Találja meg a képen a napszemüveget!
Na jó, végem van. A Persol már kora tavasszal publikálta az őszi kollekció képeit, de akkor egyrészt még nem létezett blogunk, másrészt most van meg a magyarországi forgalmazás időpontja. A mintakollekció szeptemberben érkezik, gondolom, az Arena Pláza aljában található nagy optikában lehet majd végignyálazni. Képzett olvasóink tudják, mi fán terem a Persol, és hogy bár vannak női modelljei, a Persol alapvetően férfias márka. És nem különösebben fiatalos: a Persol célközönsége korban nagyjából ott kezdődik, ahol Pierce Brosnan járt James Bond-korában, vagy Steve McQueen, amikor a Thomas Crown ügyben hordta a 714-es Persolt. Ennyit elöljáróban.
A Roadsterekhez régies barna bőrtok jár
Élcelődtem már azon, hogy a Persol hagyományosan nem ad nevet a modelleknek, pedig egy terméknek nevet adni alapvetően jó. Amerikában hagyományosan értenek az eladáshoz, nem véletlen, hogy ott nem csak az autótípusoknak, de még az egyes automata váltóknak is adtak nevet, már az 1950-es években (Hydra-matic, stb.). A Persoloknak meg csak számuk van: a klasszikus kettősnek (714 és 649) háromjegyű, a többinek négy. Az új, kéttagú kollekciót viszont elnevezték. Yeah! Hogy hogyan?
Persol Roadster! YEAH, és még egyszer is YEAH!!!
Mondom, teljesen kész vagyok. A roadster hátsókerék-hajtású, kis nyitott sportautót jelent. Nem összetévesztendő a kabrióval, ami akár nagy, elsőkerekes tehén is lehet. A név önmagában még nem készített volna ki, a forma annál inkább. Még úgy is, hogy én hivatalból legalább egy-két havonta látok effajta dizájn-ideologizálást, amikor egy autógyártó kitalálja, hogy mondjuk az új Opel Corsát a cápák ihlették. Nem vicc, volt ilyen.
A Persol Roadstert pedig a XX. század elejének versenyautói. Hát igen, ez már csak így megy. Jobban hangzik, mint hogy csináljunk valami Wayfarer-félét, Persol-felfogásban. De azt mondom, nem bánom. Nekem mindkét Roadster tetszik, az uniszexként definiált, enyhén aviatorosan gömbölyített GT, és a férfimodellnek kategorizált, szögletesen wayfareresebb TF. Utóbbi neve egyben a szicíliai Targa Florio versenypályáé, amiről neveztek már el klasszikusokat, például a Porsche a targatetőt, ami az egyben kivehető fém- vagy üveglap tetős kabriókat jelenti.
Roadster GT, a gyártó szerint ez az uniszex
Nekem kép alapján a GT jön be jobban, de ha lehet, felpróbálom a TF-et is. Közvetlen környezetemet nyaggattam már a témával, és szinte mindenki túl csicsásnak találta a sok krómot. De mint tudjuk, a szárakon az csak a Meflecto-rugózás, másrészt mit lehet tenni, a roadsterek már csak ilyen krómos holmik. Engem pedig előre ver a víz, hogy fényre sötétedő napszemüvegem még sose volt, a Roadsterből viszont lesz ilyen változat.
A TF-et a Persol nőknek nem ajánlja