napszemüveg

A magyar piac 10 kedvenc Oakley-ja

2011. október 02. - Winkler Róbert

Megkaptam a forgalmazótól a Magyarországon legnépszerűbb tíz Oakley listáját, ami egyébként nem sokban különbözik a globális trendektől. Van pár Oakleym, de most kellett észrevennem, hogy rettenetesen le vagyok maradva: mialatt én a Persolokat tanulmányoztam, az Oakley elég erősen beszögletesített. Az én egykori Five-omból például már rég Fives lett, a listában látható Fives Squared, ami már csak az egyenes szárban emlékeztet az ősére. 

 

1. Batwolf

 

 

2. Fuel Cell

 

 

3. Gascan

 

 

 

 

4. Holbrook

 

 

 

5. Jawbone

 

 

6. Fives Squared

 

 

7. Antix

 

 

8. Oil Rig

 

 

9. Hi Jinx

 

 

10. Dispatch

 

 

 

A következő hozzáfűznivalóim volnának:

1. Nincs köztük fémkeretes.

2. Ez a lista majdnem teljesen ábécésorrendben van, tehát gyanítom, hogy nem népszerűségi lista, csak a tíz legnépszerűbb Oakley.

3. Borzalmasan unom a Batwolf fazont, meg a többit, amit akkor sem tudnék megkülönböztetni a Batwolftól, ha plusz tíz élet állna a rendelkezésemre.

4. Mióta egyszer felpróbáltam egyet, igen kívánok egy Holbrookot, kakasnyalóka-piros kerettel, aranytükör üveggel.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr283270781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3ndRush 2011.10.02. 11:13:28

Nekem ebből volt 1 Gascan sima fekete + 1 elég ritka Hijinx(Kozik)..:) Most 1 Inmate-em van (fém keret) és például eddig a műanyagkeretesekkel semmi kényelmi gond nem volt, míg ez az első hónapban atom nyomta a fejem és mások is panaszkodtak erre... És azért tegyük hozzá, h alig van jól kinéző fém Oakley és hát az ára is dupla annyi 1 műanyagkereteshez képest..:)

3ndRush 2011.10.02. 11:14:23

Ja és az Oil Rig-ből sikerült találnod 1 képet, amin fake van..:D

Winkler Róbert 2011.10.02. 13:09:30

@3ndRush: Úgy érted, Oakey? :) Mi tagadás, a pixelszámra utaztam.

skypiker 2011.10.02. 14:51:37

Szerintem a lista nagyjából tükrözi az eladási listák valós alapját ,bár hozzá tenném hogy holbrook ból én nem sokat láttam fejeken ezzel szemben az általad nem említett a harcias elnevezésű Pitbull hasonló sikereket fog elérni mint a mindenki által jól ismert Gascan model,ami azt hiszem úgy 6éve igen masszív eladásokat mutat.Bár én remélem hogy az Arnette újbóli felbukkanása kicsit visszább veszi az Oakley magyarországi "egyeduralmát"

Szösz úr 2011.10.02. 17:10:21

Hat igen, nagyresze igazan proletar.
Lenyeg, hogy a leheto legnagyobb feluleten lehessen latni az O betut.

Nekem femkeretes Whiskerem van, jopofa, bar az orrtamasza, vagy hogy is hivjak, kisse koran megadta magat, amit nem vartam volna egy ilyen draga szemuvegtol. Nem katasztrofalis hiba, de azert megis.

is 2011.10.02. 17:15:59

az első 5 ABC-ben van, a többi már nagyon nem, tehát volt egy 5-ös lista, a többit meg hozzácsapták. üdv: Sherlock :)

EG0 2011.10.02. 17:23:18

Nahát, azt hittem, az Oil Drum-om már nem divatos, erre tessék, csak ugyanaz a stílus megy.. valamiért nem örülök felhőtlenül mégsem.

robian 2011.10.02. 18:06:53

a top5 tényleg eléggé 1 kaptafa. a matrix hype idején én is neoskodtam hosszú fekete bőrkabátban, vettem is egy fémkeretest de 2-3 óra múlva nyomta az orrnyergem. le is cseréltem egy silhouette-re, sokkal kényelmesebb, ráadásul neosabb is. morpheus bringája 50 dodóért beszerezhető de vajon van orr amin fennmarad?

