Jelentős, és jelentős árú termékeket forgalmazó divatházak gyakran jelentkeznek olcsóbb almárkával. Az ötlet filozófiailag és kereskedelmileg is jó, hiszen az alacsonyabb árkategóriával alapban többet lehet kaszálni. Bővül a vásárlókör, és ha valaki elégedett a termékkel, idővel sanszos, hogy a fővonalba tartozó drágább cikkekre is rákap.
A luxusiparban alapvető rákfene, hogy eleve az idősebbek engedhetik meg maguknak, és fokozatosan elöregszik, esetleg hosszú távon kihal a vevőkör. Ezért az olcsóbb almárkát szinte mindig fiatalokra pozicionálják. Ilyen a Hugo Bossnál a Boss Orange, az Armaninál pedig az Emporio Armani vagy az Armani Jeans. A Prada először a Prada Sportot csinálta meg, mint fiatalos kollekció, aztán jött a Linea Rossa, ami ruházati termékekben is létezik, és nem igazán tudom, miben különbözik a Sporttól, esetleg a kettő valójában egy-e. A sporthoz természetesen nem sok köze van az almárkának, hiszen egy balettcipő-féleségre még úgy-ahogy ráfoghatjuk,hogy sport, de egy magas sarkú, farmeranyagból készült női cipő már tényleg csak a tűsarkú futóversenyre izguló közösségben kelthet sportos asszociációkat.
Prada Sport SPS01L
Magyarországon már sok helyen, rendes optikákban látni Prada Sport, avagy Linea Rossa napszemüvegeket, de az elsőt Uj Péteren láttam, aki abból az alkalomból mutatta be nekem, hogy ez élete legdrágább napszemüvege. A drágaság abból adódott, hogy Marbella belvárosában vásárolta, és pillanatnyi elmezavarban azt hitte, száz euróba kerül, de csak a vásárlás után tudatosult benne, hogy valójában kétszáz.
Az Index múlt héten távozott, új kihívásokat kereső főszerkesztője a Napszemüveg Blog kérdésére elmondta, hogy jó ez a Prada, kényelmes, az üvege oké, továbbá biztos azért sport, mert vannak benne - konkrétan a keret felső részében - légcsatornák, melyek alighanem sízés közben tudnak nagyszerűen páramentesíteni. Dizájnban pedig nagy előnye, hogy miközben Prada, és a kis piros csík, a linea rossa miatt láthatóan Prada, mentes a divatház által preferált cigánylagzis hangulatú gigalogós brandingtől.
Ha már így összefutottunk, feltettem a kötelező kérdést Uj Péter fennállása top 10 napszemüvegéről, de a búcsúbuli forgatagában csak egyetlen topot tudott megnevezni, a négyezervalahányas Ray-Bant. A későbbiekben azért kitúrta, hogy a 90-es évek thrash metál divatjára emlékeztető 4026-os volt fennállása kedvenc napszemüvege.
Uj Péternek a Napszemüveg Blog szerkesztősége ezúton kíván további nagyszerű kihívásokat, és előnyös áron hozzáférhető dizájner-napszemüvegeket.