napszemüveg

Maui Jim, ami a Forbes szerint megéri a 300 dollárt

2012. április 09. - Winkler Róbert

 

A Maui Jim Pau Hana modellje 2011-ben lett az év napszemüvege az Egyesült Államokban.

Így kell a semmiből néhány év alatt sikeres prémiummárkát felépíteni. A végeredményt látjuk: olyan brand született, ami alatt napszemüvegeket 70-80 ezer forintokért el lehet adni. Önmagában ez az ár egy napszemüvegnél még nem lenne válóok, de a mi éghajlatunkon kell hozzá minimum egy Bulgari, vagy TAG Heuer embléma. És az említett márkák mögött évszázados prémium-történelem áll, ami ebben a csúcsra árazott szegmensben létszükségletnek tűnik.

 

 

Hogy csinálta a Maui Jim? Fogalmam sincs. Önmeghatározásuk szerint a Maui Jim egy prémium polarizált napszemüveg. Ennek megfelelően valamennyi napszemüvegük polarizált, és marketingben erősen nyomják, hogy élénkíti a színeket. Ennek demonstrálására Maui Jim-forgalmazóknál van egy-egy, a bekezdés felett látható fali demóeszköz, melyen a halvány színeket a szemüveg felerősíti. A valóságban persze a hatás közel sem ilyen drámai, de azért így is elég látványos.

Vannak továbbá a Maui Jimnek ilyen, rugalmas titánból készült keretei, amit természetesen nem marokerősítésre szolgálnak, de akár ekkora csavarodást is szó nélkül elviselnek. A modellnek kivételesen nem hawaii-ias hangzású neve van: Guardrails.

A színerősítésre visszatérve a polárszűrés alapban erősíti a kéket és a zöldet, de a Maui Jim messze túlmegy azon, hogy egyszerű polárszűrős napszemüvegeket marketingeljen színerősítőként. A héten ugyanis bemérettünk számos lencsét a budapesti Feszl Optikában, és a népes mezőnyben csak a Maui Jimek produkáltak olyan görbéket, melyekben a tiszta színek tartományai voltak a csúcsok, a kevertek meg a völgyek. De erről hamarosan jön egy másik poszt, most maradjunk a Maui Jimnél. Az egyes színek erősítése nem fekete mágia, csak a fémgőzök optikai hatásaihoz kell érteni. Ugyanakkor azt sem mondhatnánk, hogy egy színkiemelő lencse önmagától a színkiemeléstől jobb volna, mint bármely másik, inkább ízlés kérdése. 

Ennek ellenére a Maui Jimnek nagyon bejött az élet. Ahhoz képest, hogy a márka csak 1980 óta létezik, és az amerikai kontinensen csak nyolc évvel később mutatták be, 1999-ben bekerültek a Forbes Magazine "100 dolog, ami minden pennyjét megéri" listájába. Ez egy luxuscikkről nem rossz, bár tény, hogy a listát a Forbes szerkesztősége nem komolykodta túl, hiszen olyanok szerepelnek rajta, mint a bármelyik 1989 előtti Porsche 911-es (20. hely), a wimbledoni belépőjegy (43.), vagy egy jó pincér (39.) A Golf Digest Legjobb golfszemüveg 2004. már komolyabb elismerés lehet, ahogy az Advertising age 2004 legnagyobb sikersztorija díj is.

Island Time

A Maui Jim székhelye eredetilag valóban Hawaii-on volt, de miután 1996-ban felvásárolták az amerikai RLI biztosítót, annak otthonába, Illinois államba helyezték át a központot. Ma is ott laknak, marketingben viszont továbbra is keményen tolják az aloha-vonalat. A legtöbb modellnek valamilyen hawaii-i földrajzi név vagy kifejezés a neve, a fotókon jellegzetes hawaii kéztartással mutatják a termékeket, és a reklámemberek is hawaii kötődésűek. 

 

 

 

Pihenésnek kérem, tekintsenek megy egy szép női Maui Jimet, melynek neve Rainbow Falls.

 

És akkor jöjjön még egy, ravaszul egyszerű, igen kulturált, csak szőrmentén rockabilly asszociációkat hordozó Maui Jim Punchbowl. 

