napszemüveg

Korunk hőse: a feltörekvő napszemüveg-forgalmazó

2011. augusztus 15. - Winkler Róbert

 

 

Black Fly Fly Detector Tattoo
 

 

Eleinte csak békésen szpemmelgetett itt a blogon, aztán hamar színt vallott: kiderült, hogy maga is érdekelt a bizniszben. Igaz, teljesen civilként vágott bele, de melyikünk ne szeretne azzal pénzt keresni, hogy rockabilly napszemüvegeket árul? A Black Flys magyar forgalmazójával, Varga Norberttel beszélgettünk.

 

- Kik vagytok ti, tehát mivel foglalkoztok eredetileg? Hiszen gondolom a napszemüveg-biznisz egyelőre inkább hobbi lesz.

- Egyedül vagyok a cégben, a neve Joezabolygo Kft. A Vasó mint külső társ besegít, ő egy informatikai guru, sokáig a Gallupnál volt, de rengeteg webshop és honlap fűződik a nevéhez. Olyan elveszett zseni figura szerintem... Sajnos más munkám most nincs, közgazdász vagyok, keresgélek, de valahogyan nem érzem már ezt a vállalati miliőt... Dolgoztam amerikai multinak, francia multinak, a magyar államnak, voltam beszerző, sales-es, könyveltem is... voltam pincér, nyomdász, de még magszárítót is építettem vidéken, szóval sok mindent kipróbáltam, most jön a saját üzlet, és végre megmozdult valami. Amúgy a magszárító építése volt a legjobb.

 

Kedvenc női, belül pöttyös modellem
 

- Végeztetek-e üzleti számításokat? Megtérülés, üzleti modell, haszonkulcs, adózás előtti nyereség...
- Előzetesen nagyon sok számítást végeztem, eleve Los Angelesből jön mindent, komoly költséggel sajnos és mivel EU-n kívüli, ezért van egy 2,9%-os vám minden szemüvegen, plusz ÁFA... Szerencsénkre vannak "sale"-es modellek, így az árainkat sikerült 5990-25 990 Ft közé beszorítani. Ez egy piaci rés betömésére abszolút alkalmas árfekvés, ugyanis amit én konkurenciának tekintek, mondjuk a Smith, Electric vagy akár az Oakley, sokkal drágábbak, és valószínűleg nagyobb árréssel dolgoznak. Áraik 22 000-nél kezdődnek, az Oakley pedig tartja a 35-40.000 Ft-os szintet. Az igazi betörést én az extrém sportok területén látom, ahol a felvevő közönség főképp fiatalokból áll és a büdzsé nem feltétlenül engedi meg a drága kiegészítőket. Tudni kell azt is, hogy azóta egy generáció felnőtt, a Black Flys már több mint 20 éves, jelenleg is mutatkozik  érdeklődés a 30-40 év közöttiek részéről, viszont az új generációkat kell valamilyen módon elérnünk.

 

 

Szabványos Black Flys-tok, szép dombornyomott bőr
 

- Webáruház lesz, vagy egyéb?

- Webáruház jelenleg a facebook alatt működik, a facebook.com/blackflyshungary oldal bal menüsorában, viszont 2 hét múlva (remélem) elindul a www.blackflys.hu-n is, ami jelenleg csak egy informatív jellegű oldal. Dolgozunk rajta.

- Ezek Amerikában olyan 100 dollár körül mennek. Mennyiért tudjátok adni úgy, hogy nálatok vegyék meg, ne külföldről rendeljék?

- Megnéztem az eBay-es árakat, én is rendeltem már onnan Black Flys-t anno és tudni kell, hogy a postaköltség mindig nagyot dob az áron. Úgy alakítottam ki az árakat, hogy innen legyen érdemes megrendelni és szerencsére már volt is eladás, érdeklődés. A polarizált modellek lesznek 22-25 000 körül.

 

- Hogyan kell beállítani egy ilyen gyártóhoz, hogy csókolom, forgalmaznánk?

- Ez egy hosszú folyamat eredménye. Több hónapig is eltart. Az első kapcsolatfelvétel még nagyon tapogatózó jellegű, mindkét fél keresi a bizalmi vonalat a másikban, aztán ez idővel megjön. Kértek önéletrajzot, beszéltünk telefonon. Sok idő, mire az ember átrágja magát a szerződésen, az árakkal zsonglőrködik, oda-vissza kalkulál. Eleve USD árakkal dolgozunk, ami szerencsénkre aránylag stabilnak mondható. Szóval sok idő és spekulálás. Én saját céget alapítottam csak erre a brandre építve mindent, optimista vagyok, maradok.

 

A Fighter Fly modellre, a Black Flys aviatorára csak kicsike branding fért

 

- Mennyi ilyen rockabilly - pin up-stílusú brand van a piacon, napszemüvegekből?
- A Black Flys fő konkurenciájának a Dragon márkát tekintjük, a Dirty Dog is idetartozik. Ahogyan mondtad, ez egy stílus, még meg kell teremteni az alapjait, szélesebb körbe el kell terjeszteni, sok szubkulturális rendezvényen részt kell venni, hirdetnünk kell az igét :-) Szerencsénk van, hogy a Black Flys a legnagyobb japán disztribútor kezébe került idén, így remélem, a japán spekulánsok beleteszik az általam is igen nagyra értékelt japán divatelemeket.