Winkler Róbert 2011.10.02. 18:17:04

@Káposztakukac: Hát, nem fért be, gondolom. Lesz még egy poszt az idei Oakleykról, de őszintén szólva érdekelne, mi az a tényező az Eyepatch 2-ben, ami téged lázba hoz a top 5-höz képest.

seahawks 2011.10.02. 18:26:43

a 4. pontod az kemény, hallod-e...
az 1. ponton én is meglepődtem...

egyébként juliete-t forgalmaznak még? az enyém már igen kopottas, csak kapálni veszem fel.

TUNYA 2011.10.02. 18:35:11

Érdekes ezt így olvasni, bár nem meglepő...Sajnos Magyarország nem az az ország ahol sokan megengedhetnék maguknak az Oakley-k fém keretes verzióit ahol kb 50-60 az alsó határ; így nem csodálom, hogy nincs fémkeretes.
Ha napszümveg akkor nálam az Oakley a nr1, nagyon sokáig gyűrtem egy Five-ot, aztán volt egy ideig Gascan, most egy Oil Rig-et nyúzok. Hozzáteszem én nálam is inkább a régi modellek szakítottak kinézetre anno.

Hessers 2011.10.02. 18:36:13

Mintha más esetben már felmerült volna kérdés, de. Tudnátok nagy/széles fejre Oakley típus ajánlani? Fém, műanyag, mindegy. Köszönöm!

tomoo 2011.10.02. 18:44:41

Ezeket a Gascan, Batwolf stb. típusú szemüvegeket sose tudtam hová tenni, de volt és van is rájuk igény. Egyébként, az itthon utcán láthatóak jelentős része jól sikerült hamisítvány.

Régebben (és lehet még most is) jó minőségűek voltak a szemüvegeik. Nekem egy Ducatis Fives 3.0 van (ua, mint a Squared csak ovális a logó), nagyon meg vagyok vele elégedve, 4 évig nem látszott rajta a használat. Tudva, hogy mit élt át elég nagy teljesítménynek tartom. Aztán most a nyáron elkezdett hámlani a keretről a fólia és már a lencsén is látszanak hibák. Mondjuk ebben lehet benne van az is, hogy a Veszprém Ralin kb. megfürödtünk a porban.

Szóval most lecserélném, de egyelőre Oakleyban nem nagyon van alternatíva. Viszont, ha a szemüvegeik minősége is olyan irányban változott az elmúlt években, mint a ruháiké, akkor nem is veszek Oakleyt.

?aztaaa? 2011.10.02. 19:24:57

nekem is van ketto. Antix+Gascan A Gascan polarized lencsevel van, igy vol kb 190 dollar.
Relativ hogy draga-e egy Oakley. Ha havi 50e. a koltopenzed akkor az. Viszont nekem soha nem volt problemam egyik szemuvegemmel sem. Igaz mindkettot szakuzletben vettem kulfoldon, es nem a vateran 10ert :)

Amugy erdekes hogy Persolozik a nep hogy draga , meg huuu meg haaa... minap beneztem egy szemuvegboltba es legnagyobb megdobbenesemre a Persol arban alatta volt az Oakley-nek..

ibafaipap 2011.10.02. 19:31:26

Nekem egy fekete Gascanom van, ami már 4 éve szolgál becsülettel és lehet, hogy ma már nem a legdivatosabb forma, de még legalább 4 évig nem is lesz ciki, ellentétben az olasz meg egyéb design-napszemüvegekkel. Ezt nyugodtan felveheted utcai ruhához, öltönyhöz, gyakorlatilag mindenhez passzol. Korábban volt mindenféle napszemüvegem, Police, Ralph Lauren stb., de mivel az egyik fülem kicsit feljebb van, mint a másik, ezért pár hónap alatt elferdült a keret. Ez viszont tart, nem lötyög, kurva kényelmes és nagyon masszív. Volt ez már leejtve, véletlenül rá is ültem, semmi nem látszik rajta. Legközelebb is Oakleyt veszek, szívtam már eleget ezekkel a csicsapicsa márkákkal.

