Ha már a múltkor szóba került, hogy a Forbes Magazine félig komoly Száz dolog, ami az utolsó pennyig megéri a pénzét-listájába bekerült egy drága napszemüveg is, nézzünk valami elérhetőbbet. A GQ nemrég azt szedte össze, melyek a világ legjobb napszemüvegei a száz dollár alatti kategóriában. Ez lapzártakor 23 ezer forint, ami még mindig nem kevés
Az első jelölt 95 dollárba kerül, Warby Parker Thatcher névre hallgat - előbbi kettő a márka, utóbbi a típus. Jók a keretszínek, és a gyártó szerint Buddy Holly inspirálta. Nekem viszont ez még mindig túlságosan Wayfarer, a magam részéről akkor már inkább felveszek egy szürke gyapjúbundát, kiállok négykézláb a rétre, és bégetek.
A GQ határozottan állítja, nincs sorrend, csak hat napszemüveg, náluk ez a második: Sunpocket Sport, 45 dollárért. 45 dollár egy valóban összehajtható Persol 714-koppintásért elképesztően baráti. Nem is gondoltam volna, hogy valaha egy koppintó nekilát a 714-esnek, mert azt azért nem lehet annyira olcsón adni, hogy az Ázsia Center közönsége megvegye, de tessék, csak itt van. Egy bajom van vele: még a képeken is látszik, hogy a minősége alapján ez a tízezer forintnyi dollár is igen sok érte.
A harmadik tételt a GQ úgy hívja, The Hangover Hider, azaz másnaposság-rejtegető. Carrera-aviator átmenet, mindkettő trendi 2011-ben, az átmenetes lencse nemkülönben. Bár a szerkesztő csak a webáruház linkjét adta meg, a termékét nem, csak egy hasonlót találtam, 30 dollár - dicséretes, hogy egy pojácákra szakosodott globális magazin a hatezer forintos kategóriában ajánl olvasóinak bármit, de ez a képek (és az ára) alapján a Tesco-Carrera kategória, de az nem ennyibe kerül. Hanem 1200 forintba.
A negyedik egy telivér aviator, ami szintén feljövőben van 2012-ben. Természetesen ez is belefér a 100 dollárba, de már elég szorosan: a Banana Republic által Shawn néven forgalmazott termék 95 dollár. Feltételezem, hogy jobban össze van rakva, mint az Ázsia Centeres aviator volt ezerér', ráadásul ehhez jár szép kemény tok és mikroszálas törlőkendő is. Ha belenagyítunk a honlapon a képbe, úgy is néz ki, mint egy becsületes, középkategóriás szemüveg.
Eddig jó, itt kell nagyon vigyázni, ha valaki ösztönösen kattint a szövegekbe ágyazott hivatkozásokra. A SEE Eyewear honlapján ugyanis apelláta nélkül elindul az our hot track, ami kellemes, énekesnős jazz, de ha a kellemes jazzénekesnő váratlanul, egy sötét sikátorban ugrik ránk hátulról, inkább ösztönösen rúgunk egyet belé, mint hogy hozzá simulnánk. A See Eyewear nyitóoldalán szerepel a "legjobb szemüvegnek megszavazva" felirat, de hogy ki, hol, mikor, hogyan, nem tudni. A honlaphoz foghatóan idegesítőt rég láttam, a kurzor mozgatásra folyamatosan pittyeg, hiába lőtték le a zenét, a szemüvegek olyan rosszul kereshetők, hogy nem is találtam meg, amelyik a GQ szerkesztőjének annyira tetszett, és az árak sem derülnek ki. Under 100 dezső, értelemszerűen. Egy offline See Eyewear boltba viszont benéznék, mert a napszemüvegeik tényleg jók.
A végjátékban olyan napszemüveget ajánl a GQ, ami nem kapható, vagy legalábbis a William Rasthonlapjának eyewear rovata a COMING SOON felirat jegyében működik. Biztos nem korrupciós alapon kerültek az összeállításba, vagy valami hasonló. Mindegy, fekete wayfarer, maximum 99 dollár 99 centért.