napszemüveg

Kamu Ray-Ban messziről

2012. január 09. - Winkler Róbert

Eszti nemrég jött meg Thaiföldi nyaralásából. A szín az alap, a Facebookról pedig arról is értesültem, hogy a légiközlekedés a család öt bőröndjét keverte el út közben. Nekem persze a napszemüvege szúrt szemet: aviator fazon, de a felső része sokkal szélesebb. És persze kék üveggel: meg is dicsértem Esztit, hogy követi a napszemüveg-trendeket, és jó időben felkészült a kék lencsék 2012-es térhódítására.

 

 

Eszti persze nem kertelt sokat: fogalma sem volt, hogy a kék üveg menő, vagy menő lesz, csak Thaiföldön elkerülhetetlenül lerohanják az embert a hamis termékekkel, úgyhogy ő végül kettőt vett, egyet kék, egyet rózsaszín lencsével. Harsány követelésemre harmadnap behozta mindkettőt, egyébként hétszáz forintnak megfelelő thai fabatkáért vette őket, felére lealkudva.

Nincs ilyenkor szezonja a napszemüvegnek, de Eszti közérzetjavító jelleggel a munkahelyi beltérben is hordja. Ki is próbáltam, és haljak meg: igaza van! A rózsaszín és ez a kék nem sötétít, vagy csak alig, viszont ez a színezés jól esik a téli szürkeségben.

Na de milyenek a szemüvegek, minőségi szempontból? Nagyjából, amit az áruk indokol. Akkora különbség persze nincs, hiszen ezekben nincs a szállítás, az áfa, a kis- és nagykereskedelmi árrés pedig összesen annyi, mint egy havi éhbér fele, elosztva annyival, ahány napos az aktuális hónap.

Nincs benne az árban az sem, hogy fizetni kell a hollywoodi producereknek a termékelhelyezésért, nem kap pénzt a jól menő formatervező, és természetesen senki sem fizet jövedelemadót és társadalombiztosítást. De még így is marad elég drámai minőség-különbség. Ránézésre nem rossz, a lencsén ott a Ray-Ban felirat is, de ha már megmozdítjuk valamelyik szárat, átjár minket a rettenetes hitványság érzete.

Eszti két thai aviátora azonban csak a kezdet: mint kiderült, Margó a Velvettől ugyancsak diszponál néhány hamis Ray-Ban felett, de ő a Wayfarerre állt rá. Eddig háromnál tart, igaz, a harmadik, a leopárd új: Eszti hozta ezt is a thai-októl. Nem vagyok egy nagy Wayfarer-guru, de Margó szerint a thai hamisítvány annyival profibb, mint a vietnámiak, hogy a szár Ray-Ban felirata közelebb van a kerethez.

Kézbe véve természetesen mindegyik kicsivel a bármelyik magyar vasútállomás mellett árult névtelen napszemüvegek minősége körül jár, vagy azok alatt van valamivel. A formát most ne vizsgáljuk, hiszen azt ismerjük, a Ray-Ban elég komolyan bevezette a piacra, sokaknak jól is áll. Ennél többet nem várunk tőle, és ne is várjunk, mert a részletek már a rettenetes határesete, ha valaki érzékeny a finomságokra és a minőségre.

 

Ezeket viszont arra használjuk, hogy elveszítjük, ráülünk, beleejtjük a tengerbe és nem fáj, ezt a funkciót tökéletesen el is látja. Ha nem vesztenénk el, mert vigyázunk rá, de úgy, hogy - mint Margó, igen dicséretesen - kemény tokban tartjuk, hamar utoléri az elmúlás.

És persze lehetnek vidám pillanataink a hamis Ray-Banesek klubjában, amikor összehasonlítjuk, kién van egyáltalán cikkszám, melyikre írták, hogy Made In USA, elvégre Kambodzsáig nem biztos, hogy eljutott az információ, mely szerint a Ray-Ban olasz termék.

