napszemüveg

A magyarság 10 kedvenc Ray-Ban-je

2011. október 20. - Winkler Róbert


A Magyarországon népszerű Oakleykről szóló poszt a vártnál sokkal jobban érdekelte olvasóinkat, ezért aztán megkértem a Ray-Ban forgalmazóját, nézzen utána, náluk miket szeretnek. Lássuk tehát a magyar Luxottica által a független szaküzleteknek történő kiszállítások alapján összeállított Ray-Ban népszerűségi lista élmezőnyét.


 



10. helyen egy nekem is igen tetsző szögletes, a 3445-ös. Nem emlékszem, hogy látnék ilyet nagyobb tömegekben. Legnépszerűbb színváltozat a szürke üveg sötét ezüst kerettel (színkód: 004). Nálunk 30 ezer forint körül kapható.

 

 


9. az RB 3387-es.  Eddig észre sem vettem, hogy létezik ilyen, de tessék, még azt is meg tudjuk mutatni, hogy áll Katie Price-nak.

Igazából kicsit rákívántam. Az első adandó alkalommal felpróbálnám. A magyarság a barna átmenetes üveget szereti ezüst kerettel (színkód: 004-13). Valamivel 30 ezer forint felett.




8.: Még egy téglalap?! Sőt, ez már nem is téglalap, ez már szinte csík. A 3364-es hasonlít a 3445-ösre, és ebből is az ezüst keretet szeretjük szürke üveggel (004/58). Szerintem NBH-ügynökök kapják ellátmányba. 32 ezer forinttól.

 


7.: Ha így megy tovább, a cenzorcsík-humorszemüveg fut be az első helyre, de 7. helyezettünk, a 4057-es legalább nem fém, hanem acetát keretes – fekete keret, szürke üveggel a legnépszerűbb (601-es kód), pedig van belőle szép barna cirmos is. 27-28 ezer forint körül.
 


6.: RB3183 – elegáns, enyhén neós, kényelmes benyomást keltő, és valószínűleg könnyű szerkezet. Mi szokás szerint a szürkét preferáljuk (004/71), Marc Anthonynak ellenben így áll a tök fekete 3183-as:

Árban elég nagy a szórás, neten találni 27-36 ezer forintért is.
 



5.: Hurrá! Megérkeztünk! Talán csak a sok utánérzés-termék, meg a hamisítványok és a bóvlik miatt csúszhatott az ötödik helyre az eredeti Wayfarer (RB2140). Fekete acetát keret, mer’ ebben még volt anyag, és szürke üveg (901). Mint a Ray-Ban-kínálat nagy része, ez is 30 ezer forint körül van.
 

 



4.:  A dobogóról hajszál híján maradt le egy újabb uniszex versenyző, a 3386-os. Végre valami, amit nemzetünk barna szárral, barna átmenetes üveggel kedvel (106/13-as színkód).

Kicsit talán inkább női, Pippa Middletonnak, akivel kapcsolatban kissé bizonytalan vagyok, talán a segge miatt érdekes, vagy mi, szóval neki így áll. (32-33 ezer forint)

 

3.: Újabb meglepetés: a New Wayfarer (2132) csak bronzérmes! Pedig negyven színben kapni. 4-5 ezer forinttal olcsóbb, mint az eredeti Wayfarer, de szerintem rosszabb vétel, mert a műanyag minőségérzetre sehol nincs az acetáthoz képest. (színkód: 901)
 



RB3211

 


3211-es egy híres törpén
 

2.: Az ezüstérem is szépen csillog, 3211-es legalább elég gyakran látok. Nekem alapvetően inkább férfiasnak tűnik, de tapasztalatom szerint inkább csajok hordják, 004/71-es színkódú változatát. Most kezdem csak furcsállni, hogy végigtúrom az árakat: a Ray-Bannél házi szabály a 30 ezer forint körüli ár?
 

 


1.: Ezt már az előzmények ismeretében könnyű lenne kitalálni: melyik népszerű Ray-Ban maradt ki eddig, aminek rendes neve is van, nem pedig csak cikkszáma? Hát persze, az Aviator Large (3025), ősi magyar szokás szerint ezüst kerettel, szürke üveggel (W0879). Ray-Ban-szinten drága, mert felfelé lóg ki a 30 ezerből: 32 ezer. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr943314989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mangalor 2011.10.20. 10:13:15

Mi a jó a szürke lencsében? Uncsi. Én a zöld és a barna lencsét kedvelem. Mondjuk, nekem nem volt még Ray-Ban-em (egyenlőre nem is lesz), szóval lehet, hogy valamit elszalasztok...

