Az autómárka mint napszemüveg nem új keletű dolog. Tavaly decemberben írtunk már a Jaguarról, ami nem csak névrokona az autómárkának, hanem kifejezetten licencvásárlásból állt elő. A Jaguar napszemüvegek elsősorban a szélesebb fejű vásárlóközönséggel rendelkező szláv piacokon kaszál nagyokat azzal, hogy a Ray-Bannel ellentétben tart a kínálatban széles kereteket.
A Jaguaron kívül volt még szó a természetesen ultra drága napszemüvegekkel támadó Bentleyről, és azt is megtudtuk, hogy az autómárka - és egyéb licenc napszemüvegek európai nagyágyúja a német Menrad. Övék a Jaguar, a Mercedes, de a Joop divatházzal is leszerződtek napszemüveg-üzletágra. Nézegettem az utóbbi időben a BMW merchandising-napszemüvegeit, és a neten nem is keltettek rossz benyomást, de ennek a nem rossz benyomásnak most egyszer s mindenkorra vége.
Hosszasan vacilláltam, melyiket rendeljem - maga a BMW-napszemüveg egyébként egy fogadás eredménye, melyet, még a nyáron nyertem. Választhattam tehát, és hosszasan túrtam is a BMW gyári webshopját, hogy aztán mindenféle bonyolult szempontrendszer alapján kiválasszam ezt. Az egyik szempont természetesen az volt, hogy a drágábbak közé tartozzon, ha már azt választok, amit akarok, ez pedig 130 euró, csak jobb tehát, mint a BMW sportszemüvegek kínálata, 80 ajró körül. Volt néhány 130 eurós is, de az esztétikai szempontok végül felülkerekedtek, győzött a névtelen, 80 30 2 208 239-es cikkszámú modell.
A csomagolás méltó egy luxusmárkához, szép dombornyomott bőrtokkal és gusztusos fehér, BMW Motorsport- emblémás puha tokkal. A tokkal tehát minden rendben, a szemüveggel sajnos szinte semmi. A száron tényleg ott a BMW Motorsport felirat, de ez az egyetlen momentum, ami nem fest gagyinak. A legbénább a szár és a keret illeszkedése: olcsó, szerencsétlen a zsanér, és a szárak pont olyan szerencsétlenül csukódnak, ahogy a képen látszik. Ráadásul - bár nem tudom, ki gondolná ezt a fotók alapján - igen kényelmetlen is a viselete.
És kapaszkodjanak meg, a szárakon belül semmi. Tényleg, esküszöm, semmi. Szinte bármi, amit a China Martban napszemüveg címszó alatt láttam, komolyabb kivitelű holmi, mint ez. CE, az 1993 óta hatályos európai fényvédelmi szabvány, amit kötelező feltüntetni minden napszemüvegen. Esküszöm, ennél még az igen nevetséges, állítólagos hamis Guccik is különben voltak. Na jó, ne essünk túlzásokba, azok azért nem, de cikkszám legalább volt rajtuk.
120 euró? Az lapzártakor 35 ezer forint. Azért már szinte minden van, ami tényleg jó, nemhogy Ray-Ban vagy Carrera, de még Persol is. BMW emblémás dolgok közül továbbra is ajánlom az autókat és motorokat, de még a sportruházatot is, mert azért a Puma felel, és tényleg jó. A napszemüvegeiket el kell kerülni.