A világ leghíresebb szcientológusa a világ legnézettebb akciófilmjei mellett arról is híres, legalábbis szakmai körökben, hogy valóságos két lábon járó napszemüveg-reklám. Már korai filmjeiben is meghatározó napszemüvegeket hordott, volt Wayfarer-mozija, de a Ray-Ban másik klasszikusának, az Aviatornak is külön filmet szentelt (Top Gun). Az utóbbi időben volt pár érdekes fordulata, egy Persol-mozi, vagy az előző Mission Impossible, ahol homokviharhoz gyorsan felvett egy Oakleyt - a lényeg, hogy mindig valamilyen Luxottica-termékben parádézott. Most meg nem.
A Brit Mirror tavaly nézhette meg a forgatást, tőlük loptam ezeket a képeket, melyeken L.G.R. ugyan nem látható, de érdekes, hogy Cruise civilben továbbra is hű a Ray-Ban-hez, hiszen egy Original Wayfarert hord. Másfelől amikor az M3-as BMW-vel csapat, illetve amikor felkészül a jelenetre, semmilyen napszemüveg nincs rajta, pedig Marokkóban aztán hét ágra süt a nap, de én Magyarországon is hamar befordulok, ha autóban nincs nálam napszemüveg.
L.G.R. Comoros a motoros jelenetben, rozsdamentes acél keret, CR39 lencsék
A Mission Impossible 5 olyasmi, mint az első négy, a formátum ki van találva, csak a kellékek változnak. A legtöbbet ezúttal minden bizonnyal a BMW fizetett, hiszen az autóparkban erősen túlreprezentált az M3-as és az új 7-es. De mi ez a kicsit carrerás, de azért határozottan más, 70-es évekbeli fazon a főszereplőn? Mi lenne, L.G.R.! Hát az meg mi a tököm? Mi más, mint a sok századik hülye nevű olasz márka, ahol a tulajnak nem volt jobb ötlete, mint a saját monogramja. Luca Gnecchi Ruscone. Luca egyszer Eritreában járt, ahol megtekintette Mussolini világuralmi törekvéseinek maradékát, a nagyszülei optikáját, melyben talált egy dobozt régi, 50-es évekbeli keretekkel. A későbbiekben annyian próbálták tőle ezeket elhiénázni, hogy kompromisszumos megoldásként inkább alapított egy új márkát, nagyjából a 250 és 500 euró közötti ársávban.
LGR Tripoli kígyóbőr borítással, ez már 500 ajró
Hogy csinálja ezt egy fisz-fasz kis olasz manufaktúra? Nem tudom, de nem ez az első hollywoodi megjelenésük. Kirsten Dunst a 2014-es Kétarcú január című filmben hordta az L.G.R. igen mutatós, 60-as évek-stílusú Alexrandria nevű modelljét. És ha valaki Lindsay Lohan-re és Eva Herzigovára is fel tudja adni a cuccait, az valamit mindenképpen jól csinál.
LGR Alexandria
Attól még, hogy mi nem hallottunk róla, az L.G.R. elég globális brand, Brazíliától Kanadáig vannak boltjaik, de már Ukrajnában is kapható. Bécsben a Mykita Haus árulja. Aki pedig akkora divatbubus, hogy rendszeresen olvas nyugati szájtokat, láthatta már a GQ-ban, a Guardian-ben, illetve sok olyan összeállításban, ahol a sztájliszt úgy érzi, akkor végezte el rendesen a melót, ha Ray-Bant, Persolt, Pradát, vagy egyéb, szélesebb körben ismert márkát ajánl.
Lawrence 400 euróért, de ezt a témát Armani tavaly sokkal jobban megcsinálta
Norton, mert Olaszországban már mindenki valami Gatsby-fazonban szaladgál
Cape Town, ez a jellegzetes L.G.R.-stílus
Calabar - az LGR előrelátóan több Gatsby-generációt is lekoppintott, vagy csak ők is ugyanonnan, a 20-as évekből inspirálódtak
Asmara
Keren 52
Madagascar