napszemüveg

Napszemüveget a munkaruházatiból!

2011. augusztus 19. - Winkler Róbert

Hallgattam Kőbájker kollégára, és a világ összes munkaruházati boltja közül azt választottam, amelyik ott van a kanyarban, ahol a Vörösvári út belemegy a Bécsibe. Kőbájker régi munkavédelmi motoros, sokan vannak ilyenek. Abszolút érthető is: ha valaki nem napszemüveg-buzi, szerintem se költsön 10-20-30-40 ezreket.

 

 

 

Régen én is majdnem elmentem egy munkavédelmi boltba körülnézni, mert éjszakai motorozáshoz akartam színtelen munkavédelmi szemüveget. Tudom, hajtsam le a plexit, de én felhajtott plexivel szeretek motorozni, mert ha egy vödör van a fejemen, legalább a szél simogasson közben. De aztán valahogy sose jutottam el egyetlen munkavédelmi ruhaboltba sem.

 

 

Most azonban muszáj volt: még a Lidiben kapható napszemüvegekről szóló posztban ajánlották többen, hogy oké, a Lidi az Lidi, de nézzek körül egy munkaruházati szaküzletben. Hát körülnéztem. Hölgyeim és uraim: El-do-rá-dó! Ezertől háromezer forintig akkora a választék, hogy nem is tudtam hirtelen, melyiket próbáljam fel. Kőbájker kolléga is a választék miatt ajánlotta a helyet, meg mert kapásból megmondják, melyik munkavédelmi modellek a legjobbak a munkavédelmi motorozáshoz.

 


Itt van például ez a sötét rettenet, amit a Depeche Mode csak azért nem vitt el eddig, mert ritkán járnak erre. Ezer forint, a főnök szerint a hegesztő munkás mellett ácsorgónak érdemes viselnie, de alapvetően szar: nincs puha orrtámasza és rendes páramentesítő bevonata. Az ilyesmit csak cégek veszik, de ők sokszor még az ezer forintot is drágállják munkavédelemre, úgyhogy számukra tartják az ultra budget-kínálatot, ami nekem nem tűnt olyan szörnyűnek. Igaz, egyikben sem próbáltam végignyomni egy munkanapot.

 


A Mode-fellépőszemüveg elérzékenyültem még a halvány füstszínű női munkavédelmi szemüvegen strasszokkal, a Drager márkájú, középkategóriás (2000 Ft. körüli), törhetetlen, vagy legalábbis nehezen összetörhető napszemüvegen.

 

 

Meg a Pulsafe márkájú, állítható szárszögű és szárhosszúságú, cserélhető plexijű szemüvegen, amit paintballosok vásárolnak, mert bár papíron nem teljesíti a 115 m/s-os becsapódási szabványt, ha lerakják a földre és rálőnek egy paintball-puskával, kibírja. Mert paintballozni egy búvárszemüveg-szerű védőcuccban kéne, de van, aki nem szeret olyanban izzadni. Meg tízszer annyit fizetni. Mondjuk én nem mernék ilyenben odaállni egy paintballpuska ellen, de nem vagyunk egyformák.

 

 

Sajnos készületlenül ért a sok érdekes információ a munkavédelmi szemüvegek különös, de barátságos univerzumáról, úgyhogy megfenyegettem a főnököt, hogy visszajövök egy diktafonnal. Ennyi érdekeset sajnos már nem tudok precízen megjegyezni. De összességében kevés coolabb dolgot tudok, mint munkavédelmi szemüvegben csapatni.

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr203162536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carola 2011.08.19. 10:55:32

Jó, jó, de mit vittél haza?

visonka (6th ham) 2011.08.19. 12:18:13

@Carola: mivel libanyak nem volt, a szemüvegért meg fizetni kellett volna, semmit.
Btw. Carola, te oboázol?

"...kevés coolabb dolgot tudok, mint munkavédelmi szemüvegben csapatni...."
egyszer próbálj meg dolgozni is benne, már ha tudod mi az. Az is elég kúl.

isti77 2011.08.19. 12:37:32

Ez a bolt a buszpályaudvaron van, ahol a Diego?

Adrian Mole 2011.08.19. 12:56:12

Bármilyen kétkerekűhöz, éjszakai (valamint általában napfény nélküli) üzemmódra kötelező kellék! Nekem majdnem olyan van, mint az utolsó képen, csak színtelenben. Idáig 2 darazsat, egy cserebogarat és egy csomó apró bizbaszt (közötte élő dolgokkal) tartott távol a szemeimtől. 800 Ft-ért.

dekás dezső 2011.08.19. 13:03:15

kb 5 éve - mióta elhagytam az utolsó 20 rugó feletti napszemüvegemet - csak mv-s napszemcsikben tolom. teljesen rendben vannak, jók a lencsék, kényelmesek egymillió fajta közül lehet választani 4000 alatt... nem is szándékozom valami nagyon brand-et vásárolni a közeljövőben. na persze néha a szív dönt, nem az agy és akkor bizony muszáj...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.19. 13:09:49

Én néha szoktam ilyen munkavédelmi szemüveget hordani, motoros fűkaszához kell, mert ha fél órát dolgozol vele és nincs rajtad, akkor másnapra olyan vörösek lesznek a szemeid a sok belerepülő szartól, mint egy átbulizott amszterdami hétvége után.

