Nézzen a képre, és válaszoljon a kérdésre. Mi volt a Bulgari alapítójának foglalkozása?
a: cipőfelsőrész-készítő
b: költő
c: ékszerész
A legmeglepőbb helyeken bukkan fel egy-egy ékszer
A hivatalos logókon gyakran BVLGARI-nak írják a cég nevét. Mindez nem öncélú egyénieskedés, inkább tradíció, és némi csodálkozásomra a márkának semmi köze Bulgáriához. A Bulgarit ugyanis egy Sotirios Voulgaris nevű görög ékszerész alapította Epirusz városában. Ettől kezdve pedig mindenkit az az írásváltozat idegesít a legjobban, amelyik jól esik. A régi öregek emlékezhetnek például az egykori Rolls Frakció kongására, akit görög származásúként írtak Dzodzoglu Jorgosznak, Tzortzoglou Georghiosznak, meg még a jó ég tudja, minek. Ehhez képest a BVLGARI igazán semmiség.
Vajon a 6030B-ről miért jutnak eszembe a pornósztárok?
Voulgaris ékszerész Epiruszból előbb Korfura, majd Nápolyba költözött, ahonnan aztán 1884-ben Rómába vándorolt, ahol már cégszerűen, márkaként alapította meg üzletét. 1905-ben nyitotta meg a máig fő Bulgari-boltként szolgáló üzletet a via dei Condottin. Hamar népszerű lett a gazdagok között, elsősorban a klasszikus görög-római képzőművészetből építkező ékszerekkel - a BVLGARI felirat tipográfiája is a kövekbe vésett római szövegekre emlékeztet.
Egy ékszerész nem csak kövekkel dolgozik, tűzzománc is kell - 8078
Egy igen szolid férfi-modell - a 7010-esben van egy adag Aviator, de én egy kis Persol 649-est is felfedezni vélek benne.
8084 - az érme olyan fontos motívum a Bulgarinál, mint a Dolcénél az ocelot.
8091 - kicsit túlzásba vittük az ékszerészkedést?
8092B - Igazi ékszerész-manifesztum. A pillangó fazonú acetát keretnél érdekesebb a szár: a csuklónál behajtva két brilles jegygyűrűre válik ketté.
6051 - Barna átmenetes aviator-fazon érdekes aranyhíddal.
A cicaalkatú 8088B szemből inkább szép, mint érdekes.
Oldalról viszont inkább érdekes, mint szép.
A Bulgarinak az ad aktualitást, hogy a cég tavaly vesztette el önállóságát, amikor bekebelezte a francia LVMH konszern, ami felsorolhatatlan mennyiségű luxusmárkát tömörít a Hennessy konyaktól a Louis Vuittonon át a TAG Heueren keresztül a Sephora illatszer-láncig. A Bulgari nagyon sokáig tartott ki az ékszerészet mellett. Csak 1980-ban kezdtek órákat gyártani, a svájci Neuchatelben, de hogy mióta vannak Bulgari táskák, parfümök, és főleg napszemüvegek, azt nem tudtam kideríteni.
BV5021 - a Bulgari új aviatora, 250 euróért már van ilyen, és bár jól néz ki, és a minőségét sem illetheti kifogás, azért én azt mondom, a Bulgari napszemüvegeit inkább a női vonal miatt lehet szeretni.
Az 5021-es csontbetétének tisztításához külön kendőt adnak.
BV 5023, talán a legszebb férfi Bulgari, 270-300 euró között. Remélem, 2012-ben egyre több lesz a hasonlóan szép téglalap.
Az 5023-as többféle szárral kapható, ez a csontos.
A 6054 érdekessége, hogy a Bulgari kézitáskák zárjához hasonlóan pörgetni lehet a szárában azt a kis hengert.
Inverzben sem rossz
Talán, de ez a talán elég hangsúlyos, Leonardo Del Vecchio vette rá a Bulgari aktuális vezetőségét a napszemüveggyártásra. Del Vecchio a Forbes Magazine szerint Olaszország második leggazdagabb embere - Michele Ferrero és Silvio Berlusconi után. Érdekes lehet egy könyv az életéről, hiszen 1935-ben annyira szegény családba született, hogy apja halála miatt édesanyjának árvaházba kellett adnia, mert nem tudott neki enni adni. Onnan küzdötte fel magát odáig, hogy ma a Luxottica elnöke, és az ő nevéhez fűződik, hogy Giorgio Armani, vagy a Prada elkezdtek napszemüvegeket gyártani.
A 6059B már keményen a 400 euró feletti kategória - az egyik plázában 150 ezer forintért láttam ilyet. Talán ez testesíti meg legjobban a Bulgari napszemüvegeinek lényegét: egyetlen darabnak nem jó. Ez olyan, mint egy Ferrari. Illetve nem is Ferrari, mert az még egészen használható a hétköznapokban - legyen inkább Ariel Atom, vagy KTM X-Bow. Nem ezzel megyünk bevásárolni, de az egész hónapot bearanyozza, ha néha-néha valamihez elsüthetjük. Lelkes Bulgari-rajongó lettem, nem tagadom.