napszemüveg

Van Oakey 7500 forintért!

2014. október 01. - Winkler Róbert

untitled-2.jpg

Néhány poszttal korábban volt szó a Facebookon példátlan intenzitással hirdető kedvezményes Oakley-webáruházról. Egységesen 85%-os kedvezménnyel hirdetnek rengeteg Oakley-típust, és már ott nagyon büdös a dolog, hogy minden modelljük 49 993 forintról van leárazva 7500-ra, elvégre melyik rendes napszemüveg-típusnál van már egységár?

 

Megígértem, hogy ha a poszt eljut a 200 lájkig, feládozom magam, illetve 7500 forintot, és rendelek egyet. Nem is annyira azért, hogy meglássam, milyen a minőség, hanem hogy küldenek-e egyáltalán valamit azért a pénzért. A honlap kontakt menüpontja ugyanis gyakorlatilag nem tartalmaz kontaktot, a shop tehát leginkább egyfajta becsületkassza, csak itt nem az eladó a naiv, hanem a vevő. Halogattam, halogattam, hiszen egy ilyen szarért nekem 7500 forint nem kevés, hanem nagyon sok, de szerencsére épp mielőtt nekiduráltam magam, hogy ígéret szép szó, most már rendelek, MacPhisto kommentelőnk bejelentkezett, hogy az apukája merő jószándékból rendelt neki kettőt, kölcsönadja, és ne is siessek nagyon a visszaadással. Nem véletlenül szól a mondás: hol nagy a szükség, közel a segítség! 

untitled-13.jpg

 Nagyon nem Oakley-s dolog a külön mikroszálas törlőkendő. Nem vagyok szakjogász, de ezt az Okey-dolgot tényleg nem értem: ma már Kínában is csak fű alatt árulják a hamisítványokat, ez tehát ott sem legálisabb, mint mondjuk nálunk nem adni számlát, vagy cigarettát csempészni. Létezik ország, ahol a bíró megeszi, hogy erre igazából nem Oakley van írva, tehát nem is hamisítvány?

Az első érdekesség, hogy a valódi Oakleykkal ellentétben ezekhez nem puha, hanem kemény tok jár. Ez igazából termékfejlesztésnek is elmegy, mert továbbra is tartom: felháborító, hogy egy cég a +40 ezer forintos termékkategóriában nem ad kemény tokot. Na de a kínai változaton nem csak ez érdekes, hanem a felirat, közelről. Bizony, a betűtípus nagyjából stimmel, de a felirat nem Oakley, hanem Okey.

untitled-3.jpg

Okey-dokey!

untitled-14.jpg

A két, khm, Oakley közül a lila, a PitBoss a hangosabban csattanó kapufa. Nagyon játszótéri gyerekszemüveg-állagú, ráadásul ha megnézik a jobb (a képen bal oldali) lencséjét az orrnyereg felőli oldalon, a tükör, amit az Oakley iridiumnak hív, nem ér végig a lencsén. Meg ilyesmik. De az igazi poén, ami az Oakleykat ismerőknek talán nem is akkora döbbenet, most jön.

untitled-5_1.jpg

Egy valódi PitBoss így néz ki. És persze nem 48 ezerről árazzák le 7500 forintra, hanem 195-ről. Bizony, a PitBoss egy igen drága Oakley, még Amerikában is 600 dollár, pedig ott nem 27% az áfa. A PitBossban, mármint az eredetiben az a vicc, hogy a szürke titán betétekből mindig csak annyit gyártanak, amennyi megrendelés van. És hogy azért titán, mert, mint a honlapon írják, könnyű. Azt persze nem, hogy mennyire - hát kézbe véve nem nagyon. Vagyis nagyon nem. De nem is azért szeretik, hanem mert ilyen nyilván csak a pitbossnak van.

A másik Okey, a Hijinx még az Oakley-bolt személyzetének is elnyerte tetszését. Amíg kézbe nem vesszük, szinte hihető, főleg azoknak, akik nem Oakley-rajongók, és nem ismerik azokat a jellegzetességeket, amik már ránézésre is lebuktatják a terméket - ezekről kicsit később. Szóval, mint látvány, jó. Kézbe véve már borzalmas: a behajtott szárak hangosan kopogva lötyögnek, pedig a boldog tulajdonos még a matricát sem szedte le a lencséről, nemhogy hordta volna. 

untitled-8.jpg

 Csak poénból raktam rá a limited edition-emelvényre

Most, hogy megint felnéztem az oakley-hungary.com-ra, nem mondhatok mást: érdemes volt! Nézzék csak, milyen jó vásárlói visszajelzéseik vannak. Az egész jó angolsággal kommentelő spanyol sem rossz, meg az angolok és írek, akik az Oakley Hungarynál vásárolnak, de az igazi beszarás az utolsó név. John Carew, megvan? Focit kedvelik?

