Kezdjük a legdurvábbal: idén kihozott az Oakley egy ilyet, Heritage Lifestyle néven. A mai célközönség ősei még a Tour de France-on tekertek ilyenben, ma már inkább az veszi fel, aki előtte tekert egy jót. Attól még persze állat, már önmagában az ötlet, meg az is, hogy az értekezleten nem röhögték körbe, aki kitalálta, hanem gyártásba is engedték.
A felirat nélkül hányan találnál el a márkát?
Állítható szárhossz - ilyen megoldást ma már csak munkavédelmi boltokban láthatunk, nem optikákban.
Na de nem azért mondhatjuk, hogy az Oakley nagy dolgokra hivatott. Hanem a következő spéci sorozatért. Mert ugye szép dolog kákabélű gördeszkásokat, meg szörfösöket szponzorálni, de őket igazából senki sem ismeri. Lehetne még focistákkal reklámozni, de ez már elsőre sem jó ötlet: egyetlen focista sem játszik napszemüvegben. Hanem? Ugye Valentino Rossi, meg egy-két Moto GP-menő két éve már jó irányba tett lépések voltak, de most jött el az igazi szakítás ideje. Ferrari-kollekció!
Bizony, a Form(ul)a 1-ben több nagymenő is Oakleyban vereti, például Kimi pókerarcának is szerves része egy tükrös Oakley. Hogy melyik versenyző reklámarc, és melyik hord csak úgy Oakleyt, nem egyértelmű, bár én nehezen tudom elképzelni, hogy egy F1-sztár bármit is ingyen hordana. Eleve már nem is élne, mert a menedzsere megölte. Ez egyébként egy cserélhető lencsés StyleSwitch.
És ott az ugró ló, meg a másfél pixelnyi SF betűk. Na most hogy a forgalmazó mit mondott, hányszoros túlrendelés van a Ferrari kollekcióra, én le nem írom, mert sokallom, ugyanakkor el is tudom képzelni. Annyit szivárogtatnék csak, hogy 4-essel kezdődik, és nem feltétlenül egy nulla van benne.
Így kell lencsét cserélni egy StyleSwitch-ben, bár ez oakleysoknak aligha újdonság. A modell nem új, csak a Ferrari embléma a matt fekete kerethez, és a narancs tükör (Iridium) lencsékhez.
Így néz ki belülről: az alsó keretrész után az orrtámaszt is visszacsukjuk. És kész.
Garage Rock - látják a lencse aljában a kis Ferrari emblémát? (jobbra lent)
Na erre a Garage Rockra igazából elhiszem akár a négyezerszeres túlrendelést is.
OO 9247 Chainlink
A lencseló kicsit közelebbről
Ilyen Oakley-szárfeliratra hirtelen nem is emlékszem
Twoface is van Ferrari-kiadásban, bár lehet, hogy egy nagyon picit várni kell rá
Egy Radarlock, és az idei újdonság, a Tour de France-sorozat, a keret felső részén a háromféle győztes trikójára utaló mintával.
Tincan, ultrakönnyű újdonság OO4082-es cikkszámmal. Vásárlás előtt azért érdemes eltölteni benne egy kis időt, mert ez sem kényelmesebb, mint a lapra szerelt avantgard németek, az IC Berlin, vagy a Mykita.
A bádogdoboz ezüstben, piros logóval, de van még arany, fekete és szürke kerettel is.
OO4082 - Ez a vicces, csapágyszerű illesztés az Iconic Collection tartozéka.
Egy Oakley-szinten annyira finom forma, hogy már-már nőies. Mondjuk egy Oaklekkal megrakott polcon tényleg kicsit az, egyébként legfeljebb uniszex: Enduro. A P matrica a polarizált lencse jele.
Két új keret- és lencseszín kombináció a klasszikus Holbrooke-ból: sárga-zöld és kék-kék.
Offshoot - nem subarus kivitel
Jupiter Troy Lee Edition, hogy azért a motokrosszos vásárlók se érezzék magukat kisemmizve.
A Troy Lee-Jupiter szemből
Sliver F, ami szemből akár Holbrooknak is nézhető, de annál sokkal többet tud. Mi az, hogy többet?! Megoldja a civilizált emberiség egyik alapvető problémáját: a férfiak szeretnék az ingük zsebébe akasztani a napszemüveg szárát. Jogos, mert ugye így a vászon nem csiszatolja a finom fémgőzöket, amik az Oakleynél amúgy sem mindig vannak nagy barátságban az örök élettel. Viszont ha csak a szárat akasztják be kívülről, túl sok lóg ki, és a drága holmi egy szenvedélyesebb mozdulatnál még kiszédelegne a zsebből. De nem a Sliver F!
A cinikus röhögésen, és a kötelező first world problemezésen túl azért azt meg kell adni, hogy lényegesen magabiztosabban működik, mint akár a Persol, akár a Ray-Ban hasonló rendszerei. Igaz, azok - főleg a Persolé - sokkal jobban néznek ki.
És végezetül a tárgyi bizonyíték, hogy az Oakley továbbra is férfimárka. A Drop Cln persze inkább női, és mindenféle Oakleyt hordhatnak nők, de azért a márka továbbra is a sportos férfiakra hajt.
Drop Cln