Imurai 2011.10.02. 19:32:23

Srsly... kiknek tetszik ez a sok búvárszemüveg?

Fülesmaci 2011.10.02. 19:41:31

HMM.
Juliet polarized.
4 éve szolgál,a gumiütközőkön kívül semmi nem lett cserélve.Fényvédelme kitünő,kellőképpen strapabíró.

phranxinatra 2011.10.02. 20:31:02

grey polar fuel cellem van, mert a kutya szétrágta a transitionos monster dogot. nem akartam cserélni, mert már évek óta csak monster dogjaim voltak és mindet nagyon szerettem, de rá kellett jönnöm, h afelett a dizájn felett már rég eljárt az idő. a fc-t imádom.

Káposztakukac 2011.10.02. 20:49:54

@Winkler Róbert: mondjuk mert az van :) bár bevallom, még az 1-es, ami szerintem jobban sikerült dizájnban. de ennyi erővel mi akülönleges a gas canben meg az oil rigben?

gombkoto 2011.10.02. 21:01:51

Jópárat kipróbáltam, eddig tényleg egy Oakley a nyerő.
Itthon megvenni pénzkidobás, az eBay-en még a fémkeretesek közül is lehet 100-120 USD-ért egész jókat kapni. A Nanowire 1-es titán kerettel pl. ennyi volt. (új, eredeti csomagolásban, bolti eladótól 99,9-es értékeléssel)

Passionata 2011.10.02. 21:02:19

iszonyat gaz az ókli,persze errol sem ok tehetnek , nem tudom de akiket en ismerek azok kozul csak olyanok hordjak akikkel a tarsasagi erintkezesem max egy kozos sorbanallas a benzinkutnalban merul ki.

ray ban,vintage carrera, talan egy EPs TCB.

DonkeyXote 2011.10.02. 21:54:33

A WHY3 titanium blue-nak a mai napig nincsenek a nyomában. Sőt, erősen távolodnak.

SupaCow · http://magnezia.blog.hu 2011.10.02. 22:29:58

@Winkler Róbert:

Winkler Úr!! : )
Az Oil Rig képén egy fake olasz másolat van.
Megtennéd, hogy cseréled? Elég sokan olvassák a blogod, és ne a gagyi képe rögzüljön az agyakba.

Itt a render képe.
www.oakley.com/images/catalog/generated/750x350/e0/493d92ad4daf4.jpg
Itt pedig egy saját sorozat.
biketrials.hu/upload/supacow/oakley/custom_rig_3_ruby/

baladam 2011.10.02. 22:44:53

Nekem Fuel Cell Hungarian edition-öm van, szerencsére ritka, nekem nagyon bejön mind kinézetre, mind kényelemre. Ez az első Oakley-m, végre megértettem, hogy miért is szeretik oly sokan :)

kzolika 2011.10.02. 22:47:21

Átfutva a kommenteket, két dolgot nem értek:
1. a panaszt, hogy nyomja az orrát 2-3 óra után. Be kell állíttatni. Másrészt az optikai szemüvegesek egész nap hordják, nekik milyen rossz lehet.
2. a panaszt, hogy drága. Az utolsó szemüvegem, amit csináltattam, 130 volt. Egészségpénztári kedvezménnyel ment le 104-re. És majdnem minden évben csináltatok szemüveget, ha változik a dioptria, akkor sötétített üveggel napszemüveget is. Ennyiből 2-3 itt emlegetett napszemüveg kijön. Akkor miért is drága?

ave 2011.10.02. 22:51:40

Azert az eleg ciki, hogy a napszemuveg fan ur nem tud megkulonboztetni egy fake óklit az igazitól. :)