 

A hamis napszemüvegeket így ebben a formában elfogadhatónak is tartom: hamis napszemüvegért és óráért mindenkinek kelljen utazni legalább ekkorát. Hiszen ha ezeket be lehetne hozni, beleállna a földbe az összes optika, és egy éven belül semmi mást nem lehetne kapni, mint ezt a borzalmas fost.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr733523875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alwares 2012.01.09. 10:33:17

Nem olyan vészes cuccok ezek. Az ebay tele van velük. Éppen nem volt napszemüvegem, meg pénzem se így mondtam, üsse kő, 10-20 dolláros kategória, biztos hogy hamisítvány (még lopottan se kapni ennyiért), de nézzük meg. Túl nagy anyagi kár nem érhet.
A kamu-Aviátor túlélte a nyarat, mint napszemüveg, funkcióját ellátta és még jól is néz ki.
A minőségérzet nagyjából a 0-hoz közelít, de vettem én itthon már 10-15 ezerért sokkal trágyább, gányolt cuccokat is.
Az biztos, hogy míg nem lesz pénzem eredetire (pedig de szeretnék) addig maradnak ezek.
Amúgy az enyémen van sorozatszám és Made in Italy felirat. Nagyon ügyes kis kopírozás. Talán még egy eredetihez is hozzájutottak a szorgos kínai kezek mikor ezt tervezték.

mizie 2012.01.09. 10:54:00

Arra azért ne vegyél mérget, hogy nincs tele a hazai pia ezekkel a fake cuccokkal. csak keress rá Vaterán és a kb 2000 találat 90%-a hamis. De elég az utca emberét megnézni, hogy lásd, mennyire elterjed. Sosem értettem, aki nem akar/tud ennyit költeni egy RB-re, miért vesz hamisat, akkormár ezerszer egy Polaroid...

Marco Soprano 2012.01.09. 11:11:52

Szerintem meg pont, hogy keves embernek all jol. Nekem sem, ezert sem vettem meg soha Ray-Bant. Viszont lattam mar Ray-Bent - ige e-vel irva -, nagyszeru, nem?

GGG77 2012.01.09. 11:23:37

Wayfarer rengeteg emberen ott van, de kb 10-ből 3-nak áll jól.
Érdekes, az Aviatornál már sokkal jobb az arány, kevesebb olyan ember erőlteti, akinek amúgy nem jó.

Semmi bajom egyébként a nagyon olcsó napszemüvegekkel, csak ne legyen rajta semmilyen márka, vagy logo. A no name, legyen no name. :)

2012.01.09. 11:51:50

Én görögbe' újítottam nyáron egy Oakley-kamut (kemény öt juróért), bicajozni tök jó, szoros, meg takar minden irányból, és nem is randa, a felirat már lekopott róla, így teljesen rendben van:)

Wannabe 2012.01.09. 11:51:55

A szem számára milyenek ezek? Optikai minőség, uv szűrés, torzítás? Vagy ez nem szempont, csak a külcsín?

Laceeka82 2012.01.09. 11:58:23

Csak éppen az eredeti Ray Ban szemüvegekben torzitásmentes lencsék vannak, plusz védi is a szemet nyáron...Ezért én beruháztam eredetire, plusz egy Oakley-ra is. Nem azért, mert olyan sok pénzem lenne, hanem mert a szemem az egyik legféltettebb testrészem :D És a gagyi napszemüvegekhez képest látható és érezhető a különbség, amikor eredetiben sasolod a világot.....(és nem az érzésről beszélek, hogy eredeti van rajtam, mert azt lesz.rnám, hanem hogy ezeket kutatások, fejlesztések után gyártják minőségi lencsék felhasználásával, nem pedig egy méretre vágott szinezett olcsó plexidarab Ray-Ban felirattal, amibe ha belenézel, olyan mint ha átváltottál volna 4:3 képarányra..... XD XD XD )

is 2012.01.09. 12:15:28

zoknit mennyiért veszel? 2300Ft/pár, vagy 990-ért 5 pár? ha a második, akkor bizony támogatod azt, hogy ilyen fosok legyenek itt. lásd még a kínai nélkül élést (HJ?).

Dr.Beverneki 2012.01.09. 12:24:34

@Laceeka82: Mennyire igazad van.Nem a szemünkön kellene spórolni!

_karmapolice_ 2012.01.09. 13:48:46

@Laceeka82:
@Bess a Rush:
+1
Én se vennék (pláne nyárra) nem UV-szűrős vacak lencsés napszemüveget, de úgy látszik, kisebbségben vagyunk. Kár.
Amúgy jól látom, hogy a kék aviator már most tök ferde? Esztike nemrég jött meg, ergo nepszemüveg egy hónapig SE bírta. Tényleg jó vétel volt...

Mr.Treeger 2012.01.09. 14:10:58

már megint ez a hülye kék lencse. Majd mindenkin ez lesz, és majd csodálkoznak, hogy sivár a világ.

És inkább ne legyen szemüvege az embernek, mint hamis "UV" szűrős.

