Björn Dunkerbeck a világ egyik leghíresebb szörföse, 1988 és 1994 között több számban is világbajnok volt. A napszemüveg-kollekciója viszont tipikusan az ezt azért nem kellett volna-kategória.
Nem érdekes, minőségileg sem kelt jó benyomást. Mint egy házi feladat, amit kiosztani sem volt jó, megcsinálni meg végképp egy fájdalom. És eredetibbnek sem tűnik, mint egy elnöki doktori. Dunkerbeck apai ágon holland, anyai ágon dán, ő a Kanári-szigeteken nőtt fel és tanult meg szörfözni, a napszemüvegei pedig alighanem Kínából származnak. Óriási ötlet volt a kollekciót egy szörfdeszkán kiállítani, de szomorú példa ez arra, mennyivel jobb lenne, ha valaki nem csak a sportmúltjából akarna megélni, de legalább egy kicsit érdekelné a divat és a formatervezés is.
Ed Hardynál nem igazán pörög a biznisz, csak a két Zorró szortírozza a kartonokat. Máshol bezzeg van érdeklődés: az olasz Vunetic egy nem létező problémára adott egy újabb megoldást. Ha persze én gondolom rosszul, nyugodtan igazítson ki az olvasó, de én valahogy úgy sejteném, hogy egy madzagos olvasószemüveget levetni és a nyakba akasztani, az már fel volt találva.
Ez volna tehát a Vunetic, ami csak kereteket gyárt, a dioptriás- és napszemüveglencséket a Zeisstől vásárolja. Honlapjukon elég sokszor tűnik fel a "luxury" kifejezés, ami már csak azért is szembetűnő, mert a vuneticeyewear.com-on gyakorlatilag nincs tartalom. A szóróanyagok pedig nagyjából a honlap, kinyomtatva, tehát sem árakat nem tudok, sem egyéb háttérinformációt.
A lényeg azért megvan: a Vunetic a 2012-es trend szerint savanyúcukor-színű, és az a lényege, hogy a szár - anyagában folyamatosan - megy át a tartópántba. Ha a szórakozott professzor le akarja venni, orrnyeregnél széthúzza, kétoldalt lelógatja, és már kész is. Hurrá? Hell yeah? Még nem tudom, mi erre a megfelelő reakció, de az biztos, hogy a mágnes valami brutálisan erős, a keret pedig törhetetlen. A hölgy legalábbis mindenfélét csinált vele, aztán a kezembe nyomta, hogy hajrá, és tényleg túlélte az acetátszerűen kellemes tapintású anyag.
A Furla csak két női Metal Lady-tribute napszemüveggel jelentkezett.
Az átlátszó, színes retró a Sting előadásában (cikkszáma egyébként SS6428). Az angol nevű cég olasz, a vállalati honlap is ezzel az egy kerettel indul, melyben egy férfi ordít a képen. A Sting 1985 óta létezik, a De Rigo Group része, és az agresszív, a sportos és a látványos szavakkal jellemzi kollekcióit. Acetát wayfarereik 30 ezer forint körül kaphatók. És jellemző, hogy a számomra teljesen érdektelen Carolina Herrera-vitrinbe véletlenül belebotlottam, de a Ray-Ban standját nem találtam, pedig az infiormációnál nyomtatott térképpel egészen a Persol szép, de érdektelen standjáig vitorláztam, ahol a jelölés szerint a Ray-Bannek is lenni kellett volna, de a persolos hostesseknek fogalmuk sem volt.
Időrendben már korábban sort kellett volna rájuk keríteni, mert gyakorlatilag ők voltak az első igen kellemes meglepetésem a MIDO-n, de azért meg se feledkeznék róluk: kérem ismerkedjenek meg a Hollywood Roger Clubbal. Ennyire friss céget ritkán látni, a HRC idei bejegyzésű, természetesen a kollekció is 2012-es.
Náluk nem lesz teli a nadrág, ha kamerát látnak, mint a carrerásoknál: az egyszálbélű kiscsaj azonnal pózba vágja magát, és közben elmeséli, mit jelent a cégnév. Hollywood, mert tényleg Los Angeles-i a cég. Roger, mint Jolly Roger, a kalózlobogó neve angolul - ezért is van a szemüvegeiken 18 karátos arany halálfej, mint logo. A klubot is megmagyarázta, de azt sajnos elfelejtettem.
A stílus elég könnyen azonosítható, ezt hívják Los Angeles-i utcai rock and roll-irányzatnak, ami virágkorát a 80-as években élte, a zászlót legmagasabban a Mötley Crüe hordozta, futott az L.A. Guns, és ha már Guns, a Guns N' Rosesben is volt belőle egy adag. Magyarországon ez mindig a szubkultúra szubkultúrája volt. Emlékszem, Budapesten valamikor a 90-es években volt a Jászai Mari tér közelében egy L.A. street style-ra szakosodott bolt, de nem sokáig élt meg abból, hogy vettem ott egy fekete pólót, amin egy fehér giccstőr volt látható.
A Hollywood Roger Club honlapja teszi igazán hihetővé, hogy vadonatúj a cég, mert a COLLECTION menüpont még üres. Legalább tudjuk, hogy Amerikában se megy minden olyan flottul, ahogy mi elképzeljük.
A HAND MADE japán gyártást jelent.
A MIDO a Napszemüveg Blogon
Gyűlnek a jobbnál jobb pojácák
Jézus segíts! Jönnek a kínaiak!
Dübörög az átlátszó, színes retró