Eki 2011.10.20. 10:41:48

Kár, hogy a magyarságnak a legrondábbak tetszenek. :( Az utolsó még belefér.

Ronald 2011.10.20. 11:59:59

De most komolyan: ha nem lenne rajtuk az embléma - akkor tuti-biztos, hogy mindenki ledöbbenne, hogy "Ez igen, ez aztán szemüveg, a javából"?

Szerintem lószart. Van itt is egy-két modell, aminél pofásabbakat lehet látni néha a forgó stendereken, a balatonalmádi ajándékboltok előtt, a járdán.

Pl. a legutolsó drótkeretesen mi az akkora etwas - hogy spontán erekciót okozzon bárkinek is? (persze, nem a hölgyekre gondoltam).

Ugyan már - javarészt sznobéria az egész.
Már várom, hogy mikor jelenik meg a Guy-Rochelle-Mcinford-Benetini márkájú fa-fogpiszkáló... darabja 200 dollárért.
.

ChPh 2011.10.20. 12:42:18

Nekem a 6. van :D fekete 006/71, jó darab :)

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2011.10.20. 12:42:46

3183 nagyon tetszik, de széles a fejem ezért nem jó rám. nem tudom miért nem gyártják több méretben?
ezért lett maui jim big beach.

Mr.Treeger 2011.10.20. 12:43:34

Hát ennél többet vártam, a legtöbb tényleg elég 12 egy tucat típus. Ray Ban elég szürke lett, ha ezen szemüveg kínálatból indulunk ki. 2011/12-es trend egészen más.
És nem hogy nem műanyag, nem is acetát hanem több szarukeret is feltűnt idén a kínálatokban.

HoNeYBiRD 2011.10.20. 12:44:31

nemtom ica, de nálam a raybanek törnek mintha muszáj lenne, 2-őt fárasztottam el eddig, egyszerűen gyengék voltak + 1 persolt (a mai napig nem tudom hogy törött el), pár napja megint persolt vettem 2953-s: www.joylot.com/afullsize_thumbs/630008571.jpg

aki nem ismerné a márkát - nem hinném hogy sokan vannak ilyenek itt - de azért elmondanám, hogy kb. hasonló árfekvésben kapható mint a rayban (30-40E HUF), minőségre viszont sokkal jobb, strapabíróbb, persze az se utolsó szempont, hogy jó eséllyel nem találkozol percenként magaddal szembe, mintha rayban wayfarert vagy aviatort húzol

4hnwBToH 2011.10.20. 13:05:48

Egész biztos, hogy a kínai Aviator a legnépszerűbb modell (lefelé lóg ki a 2 ezerből).

Ronald 2011.10.20. 13:18:28

@4hnwBToH:

Szerintem ha 10 darabot veszel, akkor "felfelé fog kilógni az 1 ezerből".

Mekkora faszság - Uramatyám. 30-40 ezret adni egy ilyen ótvar szemüvegért?

A múlt héten vettem egy varrógépet - 24 programos, digitális kijelzésűt - újat, garanciásat - 30 ezerért.

Belenéztem - hát van benne 1.500 darab preciziós mechanikai alkatrész, elektromosság, motor+elektronika, fasza műanyag ház, tartozékok, minden.

Hogy a pi..xelbe lehet összehasonlítani egy ilyennek a műszaki tartalmát egy gagyi, féldekás, műanyag-szemüveggel - ugyanannyiért ?

Ész megáll.
.

HoNeYBiRD 2011.10.20. 13:28:38

@Ronald: van aki a varrógépekre gerjed, van aki a szemüvegekre...

én például 1 Ft-ot nem adnék varrógépért, azon egyszerű oknál fogva mert nincs rá szükségem, hiába van benne "1.500 darab preciziós mechanikai alkatrész, elektromosság, motor+elektronika, fasza műanyag ház, tartozékok, minden."

napszemüveg meg köll, mert véd, mert öltöztet satöbbisatöbbi :P

Nem Penny hajója 2011.10.20. 13:47:34

Kicsit OFF, de ahogy látom vannak itt szakértők. Szóval, vettem múlt héten egy márkás polarizált napszemüveget.
Ez az első polarizált napszemüvegem, kifejezetten vezetéshez vettem. Viszont olyankor, amikor szembe süt a Nap, akkor olyan furcsa, "füstös" lesz benne a látkép. Ez a polarizált szemüvegek sajátossága, vagy szart vettem és tiporjam meg?

