A Dolce&Gabbana napszemüvegeiről volt már szó itt korábban: Naomi Campbell próbálta fel az Animalier Collectiont mindenféle pszichedelikus színű párducbugyogóban. Most látom csak, hogy abban a posztban nem fogalmaztam éppen szabatosan, mert azt hittem, a Dolce&Gabbana és a D&G szinonim kifejezések, közben viszont nem. Az Animalier egy Dolce&Gabbana modellsorozat volt, amiről most lesz szó, az a divatház fiatalos (=olcsóbb, vagy legalábbis kevésbé drága) almárkája, abból is a 2011-12-es leosztás.
Miközben a Ray-Ban ezerrel nyomja a 60-as éveket, a D&G a sajtóanyag szerint 80-asok formáin kérődzik egy kicsit. Van némi ellentmondás abban, hogy a PR-részleg a 80-as éveket emlegeti, a D&G 3080-as cikkszámú szemüvege viszont a Ray-Ban két 60-as évekbeli modelljét, a Wayfarert és a Meteort koppintja egyszerre. (A Meteort egyébként most, a 2012-es szezonra hozza vissza a Ray-Ban, hamarosan prezentáljuk.)
Ez tehát a DG 3080, tisztességes acetát keretben, a színek közül fotózásra természetesen az elmebeteg verziót választottam, a betűleves amúgy is hungaricum. Ahhoz képest, hogy Dolce, meg Gabbana, igen szolid a branding, bár kukker nélkül is látni, hogy ez nem a nagy Dolce&Gabbana, hanem a fiatalos vonal. (Az öregesre ki van írva a teljes márkanév.)
A 3074-es hasonló cicafazon. Szerencsére ezen is messziről látszik, hogy acetátból épült - ebben a negyvenezres árosztályban (pontosabban 38+) gáz is lenne a plasztik, de tény, hogy márkanév ürügyén láttunk már olyat. A D&G viszont legalább minőségi, ha már egyszer drága, mert ennyiért még egy nyugat-európai célközönség-fiatalnak is a Holdon van egy napszemüveg. A 3074-es a 3080-ashoz hasonlóan inkább női, mint uniszex. Nem rossz, de nem dobtam tőle hátast.
Igazából már a poszt eleje óta azt a modellt akarom mutogatni, amire betegesen rágerjedtem, de a tantrikus szex az tantrikus szex, húzzuk egy kicsit az időt kedvencemmel, pontosabban női kedvencemmel. Az abroszbringa a D&G Picnic Collection része: mindenféle laza, majális-hangulatú ruha közé betervezték ezeket is. A 3064-es elég szépen reprezentálja a firmát: a Dolce&Gabbana alapvetően olyan extravagáns dolgokat tartalmaz, amiket még egy olasz transzvesztita is csak pár perc gondolkodás után vesz bele a ruhatárába. Ez a kockás szemüveg persze női, áldja meg a jóisten, aki vesz egy ilyet a csajának, hazánk minden apró közérzetjavító intézkedésre rászorul.
A 8082-es valószínűleg akkor jutott Domenico Dolce és Stefano Gabbana eszébe, amikor földközi-tengeri szigetükön meglátták, ahogy a kék tenger partján lázasan kupakol két levelibéka.
A végkifejlet, vagy inkább végítélet előtt jöjjön még egy női újdonság, a 6077-es. Szép-szép, jó-jó, vadorzó módon állhat bizonyos csajoknak, de sajnos én már türelmetlenül toporzékolok, hogy megmutathassam, miért adnám ki az idei napszemüveg-Nobelt. Szóval előtte fogadják szeretettel a diszkréten brandingelt D&G 6077-est szemből és oldalról. Ha alaposan megnézzük, ebben is van azért kakaó.
És most, hogy tele a nézőtér izgatott estélyis hölgyekkel és szmokingos urakkal, a műsorvezető kezdjen végre bénázni a borítékkal, hogy meglássuk, miért volt érdemes megszületnie a D&G főtervezőjének - szerintem. A 6086-os uniszex, mint a legtöbb aviator-fazon. Aviatora minden rendes vállalatnak van, nálam az a cég számít komolynak, ami ki is tud valamit hozni a kötelező feladatból, mint például Tom Ford a Pavlossal. Kedvencem tehát a 6086-os, ami egy egyszerű, fémkeretes aviator. Van arany, ezüst, és az angolul gunmetalnak hívott szín, amit nem tudom, hogy fordítunk magyarra, előre is köszönöm a segítséget. De a nagy okosság, ami amúgy jellemző húzás a Dolcére, hogy majdnem mindent egy kicsit túldizájnolnak, és attól lesz jó, szóval hogy a 6086-os tükrös.
De nem úgy telibe tükrös, ahogy a klasszik aviátor lenni szok', hanem áttetszően: gitárban ezt a színt hívják transparent red-nek, fakonzerválásban meg lazúrnak. Hogy napszemüvegben minek híjják, nem tudom, de kész vagyok tőle. Hol tükröződik, hol áttetszik, és azt hiszem, emberek kiakasztására maximálisan alkalmas. Felpróbáltam, nem is állt katasztrofálisan, még érlelem, remélem, majd elmúlik.