napszemüveg

Napszemüveg gördeszkából

2012. február 08. - Winkler Róbert

1600 Facebook-lájk, és a többi néma csend. 2011-ben komoly rétegsztárrá váltak a svájci Vuerich testvérek. A rétegsztárságot természetesen úgy értem, hogy elsősorban gördeszkás és faipari blogok kapták fel a témát: újrahasznosított gördeszka-lapokból, rétegelt lemezből készítenek napszemüvegeket.

 

 

Olyan sokfélét persze nem. Volt több reklámfotónak is felfogható kép, de valójában mindegyik ugyanazt a Wayfarer-jellegű napszemüveget ábrázolja. Ez 2011-ben nem is volt nagy baj. 2011-ben nagyon úgy tűnt, hogy a Wayfarer rémuralmának sosem lesz vége, alapanyagként pedig a rétegelt lemez abszolút alkalmas lehet szemüvegkeretek előállítására.

 

Azt már bogozza ki egy történész vagy hacker, hogy Twitter-, Facebook- esetleg Tumblr-poszttal indult-e a nagy karrier, mára azonban összesen ennyi maradt belőlük

 

Régebbi posztokban még linkelik a vuerichbrothers.com-ot, akkor biztos volt még rajta valami, ma már nincs. A Vuerich Brothers Facebook-oldala még létezik, de csak az 1636 lájk van rajta, más semmi. Mi történhetett? Becsődöltek? Droggal kereskedve próbálták összeszedni a kezdőtőkét? Esetleg sose fogjuk megtudni? 

Akárhogy is lesz, én még nem temetem a Vuerich Brotherst. Ha még maradt rétegelt lemezük, rendelnek Kínából egy rakás kék átmenetes lencsét, és gyártanak egy széria fa-aviatort, mert ha jól látom a trendet, 2012-ben az Aviator lesz a Wayfarer. A Facebook oldal és a regisztrált domain mindenesetre már megvan.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr934077981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mizie 2012.02.08. 12:22:24

Annyira szupcsi kreatívak ezek a tesók... Minden sarokban van a neten egy valamilyen lófaszból gyártott wayfarer.

De a vicc az, hogy itthon idén lesz igazán menő a wayfarer, így asszem baltával fogom járni budapest utcáit, hogy gyűjtögessem a skalpokat.

mangalor 2012.02.08. 14:44:29

hát ez a faizé nem annyira tetszik, de sztem van létjogosultsága, ha van aki megveszi, miért ne?
Egyébként meg mi a baj a wayfarerrel? sikeres típus, sok embernek áll jól, ne kelljen már rosszul éreznem magam amiatt, ha ilyen jellegű keretet veszek. Egyébként aukciós oldalon nemrég vettem benetton-polaroid kooperálásból született vintage szemüveget (kettőt is, mert annyira beleestem, hogy ha netán az egyik tönkre menne, legyen másik), wayfarer jellegűt, és elmondhatom, nem volt még szemüveg, ami ennyire jól állt volna. pedig piros:) engem pont nem érdekel, hogy rajtam kívül kinek van még ilyen szemüvege, nem is értem, miért számít ez. kamuztam, persze tudom:)

Winkler Róbert 2012.02.08. 20:22:12

@Mr.Treeger: Na, lebuktam, már terveztem a posztot, de most keresztülhúztad a számításomat. Egy kicsit inkább jegelem.

JohnShaft 2012.02.08. 22:05:02

jól látom, hogy ezeknek a Vuerich szemcsiknek a csuklómegoldása is fából készült?! mert ebben az esetben nem lehetnek valami tartósak ill. ha kitágulnak, akkor ezeket visszaállítani lehetetlenség. Mr.Treeger által említett szemcsiknél legalább rozsdamentes acélból van a kialakítás.

Mr.Treeger 2012.02.09. 12:37:21

@Winkler Róbert:
bocsi, a poszt azért jöhet. Mert úgyis még van egy kis fenntartásom a fa szemüvegekkel kapcsolatosan.
Egy meggyőző poszt jöhet.
De amit sokszor elfelejtünk, hogy milyen is az a lencse ami belekerül. Én ma ezt nézem meg legelőször.

pitybull 2012.02.09. 14:49:36

@Winkler Róbert: Mostanra készült el a Tiptonom. Én le vagyok nyűgözve. Nagyon szép, komolyan össze van rakva. Ajánlom.

Johnny Bravo 2012.02.09. 20:21:57

@pitybull: Mennyire hajlandóak a személyre szabásra? Elég szerencsétlen vagyok műanyag keret szempontból.

pitybull 2012.02.10. 09:51:30

@Johnny Bravo: Szia! Én a belsejét nem akartam síma feketére, egyedi színezésű lett, nagyon jó. A keretet is lehet alakítani, nekem a fül-orrnyereg távolság kisebb mint a szokásos szemüvegméret, de ezt tudják állítani. Fix modellek között lehet választani, de ha teljesen egyediben gondolkodsz, szerintem simán meg tudják csinálni. Nem raktárról adták az enyémet, hanem megrendeltem, és elkészítettek egy darabot. Tehát bármi lehet :)

Johnny Bravo 2012.02.10. 23:24:09

@pitybull: Köszi, rápróbálok. :) És ha érdekli a műértőket, beszámolok a sikerekről, kudarcokról. :)

Mr.Treeger 2012.02.11. 12:57:05

@Johnny Bravo:
érdekel, mert én is kedvet kaptam hozzá
süti beállítások módosítása