Autokhoz is igy ertessz? :D

En egy sznob marha vagyok egyebkent, óklim van, de biztos, hogy huje vagyok, hogy ennyit adok muanyagdarabokert.

tomoo 2011.10.02. 23:53:18

@kzolika: Elég felületesen futottad át. Azt, hogy drága alig említette valaki. Egyébként meg bajban lennének a szemüvegesek, ha 104-ért tudnának csak szemüveget venni. A 130 ezres és az SZTK keretes között azért van bőven alternatíva. De gondolom csak menőzni akartál, arra jó volt a komment.

koxx · http://oakley.blog.hu/ 2011.10.02. 23:58:59

A dispatch borzalom ronda :/
Jawbone kicsit meglepett, hogy a listán van ugyanis az sem túl olcsó (itthon). Nekem kb. fele-fele arányban van fém ill. műa. keretes oakleym, egyikkel sincs gond.

Dersu Uzala · https://www.youtube.com/watch?v=ct_7VNF0_jQ 2011.10.03. 00:22:18

nekem julietem van, az fém keretes és szeretem. nekem tetszik a kinézete

Wannabe 2011.10.03. 06:54:43

Mióta megvették az Oakleyt az olaszok, már nem ugyanaz.
"Oakley is now in the portfolio of Milan-based Luxottica group, along with other brands such as Ray-Ban, Persol, and Vogue."

ibafaipap 2011.10.03. 07:16:54

@Wannabe: Ajaj. Az lenne a legjobb, ha a németek gyártanák:) Egy Audi napszemüveg milyen rideg lenne:)

ibafaipap 2011.10.03. 07:17:57

@kzolika: Igazad van! Így már nem drága...

SupaCow · http://magnezia.blog.hu 2011.10.03. 08:33:52

@Wannabe: Mióta megvették az olaszok, semmi nem változott. Csak a tulajdonosok között fel van tüntetve a Luxottica. Úgyanúgy usában készülnek a szemük, ugyan olyan jó minőségben.

acsoves 2011.10.03. 13:55:11

Ahogy olvasom akkor én leszek itt a kivétel, nekem fém keretes van egy Half Wire Carbon / Bronze Polarized / 12-953
www.calisunglasses.com/store/images/P/Carbon%20-%20Bronze%20Polarized%20-%2012-953.jpg

Előnye hogy senki nem láttam ilyet az utcán :) nem koppintják, ellenben a sok piacos kóklival.

Hátránya hogy valóban drágább mint a fröccsöntöttek viszont nagyon príma szemüveg.(van olyan drága mint egy Persol sőt :) )
és akik villantani akarnak azoknak sem igazán jó mert nincsen rajta 3 centis O betű :) én szerencsére nem azért vettem.

Mr.Treeger 2011.10.03. 14:24:56

hát nekem az Oakley úgy 93-95 táján volt menő. Már nem nagyon jön be. A Holbrook meg egy Wayfarer utánérzés, semmi más.
Attól, hogy árban a Persolhoz mérjük, butaság. Az Oakley egy sportos szemüveg márka és nem több. A Persol pedig majdnem legenda.

96A 2011.10.03. 18:10:09

Tiszta vicc. Mióta megvették az olaszok már nem ugyanaz. Muhahahahahaha!!! Valószínűleg azért tudták megvenni az olaszok az iszonyat jó és frankó Oakley-t mert olyan nagyon fasza volt és jó drágáért lehetett megvenni az egész márkát szőröstül-bőröstül... Hát persze! Az olaszok már csak ilyenek , szeretnek mindent jó drágán venni.

kzolika 2011.10.03. 20:12:52

@tomoo: Akar a fene menőzni. Csak a szemüveg látványos. És nekem az ár nagyobb részét a kívülálló számára nem értelmezhető lencse tette ki. Minden bevonat, vékonyítás és máris 60-70 egy pár lencse. Vagy akkor gondoljunk a kontaktlencsére. Azt sem látod, hogy van neki és havi 10-et költ rá.

