Az oroszok valósággal megvesznek érte, és ez már lassan 150 éve tart. A Chopard eredetileg óragyár, így az oroszok sokáig csak órákat vehettek ezzel a stílussal, de magyar optikusok a megmondhatói, hogy például a sármelléki repülőtér vételkörzetében, ahol leszáll a sok orosz gyógyvízturista, irtózatosan pörögnek a Chopard napszemüvegei is.
Tényleg durva dolgok várhatók, megnyitás csak saját felelősségre!
SCH997 R80: Bronzbarna színű, fémötvözetű kerettel szerelt aviator acetát szárakkal, mélybarna lencsékkel. A lótuszvirágra utaló, hegyikristállyal díszített szárak követik a Chopard IMPERIALE fantázianévvel futó aktuális ékszerkollekcióját, akűrcsak mint a frontrészen átívelő dupla híd hegyikristály ékkövei. Aviatornak azért nem rossz, ugye? Egy pilóta történetesen épp a nagy ragyogásba vakulna bele egy ilyenben a felhők felett, de tudjuk, az aviator rég nem használati utasítás, csak egy fazon neve. És vajon lehet ezt még felülmúlni? Már hogy ne lehetne? Ezt nézzék csak meg, de előtte kicsit vegyék le a monitor fényerejét.
SCH996 F47: Aranyszínű fémötvözetű aviator, hegyikristály díszsor-berakással a felső front íven. A szárak hófehér zománcréteggel borított fémötvözetből készültek, melyek márvány mintájú acetát szárvégben végződnek. Nagyon motoszkál bennem az ötlet, hogy csináljak egy gusztustalan lájkvadász játékot - ötezer like, és egész nap egy ilyenben sétálok a városban, állandó webes közvetítéssel.
SCH996 F47
Azt viszont meg kell adni, szépen ki van dolgozva, a szárvég is bírja a nagyítást.
A svájci Louis-Ulysse Chopard 1860-ban alapította órakészítő műhelyét Sonvilier-ben. A karma a XIX. században is karma - művei valahogy Oroszországban és Kelet-Európában lettek a legnépszerűbbek. Az alapító fia, Paul Louis 1921-ben helyezte át a céget La Chaux-de-Fonds-ba, majd 1937-ben Genfbe, a világ svájcióra-fővárosába. A váratlan fordulat 1963-ban következett: bár a cég jól ment, a visszavonuló Paul Louis Chopard egyik fia sem mutatott érdeklődést a cég átvétele iránt, így el kellett adni. A vevő egy Karl Scheufele nevű német órásdinasztia-leszármazott lett Pforzheimből. Karl Scheufele két gyermeke vezeti ma is a Chopard-t.
SCH999 8FCX: Hófehér acetát szárú, egybeívelő világosbarna lencsével szerelt, gazdagon díszített modell. A frontrészen aranyszínű fémötvözet betétben hegyikristály berakással, a zsanéroknál aranyszínű fémötvözet által közrefogott, kézzel megmunkált féldrágakő betétekkel.
SCH130 700: Márványfekete acetát keret sötétszürke átmenetes lencsével, melyet a Chopard IMPERIALE ékszerkollekció karkötője inspirált. A szárakon futó csiszolt hegyikristály berakások az ékszerkollekció virágszirmát szimbolizálják. Vagy nem is szimbolizálják, mert ez is már nagyrészt ékszer.
SCH134 722P: Klasszikus acetát modell polarizált lencsével, stílusa a Chopard órák Classic kollekcióját képviseli. Furcsa, hogy a Chopard ennyire tiszta dolgokat is kihoz, persze nem csak oroszok vannak a világon.
Mindenki mást nem ért a Chopard napszemüvegeken. Az én személyes rejtélyem, hogy miért ilyen gagyi módon matricázzák a lencsét az egyébként minőségi módon, aprólékosan kidolgozott szemüvegeken.
Az SCH134 fekete kerettel, más színkombinációjú szárakkal.
SCH136 849P: Fegyverszürke titán keret acetát frontrésszel, mely a Chopard legendás Mille Miglia vintage óra kollekciója ihletett. Jól kitalálták: egy átlagos autóbuzi már csak a név miatt elgondolkozik egy ilyenen.
SCHA02 531P: Fekete fémötvözetű keret, fekete polarizált lencsével, melyet a Chopard SUPERFAST stopper/versenyóra kollekciója ihletett. A vintage racing vonalat erősíti a nappa bőr betét a frontrészen, a formaterv öncélúságát pedig, hogy mennyire okos dolog drága titán kerettel súlyt csökkenteni, aztán rárakni az egészre egy kis felesleges bőrt.
SCH131 9X1: Kagyló fehér acetát keret, sötét beige átmenetes lencsével, klasszikusan gazdag féldrágakő díszítéssel.