napszemüveg

Mérlegelés

2011. augusztus 25. - Winkler Róbert

Vettem én ezt a kiváló ic! Berlin napszemüveget Bécs városában, a modell neve Sexy Truth. Első lelkesedésemben utána is olvastam, miféle csodálatos technológiai megoldások vezetnek oda, hogy az ic! Berlin szemüvegek, melyek ránézésre mintha valami papírból kivágós játékokként láttak volna napvilágot, annyira könnyűek tudnak lenni.





 

A Sexy Truth például 26 gramm. Mutogattam is mindenkinek, fogja meg, milyen könnyű. Az emberek pedig álmélkodtak, nahát, tényleg. De a természettudományos érdeklődés már csak olyan, hogy az ember vesz egy kis digitális mérleget, és ellenőrzi, mennyit nyom a hatásos, de drága kiegészítő. 27 grammot. 1 gramm nálam belefér a hibahatárba, egyébként fél grammos sütőporos zacskókkal ellenőriztem. Tehát 27 gramm az irtózatosan könnyű szemüveg, amit vékonyka fémlemezekből raktak össze, ragasztás és csavarok nélkül, mely körülménnyel előszeretettel dicsekszik Ralph, az ic! Berlin főnöke. Számomra mondjuk egy napszemüveg tömegében a ragasztó és a két picike csavar tűnik a legkisebb tételnek, de az ic! Berlin tényleg könnyű, és miért ne hinnék egy feltörekvő német manufaktúrának, ami most kezd betörni a köztudatba? Tehát hiszek, de ha már itt van a mérleg, lemázsálok még párat a házipatikából. Itt van legnagyobb kedvencem, a Smith Foley, amiben motorozni szoktam, meg minden mást. Jó az üvege, kényelmes, kicsit Aviator, de azért hangsúlyozottan más: 31 gramm. Fém kerettel, csavarokkal.

 


Műanyag lazán lehet könnyebb szemüveget előállítani, ha nem vastagítják feleslegesen. Itt van ez a hagyományosan 5 euró körüli H&M-es légy-fazon: tessék, csak 32 gramm.
 


Valamelyest nehezebb az egyetlen aviator, ami eddig nekem jól állt, a Spy Wilshire: 33 gramm. A Smith Foley-hez képest alighanem a Spy-nál szokásos vastag, műanyag végű szárakkal szedte fel.

 



Kedvenc stílusos-hülye Smith-em, a Nolte műanyagból hoz ki ugyanennyit: szintén 33 gramm.

 



Nem egészen értem, mi fogott meg ebben az Oakley Sideways-ben. Talán akkoriban kattanhattam le az Oakley Five-ról, és ez enyhítette az elvonási tüneteket. Motorozáshoz lesz, ez volt az ürügy, ehhez képest vastagok a szárai, és már akkor is szorít egy kicsit, ha még bukósisak sincs rajta. Pedig próbálgattam eleget vásárlás előtt. És 43 gramm.
 

 

 


A Marc ’O Polo nagy, de kényelmes. Jó az üvege, ami persze műanyag, különben tutira nem állt volna meg 44 grammnál.
 


Cerruti 1881, a cikkszám már lekopott, jó vastag, műanyag szitakötő-fazon. Szeretem, mert oldalról se ver be a fény, amit sajnos kevés napszemüveg tud: 45 gramm.


 



 

Az igazi nehézsúlyú a csajom Oakley-je, ami meglehetősen atipikus Oakley: nem könnyű, nem műanyag, ellenben nagy, látványosan kidolgozott, sok fémmel, műanyaggal, üveggel.

 

Aki Oakley Breathless-t szeretne, kalkuláljon azzal, hogy 58 grammot kell az orrnyergén cipelnie. Ez már majdnem a tíz deka parizer-kategória. Ugyanakkor egy napszemüvegen jó tervezés esetén észre se vesszük a nagyobb tömeget – ez se egy fájdalom.

 



És akkor nézzük a könnyebbeket. Itt van például ősi Rusty Conman’s, ami vaskosnak tűnik, ahhoz képest keveslem a 24 grammot.
 