Mostly Harmless 2011.10.20. 14:04:27

egyszer írhatnál már a Rudy Projectről is.

1kutya 2011.10.20. 14:22:18

"Igazából kicsit rákívántam. Az első adandó alkalommal felpróbálnám."

a Katie Price-t?:-DDD

Jokerpofa 2011.10.20. 15:04:07

@Nem Penny hajója: ha megtiprod, nem csak füstös lesz, de eláll majd a füleden és az orrodon is..

Dersu Uzala · https://www.youtube.com/watch?v=ct_7VNF0_jQ 2011.10.20. 16:47:24

Wayfarer forever. Bár asszem csak egy embert láttam akinek jól állt. Jack Nicholsonnak

Dersu Uzala · https://www.youtube.com/watch?v=ct_7VNF0_jQ 2011.10.20. 16:52:48

Bocs Jake és Elwood Blues is "fessen festett" benne. Ez már három, de ez a max.

96A 2011.10.20. 17:42:59

@Mr.Treeger: Ne ebből a kínálatból indulj ki! Ez a Magyarországon legnépszerűbb Ray Ban típusok listája. Hű tükörképe a magyar vásárlók ízlésvilágának... Vannak ennél izgalmasabb modelljei is, csak hát ugye mi megy itt?: "Márkajelzés elég nagy méretben van rajta? Óccsó-e eléggé? Na akkor vegyük csak meg hamar!"

Johnny Bravo 2011.10.20. 19:33:16

Szerintem is mindenki hülye, aki arra költi a pénzét, amire akarja. És az az okos, aki fikáz valamit, amit még csak meg sem fogott. Azért kerül ennyibe, mert nem egy ótvar szar műanyag lencse van benne, hanem optikai ÜVEG (pl. aviator), meg ki van találva, hogy mégsem nehéz, meg kényelmes, meg jól véd. És azon kívül, hogy üveg a lencséje, olyan meglepően jó "átnézni" rajta. Van összehasonlítási alapom, Oakley az előd.

Johnny Bravo 2011.10.20. 19:37:21

És mielőtt megkapnám, hogy márkabuzi vagyok, meg tömegcikket veszek: nem Ray Bant akartam, hanem egy jó napgépet, ami kényelmes, elég nagy, hogy ne jöjjön be körbe fény. És ez olyan. És miért is vagyok én hülye, mert más a preferenciám, mint a varrógép/kocsi/cipő/stb?

Winkler Róbert 2011.10.20. 20:51:31

@Nem Penny hajója: A polárszűrős szemüvegek nálam is így viselkednek. Igazából horgászoknak, vagy nem tudom, kinek való igazából. LCD-kijelzőket is gyakran nem látni vele, ami autóban szívás. Szóval ez vele jár. Viszont ha autót veszel, polárszűrős napszemüvegben néha egész meglepően látni a különbséget a fényezett és az eredeti elemek között, amit szabad szemmel kevésbé.

bacondesign 2011.10.20. 23:51:34

Lehet márkabuzizni, de tényleg korrekt, jó minőségű szemüvegek ezek, amennyiben eredetiek. 3212-m van, nagyon szeretem.

SZATOM 2011.10.21. 01:22:05

igen, a 9-es formaterve akár még bátornak is nevezhető ray-ban szinten, de sajnos nekem nem áll jól. A szögletesek pedig túlságosan egybeforrtak a merev öltönyös fazonokkal nálunk. Személyes kedvencem ez a kerek filigrán: stylebust.com/wp-content/uploads/2011/05/Ray-Ban-small-round-john-lennon-glasses.png
Mindig aljasnak és erősnek érzem magam, ha rajtam van, kár, hogy kék lencsével nem találtam belőle.

96A 2011.10.21. 06:22:42

@Winkler Róbert: A műszálas öltönyöket is frankón ki lehet vele szűrni. Érdekes barnás-bordó színben virít az amúgy fekete szövet. Secc-pecc le lehet venni a hamisított cuccot.