 

johncarew.jpg

Igen, John Carew! Még egy norvég utamon láttam élőben, amikor Trondheimben bementem a Rosenborg edzésére. Hamarosan Spanyolországba szerződött, és bár elég esetlenül bánik a labdával, ha jól emlékszem, spanyol gólkirály is lett. Na, hát ez az Oakley tökéletesen illeszkedik a fejére! Honnan vették ezek a Sárga-tenger kalózai a nevét, elképzelni nem tudom.

untitled-7.jpg

A kamu Hijinx-en az ikon az egyik érdekesség (így hívják Oakley-ul az oldalemblémát): ez a fajta bár létezett, de nagyon régen kihalt. A másik, az igazi csemege, hogy Oakley napszemüvegek lencséin nincs O betű, csak ha dioptriás (viszonylag sok Oakley kapható dipotriázva). Erről tehát történetesen már kép alapján meg lehet mondani, hogy hamis. Bár legegyszerűbb a múltkor lefektetett aranyszabály használata: 20 ezer forint alatt új Ray-Ban, Oakley, vagy egyéb kívánatos márka újonnan nem létezik. 

untitled-4.jpg

 Pitbossok szemtől szemben

 Sosem dolgoztam még Oakley-boltban, ezért az is új információ volt, hogy a csodálatos webshop néha a fazonok nevét sem találja el, bár már nem emlékszem, konkrétan milyen típusokat neveztek meg. Mindegy, a lényeg, hogy most láthattunk a sok kívánatos leárazott portékából kettőt, ezek (meg nyilván az áruk) alapján bízvást kijelenthető, hogy a többi is ilyen. Ha olcsó Oakley kell, talán az Ebay-en érdemes vadászni valami alig használtra egy nagyon pozitív értékelésű eladónál, mert 7500 forint ezekért a nyomorúságos korcsokért rettenetesen, fájdalmasan sok. Na de, ha már itt vagyunk, illetve nálam a két mesterdarab, és tudom, hogy a gagyi időnként jól szűri az UV-t, nézzük már meg ezeket is.

untitled-15.jpg

 Bevittem a Duna Plaza-béli Vision Expressbe, ahol szintén az igazi természettudományos kuriózumoknak kijáró tiszteletteljes érdeklődés fogadta. Bemérték: mindkettő tökéletesen szűri az UV-t. Ez a Napszemüveg Blog régi olvasóit nem éri meglepetésként, hiszen tudják: a polikarbonát alapvetően jó UV-szűrő, bár egy 10-20%-ot a hamisítóknak így is sikerül úgy összehozni, hogy ne szűrjék rendesen az ibolyántúli sugarakat. Ha bárkinek kételye van a saját bármilyen napszemüvegével, méresse be: fél perc, és ingyen van. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr636727965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

230e 2014.10.01. 16:12:41

Két dolog jutott az eszembe erről:
Volt egy nagyon jó Sorry kabátom snowboardozni vettem valamikor 97-97-ban. Szerettem, aztán valamiért elkezdett megjelenni a kínai koppintása, és egymillió példányban láttam viszont az utcán.

Na meg az hogy a valódi iridium lencsés polarizált Oakley 125 dollár körül jött ki 2003-ban egy USA leárazáson (mert ott aug. végén 50%-ra tolták), és így is szívtam a fogam hogy megvegyem-e. Rászántam magam, és nagyon jó volt benne sportolni, csak sajnos egy nyaraláson a tengervíz kikezdte a lencse széleit. (pedig figyeltem arra hogy lemossam).

Viszont egyiknél sem érdekelt az hogy kinek, mennyi van belőle. Arra amire vettem megfelelt. Ha valakinek megfelel egy ilyen szemüveg - amiben még megvakulni sem fog - akkor vegye meg. Viszont ha 8-10.000 körül szánnék napszemüvegre, akkor inkább vennék egy Polaroidot.

sznomen 2014.10.01. 16:35:56

Azt hiszem éppen a Dunaplázában mentem el a bolt előtt amikor az UV mérés történt. Ennyi hozzáfűznivalóm van ehhez a poszthoz, mert innentől OFF:
Segítséget szeretnék kérni. Hol lehet Budapesten Persol napszemüveget beszerezni? Körülbelül fél éve keresgélek sikertelenül. A netes rendeléssel is már kiegyeznék ha mondana valaki egy tutijó hazai eshop-ot.Én eddig csak ránézésre is tróger oldalakat találtam amiket inkább be se linkelek.

hdo 2014.10.01. 16:53:58

@sznomen: il bacio di stile andrássy út.

sznomen 2014.10.01. 18:01:54

Pár hónapja jártam ott, de hiába. Most megnéztem az oldalukat, nincs feltüntetve a márkakínálatban.

Winkler Róbert 2014.10.01. 18:14:20

@sznomen: Persolból a Mammutban, meg az Arénában található Optic World-ökben van elég sok, utóbbiban ingyenes a prkolás. Illetve Keszthelyen a Fehérvári Optika klasszikus Persol-lelőhely.

2014.10.01. 19:49:12

Ezen Oakley napszemüvegek utcai ára mondjuk Bangkokban 1500 Ft körül mozog. Ne sajnáljuk már a hasznot a jó magyar kereskedőtől.
Én is szoktam venni, ha arra felé járok, egy-két nyarat kibír. Az utcán pedig senki se mondja meg, hogy nem igazi, ha az UV-t pedig rendesen szűri, akkor nem értem mi a probléma.