 

 

Egy komoly selling pointja még van a Maui Jimnek, és ez nem más, mint az optikai csiszolással kérhető modellek: majdnem minden Maui Jimet lehet kérni akár multifokális lencsével is. Így talán még az sem hülyeség, hogy az ember napszemüvegben olvasson a strandon. Vagy látja a navigáció képernyőjét az autóban. Merő egy őrület. 

 Honolulu

 
Lighthouse

A Lighthouse szára
 

 

 Manele Bay

És most térjünk a konkrét termékek konkrét érzékszervi vizsgálatára. Egyértelmű, hogy egy 50-60 ezer forint táján induló modellpaletta minőségi termék benyomását kelti. Az acetát keretek általában Olaszországban készülnek, a fémek Japánban, és a két ország valószínűleg kő-papír-ollóval döntötte el, hogy az acetát-monel Sand Islandet Japánban gyártsák. Tehát a minőség kifogástalan, az image tökéletes - még a MIDO-n is csak egy kis egyszerű pultja volt a Maui Jimnek, de ott is nagyon átjött az aloha. De hosszas gondolkodás után azt mondhatom, a formákon, az anyagokon, a minőségen, a színélinkítésen és az imidzsen túl igazából a Maui Jim-felirat tipográfiája az, ami megfogja az embert.De szerencsére a többi is épp elég jó.

Rainbow Falls

Maui Jim Sand Island, barna átmenetes polikarbonát lencsével, a fém rész monel, a szár acetát 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napszemuveg.blog.hu/api/trackback/id/tr214363689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xenu lives! 2012.04.09. 12:13:51

Pont ilyeneket vettem párat 250 bahtért darabját thaiban nem rég. Ugyanazt tudja mint az eredeti csak nincs túlárazva! 1ébként télleg jó cuccok csak 80 rugóért átbaszás.

bobbafet 2012.04.09. 12:20:11

Xenu gyilkos kommentje egyből ki is nyírta az amúgy lelkes posztot... :(

Rodolfo63 2012.04.09. 12:27:50

a lopott másolat meg mégolcsóbb, és pont ugyanazt tudja! egyébként jók nagyon a cikkben lévők :)

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.04.09. 12:30:48

De most tényleg mi kerül egy polárszűrős műanyag napszemüvegben 80-100 ezer forintba?

Az ezer forintos szemüvegek is polárszűrősek, ezt könnyen lehet ellenőrizni. Egy-két szezont azok is gond nélkül kibírnak. Ugyanígy néznek ki.

Akkor?

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2012.04.09. 12:34:08

@Xenu lives!: akkor jól lehúztak mert Thaiföldön 100 Bahtnál többet adni egy szemüvegért :)
Amúgy ez tényleg jó a minőség Big beach modelljüket használom már jó ideje és mondhatom bevált főleg, hogy nagy fejre is jó mivel sokkal szélesebb mint az átlag szemüvegek.

Tell Vilmos 2012.04.09. 12:46:45

Hát jobban néznek ki mint az Sztk keretek! :-)

robian 2012.04.09. 12:47:21

a lighthouse elég jónak tűnik.
lesz silhouette post a közeljövőben? Az tényleg 3g nem úgy mint a tag

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.04.09. 12:59:34

Bemész az első c&a-ba és 5 ojróér veszed ezeknek a 70%-át.

Winkler Róbert 2012.04.09. 13:02:27

A következő poszt az lesz, hogy beméretünk pár Maui Jimet, meg Persolt, Ray-Bant és egyebet egy optikában, úgyhogy majd kiderül, tud-e valamit a Maui Jim.

Michael Scott regional Mgr. 2012.04.09. 13:54:13

@Kiszámoló: Basszus olvasom a blogodat ahol elég sok okosat összeírsz, erre egy ilyen borzasztóan pöcsös bemondással áthúzod a lényeglátásodról eddig felépített képet.
Mindenki aki valamiben jót csinál tudja, a többiek meg próbálják meg már elfogadni, hogy:
Két azonos hozzávaló között akár 100 szoros különbség is lehet. Én például vendéglátós vagyok, mondjuk lehet sót venni 70 ft/ kg áron és lehet 15000 (tizenötezer)-ér is, és meg van az oka a különbségnek.
Aki minőségből építkezik, az megfizeti a prezentálást, a szakemberek szaktudását, valamint az eladási csatornákat is amelyek mind minőséget sugároznak majd, mert az illik az általa kitalált üzleti koncepcióhoz.

