napszemüveg

Killy Technical Eyewear

2012. február 05. - Winkler Róbert

 

Mai betevő retrónk, és egyben titkos tippünk francia márka, a mi éghajlatunkon gyakorlatilag ismeretlen. Jól néz ki, és korának legkifinomultabb technikájú szerkezetei közé tartozott, de nálunk sose voltak sztárok a síelők. Jean-Claude Killy nevére ki kap a szívéhez?

 

 

Az 1968-as Grenoble-i téli olimpián mindenféle lesiklásokban három aranyérmet nyert Killy örömest adta a nevét napszemüvegmárkához, de kikötötte, hogy mindegyik modell biztonságosan hordható legyen síeléskor. 

 

Az enyhén carrerás fazonú napszemüvegeken a leírások szerint az orr-részben energiaelnyelő elem volt, illetve van, dupla rugók tartották a szárakat a fejen, és az a fémdarab a keret felső részén a frontális erőhatások ellen védő strukturális elem. Ráadásul a szárak nagyobb oldalerő hatására a sícipő kötéséhez hasonlóan leoldanak. Ezt később az Oakley is feltalálta: ha kipattan a szár, mert ráültünk, csak visszapattintjuk, ami sokkal jobb, mintha eltört vagy eldeformálódott volna az egész.
 

A Killy napszemüvegek kétféle üveggel készültek. Az Extreme Sun-t hóra, sivatagba vagy tengerre ajánlották - hol volt még az a specializáció, ami a mai gyártókat jellemzi a TAG Heuertől egészen a Nike-ig? A másik variáció az Intense Sun, ez való minden egyéb szabadtéri tevékenységhez, amit nem havon, sivatagban vagy tengeren űzünk. 

 

Minimum 600, de inkább 1200 dollár körül mennek a neten. Simán előfordulhat, hogy belebotlunk egy bolhapiacon, és az árusnak fogalma sincs, mekkora értéken ül. Az persze, hogy mi realizáljuk ezt a 600-1200 dollárt, elég valószínűtlen, hiszen a veteránszemüvegekkel foglalkozó webáruházakban rendszeresen kaphatók a karcmentes NOS (new old stock) termékek. Attól függetlenül ha látunk egy jó állapotút, ötezerért érdemes rápróbálkozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr263969612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Styxx 2012.02.06. 11:36:52

"Jean-Claude Killy nevére ki kap a szívéhez?" Jean-Claude Killy kereskedelmileg az alpesi sízés Steve Jobs+ Bill Gates-e. Ő csinált tömegsportot ebből az eszközigényes-, időjárás és földrajzi adottságfüggő, technikás rétegsportból. Továbbmegyek: ha nincs Killy, a snowboard is megmarad elszigetelt extrémsportnak, hiszen a tömegsízésre (tömeg)válasz. Egyik volt miniszterelnökünk nevelt lánya nemhogy versenyszerű boardos nem lett volna Killy nélkül, hanem egy hódeszkát látva a Sarka Kata-prototípus csak annyit kérdezett volna: "És ezt így hogy?"

Tiltsuk Bea 2012.02.06. 11:39:21

Ilyet csak sznobizmusból hord az ember. MENŐ mi???
Technológia és praktikusság szempontjából ma már értékelhetetlen, hiába a marketingduma, hiszen ezeket a fícsöröket már húsz éve tudta minden gagyi sportszemcsi is.

mangalor 2012.02.07. 09:34:19

@Tiltsuk Bea: perszehogy sznobizmusból is:) miért, miről szól az egész divatipar, a formatervezés, az egész mai világ? na, mondjuk a hozzászólásod is abszolút sznob, de nem baj az, főleg, ha te magad klasszisokkal jobb "fícsörökkel" rendelkező szemüveget gyártasz:)
Én sosem adnék ki 600dodót egy szemüvegért, konkrétan rágondolni is olyan, mintha a fogamat húznák, de azért még szeretem nézegetni a szép formákat. ennyi.
Killy úgy néz ki a képen, mint Plastic Man (csak neki fehérkeretes szemüvege volt:))

Mr.Treeger 2012.02.07. 11:13:27

Ebben a brandben nem vagyok jártas, síelni sem síelek.
De a kék keretes nagyon tetszik. 70-es évekbeli lehet.
A kékről ha már francia Gordini Renaultok jutottak eszembe.
Tovább gondolva egy Jean-Louis Tirtignant típusú fickó úgy 1978-ban egy kék Renualt Alpnie A310-el hajt Nizza és Cannes között, a rádióból Johnny Hallyday üvölt, bal kezében egy Gitanes parázslik, jobb kezét pedig Genevieve hosszú combjain pihenteti.
Olykor egy termékben van háttér történet is, mint egy Vuitton táskának vagy Hermés sálnak, nem kell azonnal sznobizmussal vádolni bárkit, mert egy termék iránt túlságosan elkötelezett.
És vannak menő dolgok, mint eme blog Ü betüjén pihenő 712-es Persol, mert azt tényleg a legmenőbb csávó hordta, sznobizmus ide vagy oda.

Zsírfeka 2012.02.18. 09:04:37

mi forgalmaztuk a 90-es években, borzasztó drága volt, de azért kelendő
nekem nem tetszett akkor sem :D
süti beállítások módosítása