Ez már csak a felületes szemlélő számára különbözik a világvégétől. A TAG Heuer Eyewear, ami fiatal márka, vagy brandkiterjesztés létére az egyik legkonzervatívabb, szakított a téglalappal. A tavaly szeptemberi Vintage Seriest már nyilván 2012-re szánták, és nem ők az egyetlen, akik úgy látják, idén beindul az Aviator-fazon.
Ha pontosan akarjuk Ray-Banre átszámolni, nem is TAG Heuer Aviator, hanem Outdoorsman
Élőben sajnos nem láthattam a TAG Heuer aviatorát, mert a máskor egyébként igen segítőkész forgalmazó valami olyasmit mondott, hogy még nem teljesen végleges a dolog, vagy mi. Hiába, nem csak autóknál vannak modellfrissítések, hanem többek között a napszemüvegeknél is. Úgy tűnik hát, Magyarországon kénytelenek leszünk megvárni a faceliftet.
Ott van a szárában a Persol szabadalma, a beépített rugó
Még bőven tavaly fotóztam ezt a Persolt az Arena Plaza Optic World-jében. Kicsit furcsálltam, hogy a Persol is csinál egy Aviatort, ugyanakkor kénytelen voltam megállapítani, hogy bármennyire tetszik is, a 67 ezer forintos ár egy kicsit húzósabb a kelleténél. Főleg, hogy ennél még olyan Persol-klasszikusok is kevesebbe kerülnek, mint a 714-es.
A Persol aviatorának cikkszáma 2393 S
A TAG Heuer és a Persol már önmagában is elég volna, hogy összevonjuk a szemöldökünk, és gyanakodva kiáltsunk fel: mi folyik itt, kérem?! De ha ez még nem volna elég, a két konzervatív klasszikus mellett beszállt a bizniszbe a Chanel is. A Chanelt a világért sem szabad összetéveszteni olyan szoft-prosztókkal, mint mondjuk a Versace: a Chanel napszemüvegei szépek, visszafogottak, de legfőképp szabad szemmel láthatatlanul márkázottak.
Chanel 4195 - 250 angol font körül, legalábbis webáruházból
A Chanel 4196-osnak már brandingre sincs szüksége: a lánc jellegzetes Chanel-motívum.
A Chanel napszemüvegeiről még azt érdemes tudni, hogy Magyarországon összesen hat helyen adtak engedélyt az árusításra. És hogy bár megnézhettem a kollekciót a Luxottica központban, fotózni a Chaneleket valami obskúrus házi szabály miatt nem lehetett. Száz szónak is egy a vége: továbbra is a testesebb téglalap fazonnak drukkolok, de a jelek szerint idén az aviator éve lesz. Sebaj, csak wayfarerekből legyen kevesebb.