Ebben az országban például a tíz legmagasabb minőséget előállító étterem közül 8 tuti veszteséggel működik, és én sem oda járok uzsonnázni, mégis nélkülük sosem lenne fejlődés a hazai éttermekben. Forma 1 detto. Úgyhogy ne jöjjön nekem senki azzal hogy ezekre nincs szükség, meg csak pénzkidobás.

kzolika 2012.04.09. 14:09:03

@robian: Mi az a 3g? Mert nekem van Silhouette, de még sosem gondoltam róla, hogy 3g lenne. Sőt, HSDPA-t sem tud, de még wifit sem.

robian 2012.04.09. 14:59:55

@kzolika: titán nem tudjátok bekapcsolni, az lehet a baj. esetleg a tápkábel lazult meg, nyálazd meg a gyűrűs és a mutatóujjad mielőtt a konnektorba dugod.

keptelen kepkeret 2012.04.09. 16:08:16

En rengeteg penzt koltok napszemuvegekre,de tulkepp ez az egyetlen dolog amire igazan sok penzt dobok ki(ill.motoros cuccok,es ruhak)viszont a jo napszemuveg iszonyu fontos dolog.Sok ember csak azert vesz napszecsot mert jajdecool Praba,Mulberry es akkor lehet mutogatni a haveroknak,mikozben szamomra ez arrol szol,h a szememet szeretnem 80 evesen is hasznalni.Az,h mi a marka indifferens,az,h ez Vuitton-e,vagy Bottega,az tokmindegy.Btw a Chanel napszecsok tekintetben (is)egy tulhajpolt vacak.

dekás dezső 2012.04.09. 16:45:56

Island Time-ot akarok. MOST!:P

mangalor 2012.04.09. 17:05:00

én a Pau Hanát kérném! Ne csodálom, hogy év modellje lett, nagyon szép! nekem nagyon tetszenek ezek a keretek (főleg a női, mind kellene igazából), és külön nagyon tetszik a mögötte lévő üzenet vagy mi. Hogy a semmiből lehet - remélhetőleg tényleg - professzionális, minőségi brandet létrehozni. Hogy a kitartó munka, ész, dizájn, a beleinvesztált energia meghozza a sikert.

Mr.Treeger 2012.04.10. 11:12:33

Valamikor felvetettem már én is, hogy nagyon érdekelne egy lencse teszt. Én polárszűrőre esküszöm, mert nyáron vízparton megéri a pénzt.
Az első darab szép, igazi klasszikus, csak egy Hawaii ing hiányzik, és már dalolhatjuk is a Surfin' USA-t.
De egy Persol cseréhez, még egy kicsit több kell.
(a legújabb Amerikai Pite filmben Jimnek is Persolja van)

zsolti_1 2012.04.10. 15:41:32

Szia Robi,
Itthon merrefelé kaphatóak? Az említett Feszl Optikában?
köszi

Winkler Róbert 2012.04.10. 16:34:30

@zsolti_1: Ott is, meg van még a Sportszem optikában, meg országos a terjesztés, de arról nem tudok részleteket, csak Keszthelyen a Fehérvári optika a tuti.

koxx · http://oakley.blog.hu/ 2012.04.11. 09:26:55

Egy polárlencse tesztre én is kíváncsi lennék. Maui Jimről azt hittem először, hogy vmi kínai márka :)

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.04.11. 13:25:39

@Winkler Róbert:
Azért így, mostmár a húsvéti alkoholgőz elpárolgása után be kell vallanom, hogy ezen napszemcsik valóban műremekek. Nemzetközi viszonylatok tekintetében pedig ténylegesen jó árban vannak!
Biztos vagyok benne, hogy a tesztek is igazolni fogják:)

kamurádió 2012.04.11. 21:51:02

Ejj, el kell adnom az Oakley-kat, nem menő már :D Viccmentesen, örülök nekik, remélem tényleg olyan jók mint a marketingjük.

Zsírfeka 2012.07.10. 22:07:32

nagyon jó termékek. napszemüveg és napszemüveg közt óriási különbség lehet.
ezek lencsei kiválóak, bár a multifokalis esetében ne várjon senki csúcs kategóriát, inkább átlagosan jó. a csucshoz több kell, de napszemüveg esetében pont tök jó.
én szeretem a brandet jó a marketing
hogy eladhato-e? csak azt látom hogy havonta 1-2 db elmegy az optikakban ...és ez nagy dolog
süti beállítások módosítása