- Hogyan válogattátok össze ezt a nyitókészletet?
- A nyitókészletet mindig nehéz eltalálni, a beszerzői múltamból emlékszem, ahogyan befürödtem néha. A facebook-on tartottunk egy szubjektív közvélemény-kutatást, ahol furcsamód kiderült, hogy a többség ízlése nem egyezik az enyémmel... Így végül is kockáztatva, de rendeltem nagyon sokféle modellt, extrémeket és konszolidált típusokat is. Az első vásárlók is bebizonyították, hogy nem az én ízlésem a döntő egy ilyen típusú választásnál... A széles választék abban segít, hogy mindenki megtalálja a kedvencét, biztosan lesz, ami beragad, de a fogyást közelről nyomon követve tudjuk majd optimalizálni a jövőbeni készleteket.

 

Egy kevésbé diszkrét Black Flys: Punk Fly
 

- Van Európában még Black Flys forgalmazó?
- Hivatalos forgalmazó Angliában, Németországban és Csehországban van jelenleg, meg persze most már itthon is. Folyamatban van több tárgyalás is, úgy néz ki, hogy lesz még a térségben más cég is.

- Vannak-e bevezetési terveitek? Reklám, híres rockabilly zenészek, esetleg tiszai szörfösök seedingje?
- Egyelőre nagy a hangsúly a gerillamarketingen, amikor például a Szigetre be akarsz jutni, amennyiben a K hídon mész be, akkor már fellelhető lesz néhol a fekete légy alakja :-) De Budapest különböző kerékpárútjain is jelen vagyunk. Reklám lesz persze, újságok, net, de volt is már néhány DJ, aki a Balaton Soundon a mi pólóinkban és szemüvegeinkben játszott. Ott leszünk a Fekete Zaj Fesztiválon is, de a fő cél, hogy kisebb extrém sportos rendezvényeken jelen legyünk, a legközelebbi ilyen a Kékes Downhill lesz, de a tiszai szörf is érdekel minket... Vannak tárgyalásaink magyar zenekarokkal, úgy a közeljövőben remélem, találkozhat mindenki a szemüvegekkel. Terveink között szerepel fiatal sportolók támogatása, főleg az extrém vonalról, már vannak is jelöltek, akik igen komoly tudással rendelkeznek. Amúgy meg mindenkinek ajánlom ezt a kis összeállítást, ahogyan a gyöngyösi fiatalok megoldják saját erejükből, hogy kedvenc sportjaiknak hódolhassanak egy város melletti részen, nem kevés tudással. Minden tiszteletem az övék, amint tudjuk, támogatni fogjuk.

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr793122688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=Daniken= 2011.08.15. 19:19:15

Bocs! a Norbinak írtam egy mailt 3 hete és olyan korrekt választ kaptam rá, hogy azóta is szégyellem, hogy még nem válaszoltam rá!:-) Norbi, pótolom és köszönöm, így ismeretlenül is.

nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.08.15. 19:19:33

a blackflys kultikus volt már 1995-ben is

baranyp 2011.08.15. 22:06:23

Van egy faja black flys pólóm,kb 20 éves.A Bartók Béla úton volt egy üzlet régen ahol lehetett ilyen szemüvegeket kapni,sajnos akkor nem volt rá pénzem.Sok sikert!

valifi 2011.08.15. 22:52:08

ez zseniális, újra ahogyan írjátok 20 éves vagyok (most 36) és ahogyan írjátok, akkor a Bartók Béla úton lévő "deszkás" boltban, talán Zone volt a neve, vettem 2 szemcsit és pólókat, még megvannak kiváló állapotban. Anno mátrai gyerekként montiztam komolyan, összes barátom, haverom, tesóm black flysban nyomta....
már csak ezért veszek is egy új darabot.
hajrá:)

karnak 2011.08.16. 02:42:16

Valoban a '90-es evek egyik elso street style ikonja volt itthon, a stüssy, no fear es tarsaival jott az orszagba.

Valszeg ezt a mai tizen-huszonevesek mar nem fogjak megelni, milyen vmi uj, kint ismert de itthon ekerhetetlen cuccot megvenni...plane ilyen eros piacon ahol az egyik veglet a 2-5 ezer ft-os wayfarer es aviator utanzatot hordo tini; a masik a 40-80 ezer ropis vmilyen designer szemuveget vasarlok (persze feleennyiert kint, vagy itthon learazason)...

Talan egyszerubb a 35 koruliek megtalalasa mint celcsoport ez 5 kommentbol is jol lathato, ott vannak akinek mond a brand vmit, tudja ertekelni.

pappito · http://pappito.com 2011.08.16. 06:55:57

"Az igazi betörést én az extrém sportok területén látom, ahol a felvevő közönség főképp fiatalokból áll és a büdzsé nem feltétlenül engedi meg a drága kiegészítőket"

hát ez nekem nem igazán áll össze, az xtrém sportok _minden_ kiegészítője és kelléke kurvadrága, úgyhogy van ott büdzsé szerintem.

na mindegy, sok sikert!

nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.08.16. 09:15:02

internet nem igen lévén akkoriban a menők a Thrasher magazinból értesültek a világ dolgairól, blackflysért a villányiúti zoneba kellett menni, arnettért meg az ocean and earthbe, sunikáknak szintén billabongért

rbalint88 2011.08.22. 22:46:58

jóég :)
még csak 23 vagyok, de a zone meg ocean&earth nekem is sokat mond. utóbbi helyen volt talán az, hogy biztiőr engedte be a népeket, egy ki, egy be, mert akkora volt az érdeklődés :) és hogy az milyen mérhetetlen drága volt akkoriban. akkor is 20-40 volt egy deszkás cipő, most is annyi.
mi köreinkben a stüssy volt az elérhetetlen álommárka :)

napszemüvegre visszatérve: nekem mindkát smith interlockos szemüvegem 30 alatt volt (trace-ből fekete és teknős), pedig 3 pár lencsével kaptam őket... a sima egyszerű forum meg 17 volt. szóval nem olyan drága az.
süti beállítások módosítása