Winkler Róbert 2012.01.09. 14:14:55

@Mr.Treeger: Én igazából kezdem kívánni a kék lencsét. Télire, ha nem süt a nap, szerintem jó. Meg beltérbe, ha már mindent meguntunk. A kéket, és a 3460-as Ray-Ban tükrös szürkéjét.

kisaaa 2012.01.09. 14:59:41

nekem van kékes/szürke raybanem, tényleg depisebb tőle mindenki. most rendelek épp egy 649es persolt, mégis kék üveggel. túl jól néz ki úgy

Mr.Treeger 2012.01.09. 17:45:43

@Winkler Róbert:
télen még talán elmegy, de akkor az tartana vissza, hogy mindenkin az van, mint most a Wayfarer láz.

Carrera 2012-es poszt nem lesz véletlen? pont azt vennék tavaszra:)

kisaaa 2012.01.09. 18:04:16

carrera írásra én is vágyok, plusz tom fordra, meg amit az orange optika árul, abból mindre

Zsírfeka 2012.01.09. 21:18:22

én pl kék lencséből csak minőségit vennék, rettenetesen el tudja torzítani a külvilág színeit

a ray-ban elferdülése akár egy nap is előfordulhat, ha ráül stb. olyan, mint új autónál a defekt :)

amúgy már kézbe véve is érezhető a kamu, rendkívül könnyű műanyagból van, többnyire anyagában színezett, sorjás öntés, lencsék élénél összenyomod, és recseg-ropog a kezed alatt
ilyen egy ray-ban vagy persol esetében nem fordulhat elő
plusz a ray-ban felirat beleégetése a szárba...hát az is minőségi :D
továbbá megfigyeltem, ha x vagy q van a sorszámban, bármi is legyen az, akkor sokszor kínai termékkel állhatunk szemben, nem tudom miért vn ez így...esetleg még w is elő szokott fordulni
furcsák ezek a kínaiak
amúgy az ilyen szemcsiket vigyétek el egy UV mérésre
hajráfnak tökéletesek, szemüvegnek...nem mind. a rózsaszín lencse az akkor volt divat, amikor anastacia volt a slágerlisták élén :D

Winkler Róbert 2012.01.09. 21:25:48

@kisaaa: Ezzel én is így vagyok, lassan kitúrom, ki forgalmazza nálunk a Tom Fordot és a Carrerát.

kisaaa 2012.01.09. 21:34:08

@Winkler Róbert: az optic worldben eddig mindenhol láttam tom fordokat

_karmapolice_ 2012.01.09. 23:20:41

@Winkler Róbert:
mondjátok meg Esztikének, hogy az aviator nem áll jól neki, túlságosan meghosszítja az orrát, ami egy ilyen alacsonyhomlokú lánynak kifejezetten hátrányos.

FOXMULDER 2012.01.10. 10:34:49

lehet csak az én véleményem, de a hamis Ray-Ban pont olyan érzéseket vált ki belőlem, mintha meglátnék valakin egy Retro illetve Saxoo napgépet.
szoval könyörgöm, mi a fos az a retro.

Sikonya Gyula 2012.01.25. 19:04:20

Megvizsgáltattam egyszer egy ebay-es "Ray-Ban"-t. Nem ment át az UV-teszten.

Mike0075 2012.05.14. 15:16:32

Na csak megtaláltam ezt a cikket. Én kíváncsiságból vettem egy fake 3025-ös Aviatort, egyik nap majd elviszem beméretni mert kíváncsi vagyok átmegy e az uv teszten. Bár állítólag ezek a pár száz forintos áruházi vackok is megkapják hozzá a tanúsítványt. Egyébként sok napszemüvegem volt, és a minőség tényleg nem jelent egyet a márkával. Példának okáért vettem egy 8 ezer forintos polaroid napszemüveget. Egy koncerten nekem jöttek és a mellényzsebemben lévő keret eltört. Elvittem a lencsét három optikushoz, de egyik se vállalta, hogy keretet készít, sőt az egyikük még szarrá is oltotta a lencsét,hogy mivel nagyon vékony ezért a nap tönkreteszi a védelmét pár hónap használat után, és ha jót akarok nem veszek többet. Őszintén szólva kevés a korrekt, jó minőségű szemüveg ami még tetszene is. Az oakley és a police típusai nekem nagyon nem jönnek be, a legtöbb egy műanyag rettenet. A kifinomult cuccok meg horror áron vannak- lásd ray ban. Bár a múltkor majdnem sikerült kifognom 20 ezer forintért akcióba, nagyon bánom, hogy lecsúsztam róla. Most a napszemuvegcenternel láttam legolcsóbban de ott is 30 ezerbe kerül. Talán egyszer megveszem :)))
süti beállítások módosítása