Elvileg kibírják a 115 m/s-os becsapódást, airsoftosok is használják ezeket, mert állítólag 6mm-es acél skulóval lőnek rájuk a minősítéskor, és nem engedi át. Egy sima, Magyarországon is szabályos légpuska olyan 170 m/s-os csőtorkolati sebességgel lövi ki a lövedéket, 8-10 méter után nem lehet több a sebessége 115-nél, de nem tuti, hogy oda mernék állni ilyen szemüvegben egy légpuska elé tíz méterre.

kewcheg 2011.08.19. 13:19:15

Én egyszer , kb. '90-ben a nyarat a Bőcsi Sörgyárban melóztam végig, mint diák, egy üvegmosó gépen. Akkor adtak nekem egy olyan mv. szemüveget, ami úgy nézett ki, mint a régi bakelit sztk. szemüvegek, csak fehérben. Hát az valami rettenetes volt, nem gondoltam volna hogy 20 év múlva többtucat dizájner szemüvegből lehet választani. ( a nyári keresetemből Bécsben Adidas Torsion-t vettem:)))

Winkler Róbert 2011.08.19. 13:50:33

@Carola: Azt a nagy hegesztőt, de azt is csak majdnem.

Winkler Róbert 2011.08.19. 13:51:09

@isti77: Most elbizonytalanodtam, de ott van belinkelve a térkép.

|||||||||||| 2011.08.19. 13:55:12

ez a blog kurvára érdektelen.

suhanyc 2011.08.19. 14:47:14

jahh nekem is olyan van mint a harmadik képen középen alulról a második sárga, éjszakai bringázáshoz tökéletes, bogarak akkor is vannak szóval nem árt, amúgymeg jobban is lát benne az ember valamivel.

hegyilany 2011.08.19. 15:14:31

Az MSA-nak teljes jó, utcára hordható szemüvegei vannak, pl. a Perfecta 9000 füstszínű változata. Tuti UV-szűrő, kb. 900 Ft-ért, egy szezont simán kibír.

R2D2 & C3PO 2011.08.19. 15:19:12

Nekem egy Peltor Fuel-lem van. Soha nem volt még jobb napszemüvegem.

Repi célok miatt van egy Versace-m, de kész kínszenvedés minden perc benne...

Mondjuk ez 5 kiló volt. ;-D

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.08.19. 15:30:11

Szemuveges vagyok, hogy a turoba veszek fel a buko ala valami munkavedelmi szemuveget?

fegyvervideoponthu 2011.08.19. 15:32:28

"mert bár papíron nem teljesíti a 115 m/s-os becsapódási szabványt, ha lerakják a földre és rálőnek egy paintball-puskával, kibírja."

Sztem is airsoft lesz az, nem paintball.
6 mm muanyagbogyo (0,2-0,25 gramm), 1 Joule kornyeken.

A paintball lovedeknel 15 joule a limit, arcodra preselne a szemcsit.

MorgenStern 2011.08.19. 15:40:23

@fegyvervideoponthu: 0,12-0,43g-ig biztosan létezik, és egy sniper fegyver simán lehet 1,5 J is.

MorgenStern 2011.08.19. 15:42:26

Robi a Zekler szemüvegeket kellett volna megnézned! XD bicajozáshoz használok egy z101-et, a periférikus látásban nem zavar, és szerintem még jól is néz ki.

fegyvervideoponthu 2011.08.19. 15:44:37

@MorgenStern: jep. De az atlagos ertek az, amit en irtam, es mindenkeppen nagyagrendi elteres van airsoft es paintball kozott.

Szoval nehogy vki ezen blogon felbuzdulva bealljon paintballozni napszemuvegben, mert beszopja jol.

Riasom 2011.08.23. 07:37:09

Sziasztok,
én a napszemüveg-felhasználók azon alfajába tartozom, akinek kizárólag a praktikum számít, és aki tíz-húszezer forintnál többet nem adna napszemüvegért, de már azt is sokallja. A fenti, munkaruhaboltos megoldás mellett adnék még egy tippet azoknak, akiknek alapelvárás, hogy a napszemüvegüknek ne legyen baja, ha teljes testsúlyukkal ráülnek, miután bedobták a kocsi első ülésére: az amerikai (meg más)fegyveres erők rendszeresített szemvédelmi berendezéseit gyártó ESS
nevű cég modelljei tök jók. (És van külön modellsorozatuk ázsiai, azaz kisebb fejű embereknek is!) Van hivatalos magyar forgalmazójuk is (bolt nélkül, de személyes átvétel megoldható), és persze eBay-en is van belőle. Én jelenleg egy Flyby-t használok, ez 17e Ft volt (85 USD az MSRP), szerintem mindenhez jó, és akármekkora huzat sem tudja leszedni az ember fejéről, semmilyen irányból, ezt vonatablakon kihajolva teszteltem.
Adnak hozzájuk profi kemény tokot meg egy törölgetésre is ajánlott finom kis szütyőt, és mivel elsősorban ezek is munkavédelmi szemüvegek, megfelelnek mindenféle fontos katonai és polgári szabványnak, ami a torzítást, UV-szűrést és a mindennapokban nélkülözhetetlen sörétállóságot illeti.
süti beállítások módosítása