Azt írja a Glamour.com, hogy világszerte geometrikus vonalvezetésű napszemüvegeket látni a kifutókon. Ahogy most így körülnézek a nagyvilágban, úgy látom, én leszek az utolsó, aki vitába száll a Glamour.commal, hiszen a kifutók világának igen kevés figyelmet szentelek. Az már nekem magas is, meg sok is. Nem tagadom, Tommy Ton képgalériáit végigkattintgatom az aktuális pojácafesztről, de kifutót akkor látok, amikor a hátam közepét.
Az American Apparel viszont rémlik: van egy Bécsben is, a Mariahilferen. Egyszer vettem a fáradságot, hogy utánanézzek, mi az ördög ez, mert ahogy láttam, elsősorban női cuccaik vannak, és viszonylag disztingvált megjelenésű hölgyek szoktak odabent parndorfi zsákmánylázzal túrni. A ruháik pedig nekem jellegtelennek, vagy legalábbis visszafogottnak és egyszerűnek tűntek, és annyira márkázatlanok, hogy az már feltűnő. Tehát nekem első blikkre olyan volt az American Apparel, mint a bivalybasznádi kínai bolt, csak minden nagyon jó minőségű, és nincsenek a pólókon strasszok és debil grafikák.
Most pedig elém sodort az internet néhány American Apparel napszemüveget. Az eredetit, amibe belebotlottam, most már az istennek sem találom, de azért így is van elég anyag. Nálunk az American Apparelnek nem nagyon van kultúrája, vagy legalábbis nem látszik, hiszen branding nincs a cuccokon, és mivel Magyarországon nincs boltjuk, nem látjuk, kik shoppingolnak odabent. Az angolszász folklórban azért elsősorban a hipsztereket sorolják az AA-törzsközönségbe.
20-30 dollárok! Ennyiért nyilván nem acetát lesz a keret, de azt mondom, 30 dollárért nyugodtan lehet plasztik. A vállalatról a lelkiismeretes újságolvasóknak még a cégalapító, Dov Charney szexuális zaklatás-botrányai is beugorhatnak. Azt javaslom tehát, hogy ha valaki Bécsben, vagy egyéb, American Apparel-boltot tartalmazó helyen jár, nézzen már rá a napszemüvegeikre, és az eredményt posztolja a Napszemüveg Blog Facebook-oldalán.