SPR 09Q
Az autóipar formatervezése úgy működik, hogy a fiatal dizájnerek gyerekkoruktól kezdve ontják magukból a futurisztkus, sportos holdkomp-szerű rajzokat. Ahogy felveszik őket egy-egy tényleges autógyár tervező részlegéhez, és jól dolgoznak, beszállhatnak egy-egy érdekes tanulmányautó tervezésébe, még különösebb tét nélkül. Aztán ahogy a tényleges autók tervezésének közelébe kerülnek, már 99%-ban unalmas formákat kénytelenek farigcsálni, a tanulmányautók pedig mennek a raktárba, vagy jó esetben a múzeumba.
SPR 09Q
Ami az autóiparban a tanulmányautó, az napszemüvegeben a Prada. Megtervezik a legdurvább fazonokat, de aztán az autóiparhoz képest éles fordulatot vesz a sztori: a Prada ezeket a dolgokat le is gyártja. Ahhoz képest nem is drága - mármint hogy minőségi, extrém, nagyon márkás és elég ritka. A műanyag az acetát, a fém alkatrészek szépen kidolgozottak, és időnként felbukkan valami, a feleslegességbe hajlóan extrém megoldás, mint például itt ez az orrtámasz. Hát ezekért is szeretjük a Pradát, legalábbis a nők, mert férfiaknak a Prada sajnos elég érdektelen napszemüvegeket gyárt.
SPR 09Q
A Pradánál már a cikkszámok is érdekesek: mivel az utolsó betű egyben az évjárat kódja, megengedhetik maguknak, hogy kétjegyű számokkal dolgozzanak. A fazonokra visszatérve a Prada napszemüvegei elég extrémek, de az idei felhozatal eleje még a szokásosnál is durvábbra sikerült, az alább látható 11Q például végképp úgy néz ki, mint egy nagyon ambíciózus, néhány éves garázscég terméke.
SPR 11Q
SPR 11Q
SPR 01Q
SPR 01Q
SPR 13Q
SPR 12Q