Az új kollekció, vagyis napszemüveg, több színben és anyagból
A legolcsóbb módja a felsőbb kaszthoz tartozás kinyilvánításának, vagy legalábbis imitálásának, a drága cigaretta. Egy doboz drága cigi csak két-háromszáz forinttal kerül többe, mint a Szofi, cserébe keringési betegségeket okoz, legyilkolja az immunrendszert és büdös. Ilyesmiről nem kell tartanunk egy Bentley napszemüveg esetén, melyről most, a frankfurti autószalon idején adott ki sajtóanyagot a Bentley.
Érdekes arcú Mulsanne
Vezettem én már a drágábbik Bentleyt, tök jó, de a szemüveget sajnos nem láttam. Pedig akkor kipróbálhattam volna, valóban tökéletesen illik-e az autó napszemüvegtartójába – egyébként típushiba, amiért minimum fejeknek kéne hullani az autógyárak beltér-tervező részlegén, hogy az autók napszemüvegtartóiba semmilyen napszemüveget nem tudunk belepréselni – szerkezeti károsodás nélkül.
Szar, tavalyi Bentley
Az első Bentley napszemüveget a tavalyi párizsi autószalonon mutatták be, most szépen bővül a kollekció. Jó minőségért nem lehet szürreálisan sok pénzt elkérni. Ha azt vesszük, hogy egy Ray-Ban megáll 30-40 ezer forint között, egy Persol, amin azért érezni, hogy jobb minőség, mint a Ray-ban, 50 ezernél nem kerül többe, egy ultrakönnyű idiótaságokból épített pillekönnyű Tag Heuer se nagyon lépi át a 80 ezres határt, hogyan lesz egy Bentley napszemüveg 10 ezer dollár?
A Bentley-kollekció egyéb részei kulcstartótól laptop-tokig
Hát igen, a B-betűs embléma önmagában még nehezen indokolhatna egy kétmillió forint feletti árat, ezért is készülnek a szemüveg szárai 18 karátos aranyból. Oroszországban, vagy az Arab-félszigeten élnek páran olyanok, akiknek az arany túl proli, nekik ajánlja a cég a platina keretes Bentley napszemüveget, 45 ezer dollárért.
Felvágós tavalyi modell
A klasszikus teleshopos szabályok szerint ilyenkor adunk egy közelit Horst Fuchsról, aki elmondja, hogy ennyiért nemcsak a szemüveget kapjuk meg, hanem egy pár tartalék lencsét is. És ha gyorsan telefonál, ajándékba kap egy olyan tokot, ami ugyanabból a tehénbőrből készült, mint a Bentley ülései. A megrendelő választhat pinket, fehérre vagy sárgára színezett aranyat, és a bőrtokot is úgy választhatja meg, hogy menjen a Mulsanne bőrkárpitjához. A szárakon nem a cikkszám foglalja a helyet, hanem a gyártási sorszám.
A Bentley természetesen annak is örül, hogy bír saját V8-as motort gyártani, nem kell osztoznia az anyacég Volkswagen gépein, de optikusműhely sajnos még a Mulsanne-okat előállító híres drezdai üvegfalú gyárban sincs (kép alant). Így a projektre egy osztrák céggel, az Estede-del szerződtek le, legalábbis ezt írja a hivatalos sajtóanyag. Én azonban hiába túrtam a netet, semmit nem találtam sem az állítólag 1991-es alapítású Estede-ről, sem annak alapítójáról, Albrecht F. Rosenauerről. Lehet, hogy kamu az egész. Nem is veszek Bentley napszemüveget.