Káposztakukac 2011.10.23. 23:40:41

enyje, mi ez a nagy wayfarer ellenesség itt? egyébként én is egy aviator büszke tulaja vagyok (többek között), és tényleg nagyon minőségi darab.

Pompiere 2011.10.24. 14:12:18

Nem tudom ki hogy van van vele, de nem biztos, hogy valaki sznobériából vesz ilyen napszemüveget. A szemem nap elleni védelmét már középiskolás korom óta fontosnak tartottam. És ezek a szemüvegek bizony nem valami vásári gagyik. Én már a másodikat Ray Ban-emet nyüstölöm. Az első egy 18 évig használt Aviator volt, rugós szárral. Mostanra már megkopott kicsit, meg az üvege is karcos, de a kemény tokban azért remekül bírta a megpróbáltatásokat. A legújabb szerzeményem egy RB3138-as ami ugyanúgy néz ki mint a régi, csak nem rugós a szár. De ez - már most látom, - hogy nem lesz olyan tartós mint az első. A tokja egy vacak, már több helyen is el van repedve. Nem véletlenül: olasz gyártmány. Egyébként aki sokallja az árát, az vegye meg Amerikából. Onnan feléből kijön és vám sincs rajta mert "gift"-ként adják fel. Amennyiért itthon árulják, annyiért én sem venném meg.

Deuce Bigalow 2011.10.24. 15:00:27

@Nem Penny hajója: a polarizált lencsék nem kifejezetten autóvezetéshez valók, leginkább a vízi sportot űzőknek szokták ajánlani, ui. csak ezek a lencsék szűrik meg a vízfelszínről visszaverődő UV sugárzást. mindenesetre a polarized standokon szokott lenni egy kép, amit megtudsz nézni polarized lencsével és simával is, hogy lásd a különbséget, és elég meggyőző.

jog-ász 2011.10.24. 17:56:31

nekem 3445ös van, barna kerettel barna lencsével és dioptriásat kellett csináltatnom vezetéshez, szerintem nagyon szép.

töröltprofil (törölt) 2011.10.28. 14:22:14

Nekem egy 3138as modellem van. Nagyon szeretem. Pehelykönnyű. A szó szoros értelmében meg sem érzem ha a fejemen van. Talán a legkényelmesebb Ray Ban.
Van még egy Aviatorom is. Az apám adta nekem még régebben,mert nem kellett neki. Mivel ő is vett egy 3183ast :D. De amúgy egy igazi kincs. Nagyon régi darab.
20 éves. Arany keret, zöld lencse. A felirat nem kopott el így biztosan eredeti. És bele van gravírozva hogy RAY BAN USA. Szóval még az előtt készült, hogy a luxotica vagy mi a fene megvette a Ray bant.
Amúgy rövid ideig hordtam. Oldalról bevilágított a nap, szinte fájt a fejem tőle. És mivel a lencséi üvegből vannak eléggé nehéz. Mindig lecsúszik az orromon.

töröltprofil (törölt) 2011.10.28. 14:38:56

Amúgy a Ray Baneknél az a titok,hogy jól körül kell nézni. Mert szerintem pont a leggagyibbak vannak agyonreklámozva. A legjobbak a polc alján vannak ;)
Mint például ez a modell:
cdn101.iofferphoto.com/img/item/102/858/125/Rvq5.jpg

LCD 2011.12.16. 15:01:27

Két Ray Ban-om ,van egy 3183 és egy 3190. A 3183-at épp tegnap vettem a Sugárban, kemény 20790 Ft-ért, SZVSZ kifejezetten kihagyhatatlan vétel volt. Miközben tetszenek az acetát keretek is (RB, Persol etc), magamon nem szeretnék, sokkal inkább a könnyű keretek, vagy keret nélküli darabok...mostanában gondolkodom egy Silhouette Icon beszerzésén:

www.silhouette.com/hu/en/sunglasses/icon-8654/8654/6200

techdeck 2012.02.03. 23:11:01

Sziasztok!
Hol tudok Magyarországon ilyen szemüveget venni?
Nem Ray Ban kell, hanem stílusra legyen ilyen!

misterspex.de/sonnenbrillen/ray-ban-clubmaster-rb-3016-w0365-4900_f6401816.html

Kösziii!
süti beállítások módosítása