 


Mai szemmel nem értem, hogyan vehettem meg ezt a Cébét. Emlékszem, a Duna Plaza északi végében volt egy sportbolt, és valamiért nagyon kellett gyorsba’ egy napszemüveg. Oké, nincs rá mentség, ráadásul ebben vagyok látható a Best of Totalcar című könyv borítóján, de annyi baj legyen: 21 gramm. Hattal könnyebb, mint a híresen könnyű ic! Berlin.

 



Ezt a kideríthetetlen cikkszámú Benettont sokáig nyomoztam a neten, mert ennél könnyebb és kényelmesebb napszemüvegem sose volt, a fazonja se vészes, az üvege is jó, csak ugye addig kapta motoron az apró porszemeket, leejtéseket és egyéb visszaéléseket, míg hordhatatlanná nem vált. Nyugodjék békében a vitrinben, mind a felfoghatatlanul kevés 21 grammjával.

 



És akkor kihirdetném a győztest. Én a Benettonra tippeltem volna, olyan kis vékony és kecses, hozzá képest a jó öreg, vállalhatatlan Oakley Five szerintem esetlen, szinte bumszli. De persze az Oakley nagyon tud sport-napszemüveget gyártani, mert a forgalomból rég kivont Five széria nem nyomott többet, mint 17 gramm. Na ennél mázsáljon valaki könnyebb napszemüveget, de Morpheus Silhouette-je nem ér!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr273177599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bekbórd! 2011.08.26. 13:14:23

A "Nagy Oakley topic" DemonDani nevű felhasználója által gyűjtött súly adatok:
spreadsheets.google.com/pub?key=tvYq7147UKhL7bTnm4eKoXQ&output=html

gregibroki 2011.08.26. 13:21:26

Érdekes téma :) Az Aldis 1500 Ftos sportnapszemüvegem 21,6 gramm. Egyszer ráléptek és semmi baja nem lett, nem is értem. Eddig minden napszemüvegem széttörött a használattól (mondjuk a legdrágább az egy BB volt 7-8 ezerért).

2011.08.26. 13:51:39

Lassan kezdem élvezni ezt a blogot, mert annyira szélsőségesen lényegtelen dolgokkal foglalkozik, hogy üdítő a sok frankhiteles, közmunkás meg offshore-os iromány között. Napszemüvegek súlya közti 3 grammos eltérés, ez mókás!

gregibroki 2011.08.26. 14:28:06

@shitgun: ez az, ami nekem is megtetszett; de ha jobban megközelítjük a témát akkor látju a fontosságát is egyben. Az ember hajlamos bebeszélni magába, hogy ilyen vagy olyan valami(ez esetben könnyűnek hitte az író).
Amúgy gondolom nem ezért került kb 300 euróba :) www.pretavoir.co.uk/ic-berlin-sexy-truth-24800-c-0_3417_3419_3502.html

Jerky_Master 2011.08.26. 15:56:53

aki 3ezernél többet ad egy napszemüvegért, az a fű árában méri grammját.
kövesd a fehér utcácskát is.

robian 2011.08.26. 18:28:26

robi csekkold a silhouette titan súlyát

robian 2011.08.26. 18:31:03

annyi a gramm ára mint a bucikedvenvence. 3g = 45k

Stoney Hill Billy 2011.08.29. 08:54:04

"fél grammos sütőporos zacskókkal ellenőriztem"

na persze, hahhá

szaffy, a boldog nyúl :) · http://vedofelszerelesek.hu/ 2011.08.29. 17:02:27

Az egyik legkönnyebb védőszemüveg ez:
vedofelszerelesek.hu/vedoszemuvegek/5286-uvex-super-g-szurke-vedszemuveg.html

Kényelmes, flexibilis a szára és nagyon könnyű (18 gramm).

DemonDani 2011.12.06. 23:38:56

Hehe látom linkelve lettem ;)

el is lopom innen is az Oakleyk súlyát ha van még amit nem tudok :)

szerencsére úgy látom, hogy a Whiskerem súlyát semmi nem döntötte meg :P

DemonDani 2011.12.07. 00:07:17

docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ag1MJ7xLNx7_dFY4QmhKQ1VQX2gtaXlVQjdLUnp5Z2c

friss link, amúgy meg a cikk utolsó pontjára a válasz a Whisker Titanium :D
süti beállítások módosítása