Pierr Cardin beragadt a 60-as években. Az én fejemben amúgy is egy ódivatú brandnek tűnt, de ha most, mármint 2012-ben megnézzük a pierrecardin.com-ot, mintha egyenesen a fél évszázaddal ezelőtti cuccait árulná. És meg kell adni, a múlt század 60-as éveiben Cardin tényleg elég extrém volt.
Pierre Cardin dugóhúzónak öltöztetett modellekkel.
Hogy a fejemben miért tűnik ódivatúnak, elég egyszerű: a 80-as években a Pierre Cardin talán elsőként jelent meg Magyarországon a rendes, úgy értem, bolti forgalmazásban. Elsősorban ingek jöttek valamelyik magyar háziipari szövetkezettől, alighanem ugyanattól, amelyik a Gui Laroche emblémás ingeket gyártotta. Ez persze már jóval azután történt, hogy Pierre Cardin a 60-as években rájött volna, mennyire jó még az heute couture-termékeken is feltüntetni az emblémáját.
Cardin vonzódása a mértani formákhoz végigkísérte pályafutását. Tény, hogy előbb tanult építészetet, mint divattervezést, de attól még érdekes, hogy a különféle gömb, csonka gúla, és egyéb alakú ruhákat volt, aki megvegye. Mintha Cardint nem is igazán érdekelte volna a női test, mint olyan.
Egy Cardin-otthonka 1967-ből.
PC 8332
Pierre Cardin tudtommal soha nem tervezett napszemüveget, és az üzletág gyakorlatilag licencként került az erre szakosodott Safilo Grouphoz. Így különösen érdekes, hogy a divatháztól, és az alapítótól is független tervezők hogyan alkotnak olyasmit, ami illeszkedik a Cardin-univerzumba, de a Safilo-portfólió többi márkáját sem üti agyon.
PC 8332
Pierre Cardin vonzódását a geometriai formákhoz maga a P-embléma is szépen jelzi: eredetileg rafináltan egyszerű spirálban egymásba futó ívekből áll a betű, de napszemüveg szárán sem mutat rosszul a logo. De semmiképpen sem emlékeztet kutyakakára, mint példáául Van Damme Gargoyles-a.
A Pierre Cardin plakátmodellje, a PC 8370-as, ami azt jelenti, ez a kiemelt termék, és ezeket a posztereket küldik az optikákba:
PC 8370
PC 8370
PC 8372
PC 8372
PC 8372
PC 8359
PC 8359
PC 6149
PC 6149
PC61477
PC 61477