tomoo 2011.10.03. 21:41:55

@kzolika: Persze, ebben igazad van, azt akartam érzékeltetni, hogy van élet a multifokális, vékonyított, multi coating, stb. lencséken innen is. Nyilván relatív kinek mi a drága.

koxx · http://oakley.blog.hu/ 2011.10.04. 07:30:20

@96A:
Biztos nagyon gagyi cég a Luxottica, főleg, hogy olyan brandek tartoznak hozzá mint pl: Persol, Ray-Ban, Oakley, Oliver Peoples stb. www.luxottica.com/en/brands/house_brands/index.html Semmiféle minőségromlást nem látok 2006 óta, max designban lett némelyik furcsa, de ez inkább az Oakley hibája.

Deuce Bigalow 2011.10.04. 12:30:34

ehh, én megmondom őszintén csalódtam az oakley-ban, ráadásul aránytalanul drága itthon.
én egy keret nélküli why 3-ért voltam megőrülve (www.backcountry.com/images/items/medium/OAK/OAK0340/OAKW3TITBL.jpg), ami a 2000-es évek elején került itthon 89e Ft-ba!! pár évvel később sikerült beszereznem egyet (no nem ennyiért), és pont a keretnélkülisége az igazi szívás, ugyanis folyamatosan kilazulnak a lencse és a szár találkozásánál a csavarok. mikor elvittem a márkaboltba, azt mondták, hogy ja hát igen, ez ilyen, meghúzzák ugyan, de úgyis mindig ki fog lazulni... f@sza! egy db-ig járogattam vele a boltba, de már rég lemondtam róla, és otthon áll a zsákjában a kis rohadék. nekem leginkább a why 8.0 tetszik mostanság, de nem fogom megvenni, mivel ez is keret nélküli.

96A 2011.10.06. 12:06:40

@koxx: Nos ha valaki nem érti az iróniát, arról sajnos nem tehetek. :)))))
Az meg hogy 2 milliárd dolcsi sok érte vagy sem az szerintem neked is és nekem is teljesen indifferens, hisz ezeket a bizniszeket nem a mi pénztárcánkhoz mérték. Nagy valószínűséggel ennyi pénzt se te se én nem fogunk látni a büdös életben. Viszont azt nehezen tudom elképzelni, hogy signore Del Vecchio csak úgy marha drágán vegyen meg egy márkát.

koxx · http://oakley.blog.hu/ 2011.10.06. 13:20:19

@96A: ott a pont :))
Ha változott is vmi akkor mi nem vesszük/vettük észre.

Polacheck 2011.10.06. 14:00:50

Én is a batwolf-gascan-oilrig trióból akartam választani, de végül egy Probation lett belőle és utólag úgy érzem, hogy jól tettem, hogy fémkereteset választottam. Ráadásul ez állt a legjobban.

VIC 2011.12.29. 12:14:36

2003-ban vettem egy Half Wire 2.0 fémkeretest. A mai napig semmi baja 2x volt csak gumiszár és orr gumi cserén. Tökéletes. Ha 1x 100 év múlva cserélni kell akkor csak ezt a tipust és ezt a márkát!! :)

FOXMULDER 2012.01.01. 22:20:16

JAJ DE FINOM KIS BLOG,
Nekem egy Ducati Oil Drum-om (capirex) és egy white Gascanom van! Régen egy évben 5-6 gagyi napszemüveget kinyírtam, és nagyon nem bánom, hogy beruháztam rájuk.
A következő biztos, hogy egy Ice Iridium lesz!

Seven05 2014.07.30. 13:13:12

@ave: Már bocsi, hogy bele szólok. A hülye az ly és nem pontos j. Ha már írsz a kommentbe, légy tisztába a szavak helyesírási szabályaival is. ;)Egyébként, ha ez nem menne, automatikusan alá húzza pirossal a hibásan írt szavakat az oldal. ;)
süti beállítások módosítása