Grasshopper 2014.10.01. 23:19:00

Azért a cikkiró tudhatná, hogy az a Pit Boss, amit a mamisitványhoz hasonlitott, az egy második generációs Pit Boss. Teljesen más, mint az első generációs ( ami megegyezik a Kinai másolattal, mind formában, mind méretben). Alakra is más a két szemüveg, iletve a második generációs Pit Bossnak a szárán, és a lencsebefogóknál, ahol az orrnyereggel érintkezik, gumirozott (az oakley Unobtanium-nak hívja) felületei vannak. Az első generációs Pit Boss még "ELITE" széria volt, amit a szögletes "ELITE" icon jelzett mindkét szárban, mig a második generáció már a sima kerek O icont használja (bár az Oakley ezt is elite-nek hivja...).
Mindkét Pit Boss széria 3 kombinációban volt elérhető, mégpedig:

Polished Black-VR28 Black Polarized,
Matte Black-Black Iridium Polarized,
Matte Rootber- Tungsten Iridium Polarized.

Illetve az első generációnak volt 3 limitált kiadása is:
Ducati Polished Red-VR28 Black Iridium Polarized,
Tron Polished Black-Black Iridium Polarized,
És a legritkább, az Indy 500 limited edition Matte Black-Black Iridium Polarized.
Ebből csak 100 db készült, és minden dobozban volt egy-egy darab az Indianapolis-i versenypálya hires vörös tégla célvonalának a tégláiból.

Első generáció: o-review.com/database_detail_model.php?ID=2899&table_name=glasses

Második generáció: o-review.com/database_detail_model.php?ID=3661&table_name=glasses

Andie 2014.10.02. 10:31:35

Esetleg érdemes lenne itt nem megállni, és továbbvinni az ügyet, bár tudom, ez ma, itt nálunk szélmalomharc.
Én tavaly vettem a Vaterán (mert a főoldalon elémtolta a hirdetést!!!) valami zebrafesön nevü picsától egy Oakley OilRiget 5000 ftért. Biztosított róla, hogy eredeti ókli, meg logó, meg ikon, meg eredeti tok, meg törlőkendő, minden! Én hüje, nem olvastam el a korábbi értékeléseit, csak azt látta, hogy 300 körüli pozitivja van.
Hát nemondjam, mit kaptam! A fenti napszemcsik első osztályú termékek ahhoz képest. A baloldali ikon kiesett a kibontás után. Az egész kb egy 200 ftos bazári céllövöldés szarra hajazott. Ezt meg is írtam neki, de persze leszart, meg még neki állt följebb. Aztán láttam, hogy már jó sokan reklamáltak nála, nemcsak szemüveg ügyben, hanem tablet és telefon esetén is.
Persze a vatera nem volt partner az elfogásában, feljelentésében, merhogy ők nem hivatottak egy termék eredetiségét vizsgálni, megkapták a %-ukat, énmeg dögöljek meg.

Tehát a lényeg: ami olcsó, az 99% hogy hamisítvány, kár 1 másodpercet is rá vesztegetni. Az ilyen üzletszerűen átverőket meg jól el kéne kapni.

anthonyhoppnincs (törölt) 2014.10.02. 13:04:32

1,5 éve a vision expression vettem egy Oakley-t pontos tipusat meg nem mondom most igy fejbol, polarizalt lencsevel 80% saleban 17 ezerert. inkabb vadaszok ilyen akciokat mint a neten rendeljek.. :)

termeloero 2014.12.10. 22:23:21

@Andie: De hát ez annyira nyilvánvaló: ingyen miért kapnál meg bármit is tömegével?
Hamisítványok még komoly kereskedőknél is megfordulnak olykor, de olyanok, h csak laboratóriumi anyagvizsgálat során derül ki a turpi.
Ezért se jó trendi tömegterméket választani, olyasmiért kell inkább rajongani, amit nem jut eszébe a kínainak hamisítani, mert kétséges, h bárki megvenné.
Egyébként sok cucc beszára a bruttó árnak 30-50%-a, tehát előfordulhatnak extrém árzuhanások és a "gyanúsan olcsó" szöveg párszor épp nem igaz.
Nekem is sikerült olyanokba beletrafálni, hogy 6% - 30% között vettem közvetlen a forgalmazótól szerintük beragadt cuccokat, 100e körüli értékben.
Eszembe nem jutott neppelni, egyszerűen nem bírtam otthagyni a katalógusból ismert tárgyakat, a fogyasztói őrület követelte a magáét és még akiknek ezt-azt továbbadtam, ők is gyanúsan méregették a portékát, hogy ez most miért 20ezer, 58 helyett? Igaz, vetődni kellett és kis hibaszázalékkal tudni a kb 120 féle cikk aktuális kisker árát. Másnapra az általam és kevés más emberke által hátrahagyott reszlit is szétkapkodták és tényleg csak a leárazva is túlárazott cuccok maradtak.
süti beállítások módosítása