyobb tételt a nagy tesóktól, mert több képen a kíséret tagjain is ugyanolyan van (már akin nem egyenruha).

Lille havfrue 2011.12.19. 13:26:45

A randa műfogairól is lehetne írni (nem a Robiéról...).

sebi77 2011.12.19. 13:43:14

Muris ahogyan felrójátok szegény Kimdzsongilnek hogy nincs stílusa, meg cikizitek a napszemüvegét, mások meg mentegetni próbálják. Mintha ezen múlna. Pl. ha Hitler úgy öltözött volna mint Elvis, az bármit javítana a megítélésén?

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.12.19. 14:10:22

Basszus, mikor halt meg? Az Indexet naponta olvasom de ezt nem is láttam!

Schmitt Plág 2011.12.19. 14:15:33

Egy vezetéknév-keresztnév sorrendről szóló blogbejegyzésben napszemüvegekről vitatkoznátok?

szerapisz 2011.12.19. 14:15:37

@rolexes: Te viszont stílusos vagy okos és cseppet sem röhejes. Azért olvassa mindenki a te blogodat.

fénycsepp 2011.12.19. 14:53:39

szórakoztató cikk...winkler meg szerintem, bálás vagy kilós turkikra gondolt:)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.12.19. 15:12:15

Ha jol tudom akkor Kim Dzsong Il a kabatja alatt golyoallo mellenyt hordott, esetleg a kabat volt golyoallo.

A golyoallo mellenyben, kabatban meg nem tudni mi a divatos.

initram5 · http://www.juris.hu 2011.12.19. 16:24:05

Milyen jó lenne egy Kadhafi napszemüveg emlékoldal! Az Ezredes jó ízléssel választott, de sok szemüvegét képtelen voltam beazonosítani.

Bandibacsi34 2011.12.28. 12:09:39

@dr. Közbiztonság Szilárd:

"Attól függ, ha katalógust akarsz összeállítani (vagy telefonkönyvet), akkor így logikus.
Hétköznapi beszédben meg sokszor a nyugati sorrend, ha több azonos keresztnevű is van a társaságban."
Bandi, a Kozarek. :-)))))

Amugy a sorrend sokmindentől függ. Tudtommal kb. IV. Béláig, de inkább Károly Róbertig (125o-13oo)Magyarországon nem voltak családnevek, főleg az átlagembereknél (a főnemességben pl. Aba a Hont nemztességből és hasonlóak stb stb.). Viszont 12oo k ig volt mindenkinek pogány neve is.

"Ez a finnugor eredetű sajátosság azzal van összefüggésben, hogy a vezetéknév tulajdonképpen jelző és nálunk a jelző megelőzi a jelzett szót, viszont az indoeurópai nyelveknél a vezetéknevek kialakulása abban az időben kezdődött, amikor az eltérő szórendet alkalmazó latin nyelv tekintélye még kiemelkedő volt."

mek.niif.hu/02100/02115/html/4-30.html

Közbiztonság Szilárd 2012.01.04. 14:39:58

@Bandibacsi34:
Hát egyes nem annyira közeli ismerősöknek azért simán a keresztneve ugrik be először, annyira, hogy némelyiknek a vezetékneve egyáltalán nem is.

A pórnép fiainak egészen a XVI. századig csak egy nevük volt, max. azt mondták, hogy Pista, a Józsi fia (vagy elé tettek még egy jelzőt, mondjuk foglalkozást, hogy a kovács Józsi fia).
A nemeseknek már a XIII. században lett vezetéknevük is, általában a birtokuk után.

Ez Izlandon pl. ma is így van, a fiú az apa keresztneve + sson, a lány az apa keresztneve + sdottir vezetéknevet kap - az (fiúnévben első) s a birtokos jelző is egyben), tehát Ingur Andersson gyerekei lehetnek mondjuk Einar Ingursson és Björk Ingursdottir (Ingur fia Einar, illetve Ingur lánya Björk).

--- --- ---
Nem lehet finnugor eredetű sajátosság, a finnugor népek közül csak a magyarok használják ebben a sorrendben a nevüket.

geucsa 2012.03.28. 13:24:04

@is: Nem igaz. Szóközzel van a 3 kiksz-kraksz.
És nagyon egyszerű kisilabizálni, csak jobban meg kell nézni.

geucsa 2012.03.28. 13:34:35

Volt neki több fazon, nem?
Van egy, amit imádok és nagyon szerettem volna és meg is találtam a Szputnyikban. :)
süti beállítások módosítása