Ez az igazi teljesítmény: 1,1 millióért elegáns, de nem hivalkodó
Az optikusoknál nincs bizományos értékesítés: ami szemüveg egy-egy optikában látható, az az övék. Megvették. Készletfinanszírozásról sem hallottam még, ennyiben különbözik a napszemüveg-kereskedelem az autóértékesítéstől. Ezek paraméterek fényében még szebb, hogy nemcsak Magyarországon, de Közép-Európában is csak egyetlen optika rendelt a Bulgari 2013-as nagy dobásából, a 8102-esből, melynek 1,1 millió forint a fogyasztói ára.
Drágaszág! Drágaszág!
A rendelés már korábban elment, de a szállítmány csak most érkezett meg, hiszen a Millás lényege, hogy a szárak végén rendes, 18 karátos arany ékszerész foglalatban 40 gyémánt foglal helyet. Eredetileg három hónap lett volna a gyártási idő, ebből lett végül öt. A sorozat sem nagy, összesen 77 ilyen napszemüveg készül, ezek közül került most egy Sopronba, a Trendoptikhoz. Eredetileg az Optic World is rendelt, aztán ők lemondták, úgyhogy most egyértelműen Sopron a magyarság dráganapszemüveg-szívcsakrája.
Horváth András a biztonság kedvéért nem egyeztetett az asszonnyal, csak megrendelte.
- Valójában ebből profitálni nem tudunk. Két hete van a kirakatban, azalatt még senki sem érdeklődött, még poénból sem. Én úgy fogom fel, hogy ennyit elkölt az ember reklámra is, ebben meg azért van valami érdekes. Két verzió van. Vagy eladjuk, és ennek van nagyon-nagyon kicsi esélye. Vagy azt hazudjuk, hogy eladtuk, hogy a szakmát egye a penész, hogy Sopronban el lehet adni egy ilyet... Vagy pedig elajándékozzuk valami alapítványnak, egy jótékony célú árverés céljára.
Kissé bizarr környezet a millás Bulgarinak egy Interspar, de itt legalább van forgalom.
A Milláshoz természetesen jár a vitrinben is látható fekete, henger tok, meg a nagy, igen minőségi benyomást keltő lakkdoboz, de a vásárló természetesen a gyári vitrint is megkapja. Az arany keretes info-installáció már nem gyári Bulgari, de illik a szetthez.
Nem kell az ellopásához egy Catherine Zeta-Jones, nincs infravörös sugármező, de András nem igazán aggódik. Közgazdászok pedig elgondolkodhatnak az antikapitalista árképzésen: nem 999 990 forint a millás, hanem 1,1 millió, amikor azt a százezret nagy valószínűséggel simán le lehetne belőle alkudni.
Ha már előkerült a vitrinből, természetesen mindenki igyekszik felpróbálni, és pózolni egy jót a Millással.
Aki reménykedik, hogy teljes érdektelenség esetén rászáll a 8102-es: András felesége és kollégája, Baranyai Márta. És persze mint tisztáztuk, Sopronban továbbra sem az optika az új fogászat - a soproni fogászat továbbra is a fogászat.