A férfiaknak szánt Vogue napszemüvegeket továbbra sem értem. Ez számomra olyan márkakiterjesztés, aminél jogosnak érezném a kérdést: mi jöhet még? Napszemüveg kecskéknek? De végre én is lazíthatok, mert megjött az új kollekció a rendeltetésszerű Vogue-felhasználóknak: nőknek.
Itt van rögtön az egyszerre elegáns, fiatalos és szép VO 2683SB. A három jelzőből speciel a fiataloson van a hangsúly, de mi más is lehetne a célja a Luxottica egyik belépőmárkájának, mint beléptetni a fiatal fogyasztókat, aztán lassan tovaterelni őket a Ray-Ban felé?
A VO 2664S elsőre nem tűnik olyan megveszekedetten fiatalosnak, de valószínűleg csak azért nem, mert akik a korai 70-es években ilyet hordtak, ma már nem feltétlenül nagyon fiatalosak.
A VO 2665S hasonlóan kerek,a színtelen keret tetszik is, de nekem ez a fémes elágazás, a szegecsek és kristályok így együtt már kicsit sok.
Barna kerettel talán még jobb, de nekem úgy is sok az arany és a pityke.
A 2675S már kezd cicásodni, ráadásul a keret anyaga magában cirmos, igaz, csak a szár belsejét vették komolyabban tigrisre. De legalább megállapíthatjuk, hogy egy belépőmárkához már járnak az apróbb finomságok.
VO 2729S - szépen megy át a 60-as évek a 70-esek stílusába, és a nagyon cicás fazon valami szolidabban Wayfarer-szerűségbe. Jó ez a nagyon minimál, homogén szürkéslila.
A 3769 SB ezzel a furcsa, eloxált színű kerettel nekem már kicsit sok. De a következőhöz képest, mert azt már tényleg nem nagyon értem.
Ugye? Ez most akkor micsoda? Oké, napszemüveg, a cikkszáma pedig VO3787SB, fél fémkerettel, de mik azok a kinövések a keret és a szár találkozásánál?
Igen, ezek. Zászlótartó? November 7-én az egyikbe betűzünk egy magyart, a másikba egy szovjetet? És a végére maradt még egy csüggesztő modell, ez a lila furcsaság a borzalmas arany rátéttel, ami még Donatella Versacénél is kivágná a biztosítékot. A cikkszámát szellemi önvédelemből elfelejtettem.
A 2677S ellenben nagy kedvencem. Kicsit emlékeztet a Ray-Ban 4167-re (rendes neve Emma). Na jó, nem is kicsit, hanem mintha konkrétan az volna. Viszont ez a belépő márkák nagy előnye, hogy jó minőséget kapunk a fő brand árának kétharmadáért. És nem fizetünk feleslegesen egy Ray-Ban feliratért, ha annak a tízezer forintnak esetleg jobb helye lenne valahol másutt.